جمعه، 31 فروردين، 1403 | Friday 19th of April 2024
۱۶:۳۶
کرونا - کد خبر : 11275
پنجشنبه، ۰۷ مرداد، ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰

طب ایرانی با واکسیناسیون در تقابل نیست

به گفته‌ی مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت طب سنتی تقابل و تعارضی با واکسیناسیون ندارد.

طب ایرانی با واکسیناسیون در تقابل نیست

به گزارش پایگاه خبری وتحلیلی ایران زمین، به گفته‌ی مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت طب سنتی تقابل و تعارضی با واکسیناسیون ندارد.

طب سنتی شامل جنبه‌های پزشکی در دانش سنتی است که در جوامع گوناگون و در نسل‌های مختلف پیش از دوران پزشکی مدرن شکل گرفته‌است.

به گفته‌ی دکتر نفیسه حسینی یکتا، برخی از افراد صحبت‌هایی بر این اساس انجام می دهند که ما اصلا فرزندمان را واکسن نزدیم و هیچ مشکلی هم نداشته است. در پاسخ به این افراد باید گفت که فرزندشان در زیر سایه ایمنی عمومی که به سبب درصد بالای پوشش واکسیناسیون اتفاق افتاده، قرار گرفته‌اند از این رو تاکنون بیمار نشده‌اند ولی اگر درصد ایمنی کاهش یابد بدون شک همه افراد با مشکل مواجه خواهند شد.

امروزه گهگاهی متاسفانه با ادعاهای عجیبی به نام طب ایرانی مواجه می‌شویم، مدعیانی که خود را صاحب نظر این حوزه می‌دانند اقدام به اظهار نظر در این باره می‌کنند. صرف نظر از اینکه این ادعاها درست است یا خیر می‌توان با قطعیت بیان کرد که واکسیناسیون در تقابل و تعارض با اصول و مبانی طب ایرانی نیست و سابقه روش‌هایی شبیه به واکسیناسیون که طبیعت بدن را وادار به تقویت می‌کرده و بدن را با میکروارگانیسم‌ها و عوامل بیماری‌زا آشنا می‌کرده است و استفاده از این روش‌ها در طب ایرانی و بومی ما به تاریخی قبل از تاریخ واکسیناسیون رسمی در دنیا باز می‌گردد.

بر اساس گفته هایی که توسط دکتر حسینی یکتا مطرح شد به طور کلی می توان گفت، ردپایی در منابع وجود دارد که نشان می‌دهد مکتب طب ایرانی در زمینه واکسیناسیون حرف‌هایی برای گفتن دارد و واکسیناسیون با طب ایرانی در تعارض نیست. پس اینکه طب ایرانی با واکسیناسیون مخالفت دارد به هیچ وجه صحیح نمی‌باشد

این متخصص طب ایرانی درباره درمان کرونا، اظهار کرد: از شیوع همه‌گیری کرونا به گوشمان می‌رسید که افراد روش‌هایی را برای کمک به درمان کرونا مطرح می‌کردند و برخی هم روش‌هایی ارائه می‌دادند که می‌توانست آزمایش شود، مسیر بررسی این ادعاها به جز در کارآزمایی‌های بالینی قرار ندارد.

از ابتدای شیوع کرونا ۹۸ کارآزمایی بالینی درحوزه گیاهان دارویی و فرآورده‌های سنتی در مراکز دانشگاهی انجام شده است که از این تعداد در حدود ۵۵ عدد از آنها گزارش شده است که تنها تعدادی از آنها توانسته مجوز داروی گیاهی کمک کننده به درمان کرونا را از سازمان غذا و دارو بگیرد.

همچنین باید اشاره کرد که، تاکنون هیچ  درمان قطعی برای بیماری کرونا پیدا نشده است. و چنانچه اخباری درخصوص درمان این بیمار به گوش مردم رسید و ادعاهایی مطرح شد باید بدون شک به مسیر علمی این ادعا شک کرد. درمان قطعی برای این بیماری وجود ندارد ولی روش‌های طب ایرانی می‌تواند در بهبود و پیشگیری آن کمک کننده باشد

 

 

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار کرونا
پربیننده‌ترین اخبار کرونا
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 31 فروردين، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!