جمعه، 31 فروردين، 1403 | Friday 19th of April 2024
۱۱:۲۲
فوتبال و فوتسال - کد خبر : 16999
دوشنبه، ۱۲ دي، ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۰

طارمی بالاتر از مسی و بنزما

لیست بهترین مهاجم های اروپا در سال ۲۰۲۲ منتشر شده و نکته جالب توجه برای ما ایرانی ها حضور طارمی در رتبه پنجم این جدول و بالاتر از مسی و بنزما است، کیلیان امباپه در رتبه نخست قرار دارد.

طارمی بالاتر از مسی و بنزما

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین لیست بهترین مهاجم های اروپا در سال ۲۰۲۲ منتشر شد که نکات قابل توجهی داشت ، از عدم حضور رونالدو در این لیست تا پایان یافتن سلطه لواندوفسکی بر این لیست به دست کیلیان امباپه و همینطور قرار گرفتن مهدی طارمی در رتبه پنجم این لیست یکی دیگر از اتفاقات ویژه این لیست بود.

امباپه بالاخره توانست به سلطه روبرت لواندوفسکی که با پیراهن تیم هاي باشگاهی مانند بایرن مونیخ و بارسلونا و همینطور در قامت بازیکن تیم ملي لهستان پایان دهد و بهترین گلزن اروپا در طول یک سال میلادی شود. امباپه با پیراهن تیم پی اس جی و همینطور تيم ملي فرانسه توانسته بود آمار ۵۶ گل در ۵۶ بازی را به ثبت برساند ، رتبه مهدی طارمی در این فهرست نیز بسیار جالب توجه است.

روز گذشته سال میلادی 2022 به اتمام رسید و کیلیان امباپه با ثبت 56 گل در 56 بازی باشگاهی و ملی، بهترین گلزن سال شد. در سه سال گذشته همواره این عنوان به لواندوفسکی رسیده بود. لوا برای بایرن و لهستان در سال های 2019، 2020 و 2021 بیشترین گل ها را زده بود و این باشگاه آلمانی بیشتر موفقیت های خود را مدیون گلزنی این بازیکن بود.

کیلیان امباپه درواقع سالی شلوغ و پرتنش را پشت سر گذاشت. او از ژانویه سال گذشته و همینطور تابستان قبلی در دو راهی پی اس جی و رئال مانده بود و در نهایت تصمیم به تمدید با پاریسی ها با یک قرارداد هنگفت گرفت. همچنین او در جام جهانی 2022 هشت گل زد و کمک کرد فرانسه به فینال برسد ولی در نهایت به تيم ملي  آرژانتین در ضربات پنالتی باختند. امباپه در سال 2022 میانگین یک گل در هر بازی زد و حتی در حال حاضر تا به اینجای لیگ یک فرانسه نیز با زدن 13 گل آقای گل این رقابت ها است. او در 21  بازی این فصل پی اس جی در همه رقابت ها نیز 20 گل زده است. تا آمار خیره کننده او همچنان ادامه داشته باشد ، نتایج و عملکرد درخشان او همه کارشناسان و فوتبال دوستان را به یاد دوران اوج رونالدو و مسی می اندازد.

پس از امباپه که رتبه نخست را در این لیست بر عهده دارد ، ارلینگ هالند و روبرت لواندوفسکی بهترین گلزنان سال 2022 میلادی بودند. هالند برای دورتموند و منچسترسیتی و نیز تیم ملی نروژ در مجموع 43 بار به میدان رفت و توانست 46 گل بزند حتی میانگین گل زنی او از امباپه نیز بهتر است ، امباپه به ازای هر بازی یک گل زد ولی هالند در هر بازی میانگین 1.1 گل را به ثبت رساند. شاید اگر چند مصدومیت بدموقع نبود، هالند می توانست رقیبی جدی تر برای امباپه باشد. لواندوفسکی هم که به درخشش در بارسا نیز همچون بایرن ادامه داده، این بار در رتبه سوم قرار گرفت. او در 51 بازی 42 گل زد. تا نشان دهد همچنان مهاجم خطرناکی در اروپا است و هر تیمی از قرار گرفتن در مقابل او بترسد.

طارمی بالاتر از مسی و بنزما

فهرست بهترین گلزنان سال 2022

1. امباپه...پی اس جی-فرانسه، 56 گل در 56 بازی

2. ارلینگ هالند...دورتموند-سیتی-نروژ، 46 گل در 43 بازی

3. لواندوفسکی...بایرن-بارسا-لهستان، 42 گل در 51 بازی

4. الکساندر میتروویچ...فولام-صربستان، 39 گل در 47 بازی

5. مهدی طارمی...پورتو-ایران، 37 گل در 51 بازی

6. انکونکو...لایپزیش-فرانسه، 37 گل در 58 بازی

7. لیونل مسی...پی اس جی-آرژانتین، 35 گل در 51 بازی

8. هری کین...تاتنهام-انگلیس، 35 گل در 62 بازی

9. کریم بنزما...رئال-فرانسه، 33 گل در 39 بازی

10. سادیو مانه...لیورپول-بایرن-سنگال، 33 گلدر 39 بازی

شاید نکته جالب توجه این فهرست برای ما ایرانی ها قرار گرفتن مهدی طارمی، مهاجم تیم ملی کشورمان، در رتبه پنجم و بالاتر از ستاره هایی همچون مسی، کریم بنزما، هری کین و سادیو مانه است. مهدی طارمی در تیم باشگاهی اش پورتو فوق العاده کار کرد و بهترین گلزن تیمش بود و برای تیم ملی کشورمان نیز در راه رسیدن به جام جهانی گل های حساس زیادی زد و در جام جهانی نیز موفق شد دو بار دروازه انگلیس را باز کند. او فصل جاری هم بازی های بسیار خوبی برای پورتو پرتغال انجام داده است و امیدوار است که در سال جدید میلادی در اروپا دوباره بدرخشد و بیشتر از قبل گل بزند حتی در مصاحبه ای اعلام کرده بود که علاقه دارد بتواند با پورتو به مراحل بالاتر لیگ قهرمانان برسد.

گفتنی است که‌ آرسنال به دلیل مصدومیت گابریل ژسوس و نداشتن مهاجم کلیدی منحصر به فرد ، با مبلغ ۲۰ میلیون دلار به دنبال جذب مهدی طارمی است تا در همین ژانویه او را به انگلیس ببرد ، آرسنال برای حفظ صدر نشینی خود احتیاج به یک مهاجم کارکشته دارد.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار فوتبال و فوتسال
پربیننده‌ترین اخبار فوتبال و فوتسال
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 31 فروردين، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!