پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403 | Thursday 25th of April 2024
۲۲:۵۵
حقوقی و قضایی - کد خبر : 11018
شنبه، ۲۶ تير، ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۰

ضرورت پیشگیری از جرم و سرقت‌های تعزیری در قوه قضائیه

رئیس کل دادگستری استان تهران پیشگیری از وقوع جرم را امری لازم دانست و تاکید کرد: پیشگیری از سرقت‌های تعزیری به عنوان بخش اعظم پرونده‌های وارده به دادگستری، ضروری است.

ضرورت پیشگیری از جرم و سرقت‌های تعزیری در قوه قضائیه
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین به نقل از دادگستری کل استان تهران، محمدجواد حشمتی مهذب در نشست شورای معاونین دادگستری که با دستور کار اجرای مصوبات اولین جلسه رئیس قوه قضاییه با مسئولان عالی قضایی تشکیل شد، بر لزوم اجرای کامل برنامه‌ها و سیاست‌های اعلامی ریاست قوه قضاییه در دوران تحول و تعالی تاکید کرد.
 
رئیس کل دادگستری استان تهران با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در حکم انتصاب ریاست قوه قضاییه به موضوعات مهمی نظیر پیشگیری از وقوع جرم، آزادی‌های مشروع، اجرا و گسترش عدالت، دسترسی آسان مردم به دادگستری و محاکم قضایی، ارائه خدمات رایگان و اجرای کامل سند تحول اشاره داشتند، اظهار کرد: اجرای این موارد، وظیفه ما را بیش از پیش سنگین‌تر می‌کند.
 
وی با اشاره به نخستین نشست ریاست قوه قضاییه با مسئولان عالی قضایی افزود: نیاز است اجرای کامل و دقیق و فوری مفاد سند تحول به صورت مستمر و منظم در دادگستری تهران با برنامه‌ریزی و پیگیری صورت گیرد و هر یک از معاونت‌های تخصصی مشکلات و مسائل را در سطح محاکم و دادگستری‌های شهرستان‌ها و بخش‌ها شناسایی و تلاش نماییم تا آن بخش موجود در حد امکانات از طریق مبادی ذیربط مرتفع گردد و مابقی به ریاست قوه قضاییه منعکس تا در مورد آن چاره اندیشی شود.
 
حشمتی مهذب به اهمیت پیشگیری از وقوع جرم اشاره کرد و گفت: اکنون در دادگستری استان تهران در سه ماهه ابتدای سال شاهد رشد ۱۸ درصدی پرونده‌های وارده هستیم که این موضوع عزم جدی در حوزه پیشگیری از وقوع جرم را برای تغییر وضعیت فعلی و کاهش پرونده‌های وارده با بهره گیری از روش‌های علمی و نوین و عملیاتی می‌طلبد.
 
رئیس کل دادگستری استان تهران در موضوع پیشگیری از وقوع جرم، اظهارداشت: قانون تکالیف معینی را برای قوه قضاییه مشخص کرده و لازم است فراتر از فعالیت‌های علمی و نظریه پردازی به صورت اجرایی به آن بپردازیم؛ مانند پیشگیری از سرقت‌های تعزیری که بخش اعظم از پرونده‌های وارده به دادگستری تهران را تشکیل می‌دهد.
 
وی با اشاره به تاکید ریاست قوه قضاییه بر حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر گفت: در دادگستری استان تهران تلاش خواهد شد با ستاد امر به معروف و نهی از منکر بیش از پیش همکاری شده و اجرای وظایف مشخص شده برای دستگاه‌ها احصاء و در صورت عدم انجام وظایف مورد رسیدگی قرار گیرند.
 
حشمتی مهذب تاکید کرد: در راستای اجرای فرمان مقام معظم رهبری و تاکیدهای ریاست قوه قضاییه باید همه واحدهای قضایی به سیستم‌های هوشمند مجهز و استفاده از آن فراگیر و همه کارها از این طریق انجام شود و افزون بر این باید با ارائه خدمات رایگان، سهل و آسان به مردم، انصاف را در مقابل آنان رعایت و بدین منظور هزینه‌های متفرقه نیز کاهش یابد و در جهت رضایت عمومی از دستگاه قضایی، نظارت‌ها جدی‌تر و مشکلات به موقع شناسایی و سریع رفع شود.
 
رئیس کل دادگستری استان تهران با اشاره به اینکه رئیس قوه قضاییه همواره رعایت حقوق عامه را مورد تاکید قرار دادهاست افزود: ستاد اقتصاد مقاومتی نیز در این راستا تشکیل شده است تا مشکلات حوزه‌های اقتصادی در واحدهای تولیدی و صنعتی در آن مطرح ‌شود و انجام این موارد جزو وظایف مرتبط با دادگستری تهران است که در راستای انجام آن نیز تکالیفی بر عهده داریم.
 
وی تصریح کرد: همه ما در پیشگاه خداوند متعال در برابر وظایفی که بر عهده داریم مسئول هستیم و باید به بهترین نحو ممکن به آن‌ها عمل کنیم تا مردم از ما رضایت داشته باشند و آن موقع است که خداوند نیز از ما راضی خواهد بود.
ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار حقوقی و قضایی
پربیننده‌ترین اخبار حقوقی و قضایی
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!