چهارشنبه، 5 ارديبهشت، 1403 | Wednesday 24th of April 2024
۱۱:۲۵
اجتماعی - کد خبر : 3655
چهارشنبه، ۱۰ ارديبهشت، ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۰

ضرورت شکل گیری ارگانی با نام پلیس شهری

شهردار منطقه ۲۲ به ضرورت شکل گیری ارگانی با نام پلیس شهری اشاره کرد و گفت اقدامات ما در شهربان و حریم بان اقدامات پلیسی است و باید با تشکیل پلیس شهری این اختیارات مورد نیاز تأمین شود.

ضرورت شکل گیری ارگانی با نام پلیس شهری

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، علی نوذرپور شهردار منطقه ۲۲ در مراسم رونمایی از لباس جدید حریم بانان شهر تهران که به صورت پایلوت در این منطقه به اجرا درآمد گفت: همه تلاش‌هایی که در جهت حفظ حریم صورت می‌گیرد برای افزایش کیفیت زندگی مردم هر منطقه است، برخی وظایف در حوزه مدیریت شهری وجود دارد که با عمده وظایف مدیریت شهری هم خوانی ندارد و نیاز به اختیارات بیشتری برای اجرای درست آن وجود دارد.

نوذرپور با اشاره به اینکه یکی از این وظایف موضوع سازمان آتش نشانی است که در زمان حادثه باید به فوریت به محل رسیده و اقداماتش جنبه فوریتی دارد و بحران محور تلقی می‌شود، اظهار داشت: این بخش از شهرداری هیچ وقت نمی‌تواند کارمند محوری پیش برود و با قواعد پشت میز نشینی تفاوت فاحشی دارد و باید متفاوت از سایر سازمان‌های شهرداری دیده شود.

وی افزود: همین تفاوت مهم باعث شد تا در اواخر دهه هفتاد برای آتش نشانان لباس ویژه ای طراحی شد و نظم بهتری به این مجموعه خدماتی داده شد و امروز عملکرد این سازمان قابل مقایسه با گذشته نیست.

نوذرپور ادامه داد: علاوه بر سازمان آتش نشانی باز هم سازمان‌های دیگری در شهرداری تهران وجود دارد که شرح وظایفش پشت میزنشینی نیست مثل شرکت شهربان و حریم بان که با افراد متخلفی که نظم یک شهر را بر هم می‌زنند سر و کار دارند.

شهردار منطقه ۲۲ افزود: این بخش از شهرداری هم برای آنکه بتواند کار خود را درست اجرا کند باید از یک سری اختیارات گسترده برخوردار باشند زیرا در پاره‌ای موارد اقدامات این بخش از شهرداری نیازمند قوه قهریه است.

وی تصریح کرد: در این بخش هماهنگی هر چه بیشتر با سیستم قضائی و سیستم پلیسی از اهمیت بیشتری برخوردار است و اینجاست که باید تمام تلاش مان را داشته باشیم تا این نیروهای خدوم مورد بی مهری قرار نگیرند.

نوذرپور گفت: اگر حریم بانان با ساخت و سازهای متخلف گونه برخورد می‌کنند. باید بدانیم که به نص صریح قانون عمل می‌کنند و نباید یادمان برود که وظیفه اینها همین است و باید کار آنها ارزشمند قلمداد شود.

شهردار منطقه ۲۲ ادامه داد: از این رو و برای آنکه مردم هم این نیروها را بهتر بشناسند در اولین گام طراحی لباس مخصوص را در دستور کار قرار دادیم تا حداقل این بخش از مأموران شهرداری برای مردم شناخته تر از گذشته شوند.

وی به ضرورت شکل گیری ارگانی با نام پلیس شهری اشاره کرد و گفت اقدامات ما در شهربان و حریم بان اقدامات پلیسی است و باید با تشکیل پلیس شهری این اختیارات مورد نیاز تأمین شود.

نوذرپور گفت: این موضوع در لایحه ارائه شده به دولت در دست بررسی قرار دارد و به تصویب نرسیده است اما باید تلاش کرد و دولت را مجاب کرد که این لایحه تصویب شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش به موضوع حریم شهر تهران اشاره کرد و گفت هنوز لوازم اجرای صحیح قانون مصوب حفظ حریم فراهم نشده است زیرا با برخی از سایر قوانین موضوعه قبلی در تعارض است.

نوذرپور گفت: در طرح جامع تفصیلی شهر تهران مصوب شده بود که باید فکری برای سایر قوانین معارض شود و از همین رو برای شهر تهران سند راهبردی جامع حریم طراحی شده است.

شهردار منطقه ۲۲ گفت من نمی دانم چرا استاندار تهران این سند راهبردی را برای اجرا ابلاغ نمی‌کند در حالی که در کنار حفظ حریم باید به خود مردم ساکن در حریم هم خدمت رسانی کنیم.

وی ادامه داد: در منطقه ۲۲ هشت روستا و یک آبادی وجود دارد که از مدیریت شهری توقع دریافت خدمات دارند در حالی که ارائه خدمت در محدوده حریم نیازمند ارائه سندهای حقوقی متقن است.

نوذرپور گفت: باید فکری برای ادارات حریم واقع در مناطق هم از نظر پست سازمان و هم از لحاظ اعتبار مورد نیاز و سایر ملزومات نیازمند تغییراتی هستند و نمی‌شود از یک مجموعه با اختیارات محدود و امکانات محدود توقع کارهای بزرگ را داشت.

شهردار منطقه ۲۲ افزود: در محدوده حریم می‌توان گردشگری روستایی را شکل داده و هم می‌توان به گسترش فعالیت‌های تولیدی نظیر گلخانه‌ها توجه کرد که باعث آبادانی هر چه بیشتر حریم بشود.

 
ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز چهارشنبه، 5 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!