پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403 | Thursday 25th of April 2024
۰۹:۳۲
شهری - کد خبر : 11035
يكشنبه، ۲۷ تير، ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰

ضرورت رفع مشکل شورایار‌ی‌ها توسط مجلس و دولت جدید

احمد مسجدجامعی: از نمایندگان آینده شورا می‌خواهم که با توجه به همگام بودن مجلس، شورا و دولت در دوره آینده این مساله را در اولویت قرار دهند و مساله شورایاری‌ها در مجلس مطرح و حل شود.

ضرورت رفع مشکل شورایار‌ی‌ها توسط مجلس و دولت جدید
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین به نقل از ایلنا، احمد مسجدجامعی در جریان جلسه امروز شورای شهر تهران و با اشاره به حکم دیوان عدالت درباره شورایاری‌ها متذکر شد: چند روز پیش نامه‌ای مرتبط با شورایاری‌ها از سوی دیوان عدالت اداری خطاب به وزارت کشور ارسال شد. این نامه در راستای تاکید بر حکمی بود که در سال گذشته با شکایت سازمان بازرسی کل کشور توسط دیوان عدالت اداری صادر شد. 
 
رئیس ستاد هماهنگی شورایاری شهر تهران ادامه داد: دیوان عدالت در تیر ماه به ابطال مصوبه شورای شهر تهران رای داد و نامه اخیر نیز بر این موضوع تاکید داشت. اما باید به چند نکته توجه کرد. نخست اینکه شورایاری‌ها در تجربه ۲۰ ساله خود در هر شرایطی و با هر رویکردی که مدیران شهری و شوراها داشتند، فعالیت خود را ادامه دادند.  
 
وی افزود: نکته دوم اینکه تمام دولت‌ها و دستگاه‌های اجرائی از حضور شورایاران استقبال کردند. این دوره شورایاری‌ها به هیچ وجه از نظر قانونی مشکلی ندارد و عطف به ماسبق نمی‌شود. برخی اعلام کردند که شورایاری‌ها هم اکنون نیز غیرقانونی هستند که این مساله درست نیست. 
 
مسجد جامعی بیا بیان اینکه چالش‌های شورایاری ها با دستگاه قضایی مربوط به این دوره نیست عنوان کرد: در تمام دوره‌هایی که من شورای شهر بودم مشکلات مربوط به شورایاری‌ها تذکر داده شده است که بر اساس بندهایی که به آن استناد می‌کنند جزو وظایف شهرداری‌ها نیست. مجلس نیز عملا در این ماجرا سکوت کرده و تاکنون به‌ این ماجرا ورود نکرده است شاید هم رقابتی بین نمایندگان ملی و محلی وجود دارد که ورود نکرده است. 
 
وی اضافه کرد: از نمایندگان آینده شورا می‌خواهم که با توجه به همگام بودن مجلس، شورا و دولت در دوره آینده این مساله را در اولویت قرار دهند و مساله شورایاری‌ها در مجلس مطرح و حل شود و جایگاه شورایاری‌ها بیش از این خدشه بر ندارد. امیدوارم دستگاه اجرائی شهرداری و شورای شهر بعدی تهران از این ظرفیت استفاده و با ارتباطاتی که با مجلس دارد مشکل شورایار‌ها را برطرف کند.
 
ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار شهری
پربیننده‌ترین اخبار شهری
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!