پنجشنبه، 30 فروردين، 1403 | Thursday 18th of April 2024
۰۷:۴۸
ورزشی - کد خبر : 2708
دوشنبه، ۱۹ اسفند، ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۰

ضرر چند میلیارد دلاری کرونا به ژاپن درصورت لغو المپیک 2020

این درحالی است که ژاپن مراحل پایانی آماده سازی برای برگزاری المپیک را سپری می کند.

ضرر چند میلیارد دلاری کرونا به ژاپن درصورت لغو المپیک 2020

شیوع ویروس کرونا در جهان تقریبا تمامی فعالیت ها را تحت تاثیر قرار داده است، مسابقات ورزشی هم از حمله این فعالیت ها به شمار می روند که در روزهای اخیر یا بدون تماشاگر برگزار شده و یا لغو شده اند. اما گفته می شود این ویروس مهم ترین رویداد ورزشی جهان را هم تحت تاثیر قرار خواهد داد، شنیده ها حاکی از آن است که المپیک 2020 توکیو به دلیل شیوع کرونا ممکن است لغو شده و یا به تعویق بیافتد.

اگر چنین اتفاقی رخ دهد اقتصاد ژاپن دچار ضرر بزرگی خواهد شد، برآورد ها از کاهش 1.4 درصدی تولید ناخالص داخلی ژاپن و ضرر 74 میلیارد دلاری درصورت لغو المپیک است.


خبرگزاری کیودو در گزارش خود آورده است که برگزاری المپیک 2020 برای ژاپن از طریق هزینه های مصرفی تماشاگران در مجموع 670 میلیارد ین(6.4 میلیارد دلار) تقاضا به جود می آورد و اگر این رویداد لغو شود تولید ناخالص داخلی ژاپن حدود 7.8 تریلیون ین(74.1 میلیارد دلار) کاهش پیدا خواهد کرد. کیودو در ادامه گزارش خود عنوان می کند که اگر شیوع کرونا تا ماه ژانویه که زمان شروع المپیک است ادامه پیدا کند این رویداد مهم لغو خواهد شد، در این صورت درآمد شرکت ها افت 24.4 درصدی نسبت به سال 2019 خواهد داشت.

البته اگر کرونا در ماه آینده ریشه کن شود، المپیک 2020 طبق برنامه قبلی در تاریخ 24 ژانویه آغاز می گردد و زیان ژاپنی ها به 0.9 درصد کاهش خواهد یافت، همچنین شرکت ها هم احتمالا تحت تاثیر کرونا زیان 14.9 درصدی متحمل می شوند.


صحبت از تعویق یا لغو المپیک 2020 توکیو درحالی مطرح می شود که کمیته بین المللی المپیک بارها تاکید کرده است که این رویداد طبق برنامه قبلی برگزار خواهد شد. توماس باخ رئیس این کمیته عنوان داشت که در جلسه روز چهارشنبه (14 اسفند) هیئت اجرایی المپیک حتی بحث تعویق یا لغو مطرح نشده اما ویروس کرونا یکی از موارد مورد بررسی در این جلسه بوده است.


ژاپن به عنوان میزبان المپیک 2020 در روز های پایانی سال 2019 دچار افت اقتصاد شدیدی شده است، گفته می شود تولید ناخالص داخلی این کشور برای سه ماهه چهارم 6.3 درصد کاهش داشته که ناشی از افزایش مالیات بر مصرف می باشد، این درحالی است که ژاپن مراحل پایانی آماده سازی برای برگزاری المپیک را سپری می کند.

 

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار ورزشی
پربیننده‌ترین اخبار ورزشی
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز پنجشنبه، 30 فروردين، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!