جمعه، 31 فروردين، 1403 | Friday 19th of April 2024
۱۸:۱۳
اروپا و آمریکا - کد خبر : 16370
شنبه، ۲۲ مرداد، ۱۴۰۱ - ۹:۰۰

ضبط اسناد فوق محرمانه از خانه ترامپ در جریان حمله FBI

وزارت دادگستری آمریکا روز جمعه اعلام کرد که ماموران FBI در بازرسی این هفته از خانه دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا در فلوریدا، 11 مجموعه از اسناد طبقه بندی شده از جمله اسناد فوق محرمانه پیدا کردند.

ضبط اسناد فوق محرمانه از خانه ترامپ در جریان حمله FBI

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، ترامپ در بیانیه‌ای در صفحات مجازی خود گفت که این پرونده‌ها «همه از طبقه‌بندی خارج شده‌اند» و در «جایی امن» قرار داده شده‌اند.

به نقل از رویترز، این تاجر جمهوری‌خواه که سیاستمدار شده است، گفت: «آنها (دادگستری) نیازی به حمله نداشتند و می‌توانستند هر زمان که می‌خواستند، بدون سیاست بازی و نفوذ به مار-آلاگو، آن اسناد را داشته باشند.»

اگرچه اف‌بی‌آی روز دوشنبه مطالبی را که دارای برچسب طبقه‌بندی شده بودند، پیدا کرد، اما سه قانونی که به عنوان مبنای این حکم ذکر شده است، سوءاستفاده از اسناد دولتی را بدون توجه به طبقه‌بندی آنها جرم می‌داند. به این ترتیب، ادعاهای ترامپ مبنی بر اینکه اسناد را از حالت طبقه بندی خارج کرده است، هیچ ارتباطی با نقض احتمالی قوانین مورد بحث ندارد.

فهرستی از اقلام ضبط شده نشان می دهد که ماموران FBI بیش از 30 مورد شامل بیش از 20 جعبه، عکس و یک یادداشت دست نویس را کشف کرده اند. همچنین اطلاعاتی درباره «رئیس جمهور فرانسه» در این فهرست گنجانده شده بود.

این حکم نشان می‌داد که از ماموران FBI خواسته شده بود اتاقی به نام «دفتر 45»، ترامپ چهل و پنجمین رئیس‌جمهور آمریکا بود، و همچنین تمام اتاق‌ها یا ساختمان‌های موجود در لیست املاک مورد استفاده ترامپ یا کارکنانش را که ممکن است اسناد در آن‌جا باشد، بازرسی کنند.

وزارت دادگستری در درخواستی که توسط قاضی ایالات متحده بروس راینهارت تأیید شده است، ادعا کرده است که دلیل محتملی وجود دارد که تصور کنیم در خانه ترامپ نقض قانون جاسوسی رخ داده است.

این قانون ابتدا برای مبارزه با جاسوسی وضع شد. این قانون نسبتاً فراموش شده بود تا اینکه وزارت دادگستری استفاده از آن را در زمان ترامپ و باراک اوباما، برای تعقیب قضایی افشاکنندگان اطلاعات امنیت ملی، به ویژه به رسانه های خبری، افزایش داد.

وزارت دادگستری در سال‌های اخیر از قانون جاسوسی در پرونده‌های پرمخاطب از جمله ادوارد اسنودن، پیمانکار سابق آژانس امنیت ملی، چلسی منینگ، تحلیلگر سابق اطلاعات نظامی و جولیان آسانژ، بنیانگذار ویکی لیکس، استفاده کرده است.

این درخواست همچنین نقض احتمالی دو قانون دیگر را ذکر کرده است که پنهان کردن یا جابجایی اسناد رسمی ایالات متحده را غیرقانونی می کنند.

ترامپ به هیچ تخلفی متهم نشده است. هنوز مشخص نیست که آیا اتهامی مطرح خواهد شد یا خیر.

 

تشدید شرایط

جست و جوی روز دوشنبه تشدید قابل توجهی را در یکی از تحقیقات فدرال در جریان در خصوص ترامپ نشان داد.

ترامپ روز چهارشنبه در جریان حضور در برابر دادستان کل ایالت نیویورک در پرونده تحقیقات مدنی در مورد اقدامات تجاری خانواده‌اش، با استناد به قانون اساسی، از پاسخگویی به سوالات خودداری کرد.

کارشناسان حقوقی می گویند ادعای ترامپ مبنی بر اینکه او این اسناد را از حالت طبقه بندی خارج کرده است، در صورت مواجه شدن با اتهامات، دفاع مفیدی نخواهد بود.

تحقیقات درباره جابجایی اسناد توسط ترامپ در سال جاری پس از آن آغاز شد که اداره بایگانی و سوابق ملی، آژانسی که مسئول حفاظت از اسناد ریاست جمهوری است، به وزارت دادگستری اطلاع داد که ترامپ اقدام به خارج کردن اسناد از کاخ سفید کرده است. 

حامیان ترامپ و برخی جمهوری‌خواهان در واشنگتن، دموکرات‌ها را متهم کرده‌اند که از بوروکراسی فدرال برای هدف قرار دادن او، سوء استفاده کرده‌اند.

 

منبع: www.reuters.com

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار اروپا و آمریکا
پربیننده‌ترین اخبار اروپا و آمریکا
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 31 فروردين، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!