پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403 | Thursday 25th of April 2024
۱۲:۱۷
اقتصاد بین الملل - کد خبر : 17315
شنبه، ۰۶ اسفند، ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۰

صندوق بین‌المللی پول: ارزهای دیجیتال نباید ابزار رسمی پرداخت باشند

نایب بوکله، رئیس جمهور السالوادور به عنوان یکی از حامیان بزرگ بیت کوین شناخته می شود.

صندوق بین‌المللی پول: ارزهای دیجیتال نباید ابزار رسمی پرداخت باشند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین ، با در نظر گرفتن این موضوع، بوکله با اقدامی که در 7 سپتامبر 2021 انجام داد، منجر به تبدیل شدن السالوادور به اولین کشور در جهان شد که بیت کوین را به عنوان یک وسیله پرداخت رسمی به رسمیت شناخت.

برخی دیگر از کشورهای در حال توسعه نیز در حال بررسی چنین اقدامی هستند.  بنابراین،  صندوق بین‌المللی پول مجموعه‌ای از قوانین را برای کمک به کشورهای عضو در تصمیم‌گیری درباره نحوه ادامه کار با ارزهای دیجیتال معرفی کند.

در 23 فوریه 2023، سندی با عنوان «عناصر سیاست‌های مؤثر برای دارایی‌های دیجیتال» منتشر شد که توصیه می‌کرد ارزهای دیجیتال  مانند بیت‌کوین نباید به عنوان وسیله پرداخت استفاده شوند:

"حاکمیت و ثبات پولی باید با تقویت چارچوب سیاست پولی حفظ شود و دارایی‌های کریپتو نباید ارز رسمی شوند." به این ترتیب صندوق بین المللی پول می خواهد از الگوبرداری از السالوادور توسط دیگر کشورها جلوگیری کند.

 

دادستان کل نیویورک از صرافی ارزهای دیجیتال شکایت کرد

اخبار منفی در مورد اکوسیستم ارزهای دیجیتال همچنان از ایالات متحده منتشر می شود.  صرافی دیگری که ازش شکایت شد صرافی CoinEx است. بر اساس اسناد به اشتراک گذاشته شده، لتیتیا جیمز، دادستان کل نیویورک، کوین اکس را به انجام معاملات غیرقانونی متهم کرد.

بر این اساس، صرافی در ایالات متحده ثبت نشده است.  با این حال، همچنان به سرمایه گذاران در منطقه خدمات ارائه می‌دهد.  در اسناد ارائه شده به دادگاه، دادستانی این وضعیت را «تداوم شیوه های متقلبانه مکرر و مستمر» تفسیر کرده است.

لتیتیا جیمز، دادستان کل نیویورک در بیانیه‌ای گفت: «روزگار شرکت‌های ارز های دیجیتال مانند کوین اکس که وانمود می‌کردند قوانین برای آنها اعمال نمی‌شود، به پایان رسیده است.»

بیانیه ای در این زمینه از سوی CoinEx منتشر شد. صرافی ارزهای دیجیتال اعلام کرد که آنها این پرونده را جدی می گیرند و شروع به کار برای رفع مشکلات می کنند. همچین گفتند ما به عنوان یک تیم مسئول و حرفه ای، همواره برای رعایت قوانین حقوقی، اهمیت زیادی قائل بوده ایم. ما در تلاش هستیم تا یک صرافی امن و قابل اعتماد باشیم.

 

اتاق بازرگانی دیجیتال ایالات متحده از کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده شکایت کرد

اتاق بازرگانی دیجیتال ایالات متحده، که توسط شرکت‌های بزرگ ارزهای دیجیتال تشکیل شده است، از کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) و رئیس آن، گری گنسلر شکایت کرده است، که مدت‌هاست بازارهای ارز دیجیتال و سرمایه‌گذاران در کشور را تحت فشار قرار داده و تصمیم گرفته است بازار کریپتو کارنسی را با تحریم‌ها تحت کنترل بگیرد.

فشار SEC بر بازار ارزهای دیجیتال آمریکا روز به روز در حال افزایش است و اعضای اتاق بازرگانی دیجیتال می خواهند جلوی این کار را بگیرند.

 

تیم سازنده ارز دیجیتال Ton تصمیم گرفتند میلیاردها دلار از این ارز  را مسدود کنند

انجمن Toncoin (TON) رأی به به تعلیق کیف پول های غیرفعال به مدت چهار سال دادند. در 22 فوریه یک رأی گیری بحث برانگیز در جامعه این ارز دیجیتال، برگزار شد و پس از رای گیری تصمیم بر این شد که کیف پول های غیر فعال که 20 درصد از عرضه ارز  TON را تشکیل می‌دهند به مدت چهار سال به حالت تعلیق درآیند.

بر اساس این تصمیم، 2.58 میلیارد دلار ارز تون مصادره شد. تنها پس از رای‌گیری سوم این تصمیم به تصویب رسید.  زیرا در دو رای قبلی تصمیمات بله و خیر به نسبت مساوی دیده می شد.  بنیاد TON برای اولین بار در تاریخ 17 دسامبر 2022 درخواست تصمیم گیری بر روی کیف پول های غیرفعال در بلاک چین را کرد که پس از آن، 24 آدرس از 195 آدرسی که برای مدت طولانی غیرفعال بودند، فعال شدند.

171 کیف پول در حال حاضر 20٪ از کل عرضه TON را در اختیار دارند که تنها 0.09٪ از کل کیف پول ها را تشکیل می دهد.

 

پلتفرم Spotify در حال آزمایش یک سیستم جدید بر روی NFT است  

پلتفرم Spotify در حال آزمایش یک سیستم جدید بر روی NFT است که امکان دسترسی به محتوای انحصاری و تعاملات مختلف با این پلتفرم را فراهم می کند.

این سیستم در حال حاضر در ایالات متحده، بریتانیا، آلمان، استرالیا و نیوزلند در حال آزمایش است.  برنامه آزمایشی فقط بر روی سیستم عامل اندروید اجرا می شود و برای کاربران دارای NFT های Creepz قابل دسترسی است.  طبق برنامه، کاربران می توانند به لیست های پخش ادغام شده در NFT های خود دسترسی داشته باشند.

در مناطق مجاز، کاربران می توانند با اتصال کیف پول خود به پلتفرم از این ویژگی استفاده کنند. اعلام شد که مرحله تست سرویس جدید به مدت 3 ماه ادامه خواهد داشت و در این مدت لیست های پخش به طور مداوم به روز می شوند.

 

سام بنکمن-فرید، بنیانگذار FTX، با اتهامات جدیدی مواجه شد

اتهامات جدیدی علیه سام بنکمن -فرید ،موسس و مدیر عامل سابق صرافی FTX که در ماه نوامبر ورشکست شد، مطرح شد.  فرید در حال حاضر با 12 اتهام مواجه است، کیفرخواست جدیدی که دیروز منتشر شد، سام بنکمن-فرید را به توطئه برای دادن بیش از 300 کمک مالی غیرقانونی به کمپین های سیاسی متهم کرد.  

در کیفرخواست های قبلی، 8 اتهام جداگانه علیه فرید مطرح شده بود.  در حالی که مدیر عامل سابق FTX تمامی اتهامات علیه خود را رد کرده، مانند کیفرخواست قبلی، اکنون به ۱۲ فقره اتهام جدید متهم می شود که چهار مورد آن کلاهبرداری و هشت مورد آن توطئه است.

 بانکمن-فرید در حال حاضر در بازداشت خانگی به سر می برد، اما اخیراً توسط قاضی پرونده لوئیس کاپلان به او هشدار داده شده است که شرایط وثیقه او ممکن است به دلیل فعالیت های آنلاین او لغو شود.  پس از اتهامات اخیر، وکیل فرید از اظهار نظر خودداری کرد.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار اقتصاد بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار اقتصاد بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!