پنجشنبه، 30 فروردين، 1403 | Thursday 18th of April 2024
۲۳:۳۱
اجتماعی - کد خبر : 3240
چهارشنبه، ۲۰ فروردين، ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۰

صندوق بین المللی پول به وظایفش عمل کند/ از مردم چیزی را پنهان نکردیم

رییس جمهور گفت: از همه مجامع بین‌المللی می‌خواهیم که به وظایف قانونی خود عمل کنند ما اگر درخواستی برای وام از صندوق بین‌المللی پول کرده‌ایم، اگر میان ما و دیگر کشورها تبعیض قائل شوند نه برای ما و نه برای افکار عمومی جهان قابل قبول نیست.

صندوق بین المللی پول به وظایفش عمل کند/ از مردم چیزی را پنهان نکردیم

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی در جلسه امروز هیئت دولت با بیان اینکه آنچه برای ما مهم است امید به آینده است، گفت: آن کسی که در زندگی فردی و جمعی الگویش تلاش برای رسیدن به عدالت است منتظر است و درست می‌گوید. بنابراین در مکتب ما یأس معنا ندارد و باید همیشه امید به آینده وجود داشته باشد.

وی افزود: نباید در ذهن ما بن بست نسبت به آینده وجود داشته باشد، بلکه باید بدانیم همیشه فرجی در کار خواهد بود. امروز هم بسیار به این موضوع امید به آینده و ایمان نیازمندیم.

روحانی تاکید کرد: فرج و گشایش واقعی در انتظار جهان است و این موضوعی است که می‌تواند ما را از غم و افسردگی نجات دهد؛ چرا که آینده جهان پر از عدل و داد خواهد بود. پس عید نیمه شعبان بسیار مهم است و امیدواریم با عنایت و دعای آن حضرت این ایام سخت را پشت سر بگذاریم.

دستاوردهای پزشکی و هسته ای

رییس جمهور با اشاره به ۲۰ فروردین روز انرژی هسته‌ای، گفت: امسال هم برنامه‌ریزی برای این روز شده بود تا بسیاری از پیشرفت‌های علمی هسته‌ای که مخصوصا از اردیبهشت پارسال قدم به قدم سریعتر پیش رفتیم و به دستاوردهای بزرگی رسیدیم را اعلام کنیم، اما امسال شرایط برای این کار مناسب نیست و در آینده به مردم اعلام خواهد شد.

روحانی با بیان اینکه این دستاوردها شامل مسائل پزشکی و سلامت هم می‌شود، اظهار کرد: موضوع کرونا گرچه سختی‌ها و رنج‌هایی را برای جامعه ما به ارمغان آورد، اما در زمینه سلامت و نیازهای بخش درمانی قدم‌های بسیار خوبی برداشته شده است و امروز تولید کیت‌ها به مرحله خودکفایی نزدیک شدن است.

وی افزود: در زمینه سی تی اسکن آنچه دستاورد یک شرکت دانش بنیان بود در زمان کوتاهی عکس را تفسیر می‌کند و میگوید که اشکال در کجای دستگاه تنفسی بیمار است. همچنین کیت‌های تازه‌ای تولید شده و به ما نشان می‌دهد در زمان کوتاه که آیا طرف کرونا گرفته و آن را پشت سر گذاشته یا نه. این بسیار مفید است برای کسانی که در جامعه این ویروس به آنان اصابت کرده و آن را پشت سر گذاشته اند بدون اینکه علامتی داشته باشد و با این کیت می فهمد آیا آنتی بادی برایش به وجود آمده یا نه.

رییس‌جمهور با بیان اینکه امروز برای تنفس مصنوعی در داخل تولید ما افزایش یافته است،‌ تاکید کرد: به اندازه نیاز بخش پزشکی ما این تولیدات انجام می‌شود و هم در تجهیزات پزشکی و هم ضدعفونی‌ قدم‌های بسیار خوبی برداشته شده است. در حالی که در روزهای اول یکسری دانشجو از چین به ایران می خواستند بیایند اما هیچکس نمی‌توانست مسئولیت قرنطینه را قبول کند و از زیر بار شانه خالی می‌کردند. آنقدر ترس و وحشت وجود داشت و دلیلش هم این بود که امکانات کافی و لازم فراهم نبود، اما امروز این شرایط برطرف شده است و حالت اضطراب اولیه دیگر وجود ندارد.

رئیس‌جمهور با اشاره به شرایط تولید در کشور اظهار داشت: با توجه به شرایطی که امروز به دلیل تحریم و خود ویروس در کشور داریم، مردم خوشبختانه مشکلی در تأمین مواد غذایی ندارند. در زمینه موارد بهداشتی نیز تلاش تولیدی انجام می‌شود و امیدواریم در زمینه ماسک نیز در آینده نزدیک به خودکفایی برسیم. وزارت صمت و اصناف ما کارهای خوبی را شروع کرده اند. آنها برخی خط‌های تولید را تغییر داده‌اند تا لوازم ضروری را برای موارد بهداشتی و درمانی تولید کنند.

روحانی ادامه داد: دیروز که با برخی از استان‌ها صحبت کردم، آنها معتقد بودند بیش از تولید کنونی می‌توانند الکل تولید کنند و نه تنها الکل استان خود را تأمین کرده و خودکفا باشند، بلکه نیاز برخی استان‌های نیازمند را تأمین کنند و از این رو باید شرایط، امکانات و مقررات را مهیا کنیم و در اختیار مردم بگذاریم.

وی گفت: تولید ما در وضع خوبی است و باید از همه مهندسین، کشاورزان و تولید کنندگان تشکر کرد که این شرایط آرام را فراهم کردند.

وی افزود: وزیر نفت گفته است که در همه بخش‌های تولیدی نفت که همه پروتکل‌ها عمل می‌شود هیچ مورد ابتلا به کرونا نداشته‌ایم. این نشان می‌دهد هم می‌توان کار کرد و هم به کرونا مبتلا نشد. همه این کارها هم برای این است که تولیدات ما افزایش باید.

پرداخت تسهیلات برای کسب و کار های آسیب دیده

رئیس قوه مجریه افزود: در جلسه اقتصادی هفته جاری هم تصمیمات خوبی گرفته شد که پرداخت ۱۰۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات از جمله آن بود و چارچوب‌های آن در حال تدوین است. این مبلغ شامل پرداخت در بعضی موارد و تسهیلات در برخی دیگر است.

روحانی عنوان کرد: در توان کشور ما قدم‌های خوبی برداشتیم. ما تصمیم گرفتیم تا مقررات کار تدوین شود و در اردیبهشت که مسئله پرداخت یارانه انجام می‌شود، به همه خانواده‌ها مبلغ یک میلیون تومان اعتبار داده شود تا برای خرید کالا از آن استفاده کنند که بعد از ۲۴ ماه، از اعتبار آنها و یارانه آنها به تدریج کم می‌شود.

وی تصریح کرد: برای کسب و کارهای آسیب دیده نیز مبلغی برای جبران در نظر گرفته شده و در صندوق بیکاری هم نظر وزارت رفاه لحاظ شده است. در مجموع اقدامات خوبی انجام شده تا مردم اعتماد خوبی برای تأمین نیازمندی‌های خود داشته باشند.

مجامع بین المللی به وظایف خود عمل کنند

رئیس جمهور اظهار داشت: از همه مجامع بین المللی می‌خواهیم در این شرایط به وظایف قانونی خود عمل کنند.

روحانی ادامه داد: ما عضو بانک جهانی و صندوق بین‌المللی پول هستیم، سهم خود را می‌پردازیم و بخشی از ذخایر ما نزد آنها است. اگر قرار باشد درخواست وام ما با تبعیض در مقابل سایر کشورها مواجه شویم، این موضوع برای ما و افکار عمومی جهان قابل قبول نخواهد بود.

وی گفت: بسیاری از کشورها و اندیشمندان اعلام کرده اند که صندوق بین‌المللی پول باید تعهد خود را نسبت به دولت و ملت ایران عمل کند.

رئیس قوه مجریه افزود: ما در طول ۵۰ سال گذشته تقاضای وام از صندوق نداشتیم و اگر در این شرایط سخت اگر آنها به وظایف خود عمل نکنند، با قضاوت بدی در دنیا مواجه خواهند شد.

روحانی عنوان کرد: آمریکا همیشه یکجانبه گرا بوده و این سیاست را ادامه داده است. در مسئله شیوع این بیماری هم، آمریکا تفکر نادرست خود را ادامه می‌دهد که باید بگویم این موضوع در تاریخ ثبت خواهد شد و باقی می‌ماند. این موضوع ثبت خواهد شد که کاخ سفید که تاکنون در مسائل اقتصادی تروریست بود، در مسائل درمانی هم تروریست است و این ننگ بر همین حاکمه آمریکا خواهد ماند.

وی تصریح کرد: مردم ما تاب آوری خوبی در تاریخ داشته و به حمدالله خواهند داشت. آمریکا در مسئله کرونا مصوبه ۲۰۰۵ سازمان جهانی بهداشت را در مورد آزادی کشورها در مقابله با بیماری‌ها را نقض کرده است. در این مصوبه تصریح شده است که همه باید به همدیگر کمک کنند.

رئیس جمهور اظهار داشت: به رغم اقدامات تروریستی آمریکا امیدواریم روابط خود با کشورهای دوست ادامه دهیم. ما نیازهای خود را در داخل تولید می‌کنیم و بقیه را وارد می‌کنیم و در این مسائل، بانک مرکزی ارز را تخصیص می‌دهد.

از مردم چیزی را پنهان نکردیم 

روحانی درباره روند جدید در مبارزه با کرونا ادامه داد: ما مرحله موج اول مقابله و مبارزه با کرونا را پشت سر گذاشتیم که از ۳۰ بهمن شروع شد.

وی گفت: ما از ۳۰ بهمن متوجه شدیم که در کشور یکی دو نفر در سایه این ویروس فوت شده‌اند و تست آنها مثبت بوده است. ما به عنوان دولت، از ۳۰ بهمن که وزیر بهداشت به ما اعلام کرد، متوجه رسیدن به این بیماری به کشور شدیم که همان مقطع هم اعلام کردیم که باید به مردم گفته شود.

روحانی عنوان کرد: مردم باید مطلع باشند این بیماری هست، آمده و باید مراقبت کنند. البته آن روزی که به ما اعلام شد فقط در قم بود اما بلافاصله روز بعد اراک را نیز به ما اعلام کردند. از همان زمان فهمیدیم هم در قم شیوع پیدا کرده و هم از قم عبور کرده و وارد استان‌های دیگر شده است.

وی افزود: از استان‌های مختلف که می پرسم کرونا چه زمانی به آنجا وارد شده است اکثر آنها یک و دو و سه اسفند را به عنوان ورود کرونا اعلام می‌کنند. آنها هم مسافری آمده و وارد آن استان و شهرستان شده است و از همان روز ما تصمیمات لازم را در این زمینه اتخاذ کردیم و هیچ چیزی را از مردم مخفی نکردیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه اساساً در موضوع کرونا اصل ما کمک و حضور مردم در صحنه است، گفت: بدون مردم امکان پذیر نبود. تا اینجا هرچه موفقیت داشتیم به دلیل حضور و فعالیت مردم بوده است. اینکه می‌بینید در بسیاری از زمینه‌ها مانند شرایط بازار و مواد بهداشتی باز شده است کار مردم و کارگاه‌ها بوده است و همه فعال شدند و به میدان آمدند. اینکه ما در مواد غذایی مشکل نداریم و وزارت کشاورزی پیش‌بینی می‌کند امسال هم باز در گندم خودکفا خواهیم بود و محصول خوبی خواهیم داشت، همه تلاش کشاورزان ما است و همه دارند تلاش می‌کنند.

اقدامات مهم ستاد بحران و استانداری ها

روحانی افزود: اینکه امسال می‌بینید بارندگی‌ها بعضی جاها شدید است و سیلاب است اما خسارت آنچنانی نداریم و خسارت جزئی است بخاطر کار بزرگی است که از پارسال تا امسال انجام شده است. آن همه کاری که ستاد بحران و استانداری‌ها انجام دادند و لایروبی‌ها انجام گرفته است، وزارت نیرو کار کرده و سدهایی که در طول این یک سال تکمیل شده و به بهره برداری رسیده است.

وی تصریح کرد: ما می بینم در بسیاری از جاها سیلاب که وارد می‌شود موجب خوشحالی ما می‌شود زیرا سد جلوی آن است و ما مشکلی نداریم. این روزها سیلاب‌هایی که در سیستان و بلوچستان وارد می‌شود برای ما و مردم آن استان خوشحال کننده است. ان شاءالله تالاب‌ها و دریاچه‌های ما پر می‌شود و محیط زیست ما بهتر می‌شود و این همه خبرهای خوش است.

رئیس جمهور تاکید کرد: اینکه می بینم به هامون، هیرمند و هامون صابری دارد آب وارد می‌شود به دلیل تلاشی است که در طول این یکسال انجام گرفته است. معمولاً اثر کاری که انجام شده است کمتر بیان می‌شود. امروز باید در رسانه‌ها بیان شود که چرا امسال ما آرام تر هستیم؟ اگر باران در جایی می‌آید چرا آرام تر هستیم؟ هواشناسی ما فعال‌تر شده و دقیق‌تر و زودتر خبر می‌دهد، سدهای ما آماده‌تر است، جایی که احساس خطر می‌کردیم قبلاً سدها را تخلیه کردیم و بسیاری از رودخانه‌ها در این مدت لایروبی شده است.

وی افزود: همه اینها کار عظیمی است که مردم و همه بخش‌ها با هم انجام می‌دهند. امروز هم در مورد کرونا بحث دولت نیست و بحث یکپارچگی ملت است. امروز فاصله گذاری اجتماعی داریم و این بخاطر سلامت ما درست است اما پیوندهای ملی ما باید از هر روز دیگر محکم‌تر باشد و این فاصله اجتماعی نباید برای ما فاصله ملی و فاصله اقشار و جناح‌های مختلف ایجاد کند. ما پیوند و اتحاد ملی می‌خواهیم و اکنون فاصله اجتماعی هم می‌خواهیم تا زمانی که از این مشکلات عبور کنیم.

روحانی خاطرنشان کرد: پس ما با کمک همه مردم، نیروهای مسلح و همه بخش‌ها هم برای تأمین نیازمندی‌ها و هم برای مبارزه با کرونا وارد عمل شدیم. اینکه برخی می‌گویند دولت زمانی تلاشش فقط مقابله با کرونا بود و امروز تلاشش تأمین زندگی مردم است فکر می‌کنم دقیق بیان نمی‌کنند. از ابتدا تلاش ما بر این بود که هم در مقابل کرونا ایستادگی کنیم و سلامت مردم را تأمین کنیم و هم نیازمندی‌های ضروری مردم تأمین شود. ما مرگ کرونایی را قبول نداریم و باید به حداقل ممکن برسد.

رئیس جمهور ادامه داد: ما مرگ از فقر و گرسنگی را هم قبول نداریم. اگر کسی بگوید کسی از گرسنگی بمیرد اشکالی ندارد اما از کرونا بمیرد اشکال دارد. ما باید همه نیازمندی‌های ضروری مردم را تأمین کنیم. شما بگویید فقط کرونا، خیلی خوب؛ برای مقابله با کرونا ما بنزین می‌خواهیم یا نه؟ بگویید فقط کرونا، برای مبارزه با کرونا برق می‌خواهیم یا نه؟ برای مقابله با کرونا جان به نان نیاز دارد یا نه؟ جان که بی نان نمی‌ماند که. ما همه نیازمندی‌های ضروری را با هم می‌خواهیم، البته اولویت بندی وجود دارد و مراحل یکسان نیست و گاهی در برخی مسائل باید یکی را فدای دیگری کرد زیرا اهم و مهم داریم اما همه امور مهم باید مدنظر باشد و پیش رویم. این روند شروع شد و با همه تلاش برای مقابله با کرونا و تأمین نیازمندی مردم آمدیم.

موج بعدی کرونا از شنبه

وی با بیان اینکه این مرحله اول و موج اول مقابله با کرونا تا امروز، فردا و جمعه ادامه پیدا می‌کند، اظهار داشت: شنبه مرحله سخت‌تری شروع می‌شود. اگر بخواهیم با بیماری ای که دارای اپیدمی است و مشکل ایجاد کرده و مسری است به مردم بگوییم همه مردم در داخل خانه بمانند و هیچکس خارج نشود راحت ترین کار دولت و مقابله است. چون بهترین فاصله اجتماعی حفظ شده است.

روحانی افزود: اولاً عملاً امکان پذیر نیست هیچ کس از خانه خارج نشود. عده‌ای باید برای تولید، نیازمندی‌ها و حمل و نقل خارج شوند و نمی‌توان این کار را کرد. بعد هم به هر حال دو جور مردم داریم. یک جور مردم حقوق ثابت دارند و حقوق بگیر دولت هستند و سر کار بروند و نروند حقوق می‌گیرند. بگوییم ۲ یا ۳ هفته تعطیل، حقوق کارمند را که قطع نمی‌کنیم.

رئیس جمهور بیان کرد: اما اگر کسی پیشنهاد بدهد ۳ هفته تعطیل و در آن مدت حقوق هم تعطیل باشد ببینیم چه کسی قبول می‌کند؟! می‌گویند تعطیل باشد و حقوق هم صد در صد بگیریم نه ۹۵ درصد. برخی از کشورها از هفته پیش اعلام کردند ۲۰ درصد حقوق کارمندان باید برای مقابله با کرونا داده شود ما که چنین کاری را شروع نکردیم و فعلاً در دستور کار ما نیست و همه حقوق را کامل دریافت می‌کنند. برای کارمند سخت نیست در خانه بماند اما برای کارگری که اگر روز کار نکند دستمزدی ندارد و پولی برای غذای شب ندارد چه باید بکنیم؟ برای افرادی که کسب و کارشان در این ۲ ماه تقریباً تعطیل شده چه کنیم؟ چک‌ها، بدهکاری‌ها و اجاره مغازه‌هایشان را دارند و خیلی مشکلات داریم پس باید اینجا دو امر سلامت و مبارزه با کرونا و هم فعالیت اجتماعی و اقتصادی در چارچوب مقررات را تلفیق کنیم.

روحانی با تاکید بر اینکه فراموش نکنیم چارچوب مقررات و دستورالعمل‌های پزشکی برای ما اصل است، تصریح کرد: بله، جایی ممکن است شغلی با پروتکل‌های بهداشتی سازگار نباشد مانند پر ریسک‌ها، آنجا اجازه فعالیت نمی‌دهیم و باید قابل جمع باشد. معیار اینجا پروتکل‌های وزارت بهداشت و درمان است. اگر این وزارت گفت این کار با این پروتکل امکان پذیر است ما این کار را انجام می‌دهیم. اگر گفت قابل جمع نیست ما آنجا سلامت را ترجیح می‌دهیم.

وی اضافه کرد: علت اینکه از شنبه مرحله جدید مبارزه با کرونا و موج دوم آغاز می‌شود و همکاری بیشتر مردم و همه با هم را نیاز دارد و این دوره سخت‌تر از قبل است، این است که ما می‌خواهیم فعالیت اقتصادی را نیز در حدی که امکان پذیر است انجام دهیم و همزمان مبارزه با کرونا را نیز انجام دهیم. مبارزه قبلی، مبارزه نشسته در خانه و امروز مبارزه ایستاده در صحنه فعالیت اقتصادی است و معلوم است دومی سخت‌تر است. راهی جز این پیش روی ما نیست که ما این کار را انجام ندهیم.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه برخی از کشورها آمدند کشور را تفکیک کردند و چند استان که شرایط بدی داشتند را قرنطینه کردند و استان‌های دیگر را باز گذاشتند، گفت: البته ما هم می‌توانیم به تدریج این قدم‌ها را برداریم اما هنوز زود است. روز گذشته با برخی استان‌ها صحبت می‌کردیم که می‌گفتند استان‌های سفید هستند اما از من می‌خواستند مدارس الان آغاز نشود ما هم گفتیم هیچ عجله‌ای برای بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها نداریم. ممکن است برخی از کارها و فعالیت‌های فرهنگی ما مانند سینما، تئاتر و خیلی از فعالیت‌های ما اینگونه باشد، مساجد ما و اماکن مقدس ما اینجور باشد و خیلی جاها باید صبر کنیم و با تأمل جلو برویم.

روحانی با بیان اینکه در کسب و کار هم شرط این است که تمام اصول مورد مراعات قرار گیرد، خاطرنشان کرد: در این زمینه هم وزارت بهداشت و هم وزارت کشور کار بسیار بزرگی را برای تلفیق این امور انجام دادند و جلسات متعدد گذاشتند. نیروهای مسلح در همه موارد همکاری کردند و در این مورد هم همکاری می‌کنند. ما برای نظارت بر اصناف و کسب و کارها قاعدتاً به کمک بسیج نیاز داریم.

وی افزود: وقتی ممکن است در حمل و نقل هم نیاز داشته باشیم که وابسته به شرایط است. در یک اتوبوس باید ۲۰ نفر داخل بروند و صف ۲۰۰ نفره ایستاده است که با نصیحت ممکن است گوش نکنند و اینجا لازم است ظرفیت اتوبوس مشخص و اعلام شود و پس از تکمیل ظرفیت باید در اتوبوس بسته شود و در این شرایط شاید به کمک نیاز باشد. ما باید با تلفیق امور کار خود را پیش ببریم و جلو برویم.

رئیس جمهور با بیان اینکه ما این مرحله را به سه مرحله تقسیم کردیم، تاکید کرد: کسب و کارها و فعالیت‌های پر ریسک را تا اطلاع ثانوی کنار گذاشتیم. شهرستان‌ها و استان‌ها را گفتیم از شنبه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی فعالیتشان آغاز شود اما تهران را یک هفته تأخیر انداختیم تا همه شرایط ما شرایط درست و مهیایی باشد.

وی ادامه داد: همانطور که وزارت بهداشت و درمان می‌گوید ما امروز در مرحله کنترل هستیم و اضطراب آنچنانی نداریم. همه بخش‌های پزشکی ما آماده هستند و الحمدلله به هر بیمارستانی زنگ می زنیم، هم تخت و هم آی‌سی‌یو خالی داریم. این مهم است که هر دو خالی دارد پس باید حساب شده جلو برویم و مردم ما باید ما را کمک و یاری کنند.

وی خطاب به مردم عنوان کرد: من از مردم خاضعانه تشکر و در برابرشان تعظیم می‌کنم که در این مدت یاری و کمک کردند. اکثریت قاطع چهره‌های سیاسی هم با سخنان بسیار خوب خود کمک کردند. ان شاءالله روزنامه‌ها هم همانطور که صدا و سیما ما را یاری می‌کند، ما را یاری کنند. این مرحله کمی سخت‌تر از مرحله قبل است و در این مرحله سخت باید قدم به قدم و یاری هم جلو برویم.

روحانی اظهار داشت: در اینجا جا دارد از همه نیروها و قوای دیگر، نیروهای مسلح، همه اقشار مردم و نهادها و مقام معظم رهبری تشکر ویژه کنم که هر جا نیاز به یاری داشتیم به ما کمک کردند. ان شاءالله به یاری هم این مسیر را ادامه می‌دهیم و هم سلامت مردم و هم نیازمندی‌های ضروری مردم، هم دنیا هم آخرت، هم علم هم دین را داشته باشیم.

رئیس جمهور در پایان افزود: تفکیک در این امور ناصحیح و تفکیک ناپذیر است. ان شاءالله امیدواریم عنایت ولی عصر شامل حال ما شود و از دعا و عنایات او بهره مند شویم و با کمک هم ان شاءالله از این مرحله سخت عبور کنیم.

 

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز پنجشنبه، 30 فروردين، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!