پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403 | Thursday 25th of April 2024
۰۸:۳۳
مجلس - کد خبر : 11934
چهارشنبه، ۰۳ شهريور، ۱۴۰۰ - ۹:۰۰

صلاحیت ضرغامی برای تصدی وزارت میراث فرهنگی تایید شد

این درحالی است که برخی از نمایندگان ، ضرغامی را برای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با توجه به فعالیت وی در ریاست صداوسیما مناسب می دانستند.

صلاحیت ضرغامی برای تصدی وزارت میراث فرهنگی تایید شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین ، سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با قرائت گزارش این کمیسیون از بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی ، عزت الله ضرغامی را برای تصدی این وزارت مناسب تشخیص داد.

مجید نصیرایی درباره صلاحیت سید عزت الله ضرغامی وزیر پیشنهادی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اظهار داشت : از وزیر علوم، تحقیقات و فناوری استعلام کردیم و در پاسخ به نامه فوق الذکر وزارت مذکور مراتب فارغ التحصیلی وی در سوابق وزیر پیشنهادی مقطع کارشناسی ارشد رشته مدیریت صنعتی از دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز مورد تایید قرار گرفته است.

شرح، توضیحات و تعهدات شفاهی وزیر پیشنهادی در کمیسیون یک برنامه برای گردشگری خانواده محوره تقديم لايحه اساسنامه وزارتخانه میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری، درآمد متناسب از مراکز فرهنگی و سیاحتی، گسترش تبلیغات گردشگری در فضای مجازی و بحث استفاده از نیروهای علمی، فرهنگی و گردشگری، فراهم کردن امکانات و سرویس دهی به گردشگران اعم از داخلی و خارجی از برنامه های وزیر پیشنهادی است.

نصیرایی خاطر نشان کرد: مساله ارزان کردن گردشگری که موجب جذب گردشگر می شود از دیگر بحث های جدی در کمیسیون بوده و بحث فساد ستیزی در برخورد با رانتخواری در حوزه میراثی و فرهنگی بوده است.

برنامه ای که وی ارائه کرده دارای ادبیات مورد انتظار و قابل اعتمادی تدوین شده اما حلقه مفقوده آن نامشخص بودن اولویت برنامه ها و تعیین اقدامات به تفکیک اولویت ها است.

عموم برنامه هایی که ارائه کرده دارای شفافیت بود که اهداف ضمنی و علمی مشخص شده و در عین حال قابل دفاع است نقطه قوت برنامه ضرغامی مساله محوری و توجه به گلوگاه های اصلی حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است.

سخنگوی کمسیون فرهنگی بیان کرد: به روز بودن برنامه نسبت به شرایط موجود و آسیب های کرونا، کسب و کارهای مربوط به برنامه حمایتی برای این مساله، توجه به بین دستگاهی بودن صلاحيته های وزارتخانه و لزوم توجه به هماهنگی های بین بخشی دیگر امتیاز برنامه بود که وی ارائه کرده است.

با توجه به اینکه وی سوابق اجرایی موفقی دارد و در حوزه های فرهنگی و مدیریتی کارنامه درخشانی دارند و با توجه به بحث ها و موضوعاتی که در کمیسیون ارائه شد و با دیدگاههای وی همکاران من در کمیسیون آشنا شدند بر اساس این توضیحات و مباحثی که شد اکثریت قریب به اتفاق اعضای کمیسیون وی را برای این منصب تایید کردند.

تائید صلاحیت ضرغامی برای تصدی وزارت میراث فرهنگی در حالی صورت گرفت که برخی از نمایندگان ، ضرغامی را برای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با توجه به فعالیت وی در ریاست صداوسیما مناسب می دانستند.

 

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار مجلس
پربیننده‌ترین اخبار مجلس
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!