جمعه، 31 فروردين، 1403 | Friday 19th of April 2024
۱۹:۱۸
شهری - کد خبر : 10511
چهارشنبه، ۰۲ تير، ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۰

صرف 40 میلیارد تومان برای بهسازی مجموعه آرمستان های ارامنه دولاب

شهردار تهران، آرامستان ارامنه دولاب را جزئی از تاریخ ایران عنوان کرد و گفت: اما وضعیت این آرامستان مطلوب نبود به همین خاطر به همت شهرداری تهران، این مکان بهسازی و تبدیل به مجموعه‌ای از میدانگاه‌ها شد.

صرف 40 میلیارد تومان برای بهسازی مجموعه آرمستان های ارامنه دولاب
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین به نقل از ایلنا،‌ پیروز حناچی در حاشیه مراسم بهره برداری از پروژه‌های مدیریت شهری منطقه ۱۴ و بهسازی میدانگاه و مجموعه آرامستان‌های ارامنه دولاب در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز تعداد بسیاری از پروژه‌های منطقه ۱۴ از جنس توسعه محلی افتتاح شدند. اعتبارات خوبی در این دوره از مدیریت شهری، به این پروژه‌ها تخصیص داده شد.
 
شهردار تهران ضمن اشاره به مجموعه آرامستان‌های ارامنه دولاب گفت: یکی از این پروژه‌ها مربوط به تاریخ ۳۰۰ ساله تهران است. آرامستان ارامنه دولاب یکی آرامستان‌های حصار ناصری به شمار می‌رفت. در دوره معاصر بسیاری از شخصیت‌های بزرگ مسیحیان، ارامنه و آشوریان در این آرمستان آرمیده‌اند.  
 
وی با بیان اینکه آرامستان ارامنه دولاب در سال ۱۳۹۶ به ثبت ملی رسید، اظهارکرد: اما وضعیت این آرامستان مطلوب نبود به همین خاطر به همت شهرداری تهران، این مکان بهسازی و تبدیل به مجموعه‌ای از میدانگاه‌ها شد.
 
به گفته حناچی؛ حدود ۴۰ میلیارد تومان برای بهسازی میدانگاه و مجموعه آرامستان‌های ارامنه دولاب هزینه شده است.
 
وی یکی از خصیصه‌های ایرانیان پیش از اسلام حتی قبل از میلاد مسیح را استقرار اقوام و ادیان مختلف در کنار یکدیگر دانست و گفت: مقبره دانیال نبی یکی از این موارد است. همواره اقوام و ادیان الهی با مسالمت در کنار یکدیگر در ایران زندگی می‌کردند. بهسازی این مجموعه حداقل کاری است که می‌توانیم برای ارامنه انجام دهیم.
 
اختصاص اعتبار مناسب برای پروژه های انسان محور در سال جاری
 
 شهردار تهران امروز در این مراسم گفت: شورای شهر اعتبار مناسبی را برای پروژه های مدیریت شهری با محوریت محله و انسان محوری در نظر گرفته است. ۲۰۰۰ میلیارد تومان در سال ۹۹ و در سال ۱۴۰۰ نیز بیش از این مقدار، اعتبار برای این پروژه ها لحاظ شد.
 
وی افزود: امروز یکی از روزهای زیباست از این جهت که پروژه های متفاوتی را افتتاح می کنیم و نکته مشترک همه پروژه ها نگاه اجتماعی به آنها است؛ نگاهی که برای حل مشکلات شهر راهگشاست و هزینه های شهر را کاهش می دهد.  
 
حناچی با اشاره به بازدید از بوستان اجتماعی منطقه ۱۴ ادامه داد: در این بوستان مردم نقش محوری را برای حفاظت و حراست دارند و برعکس سایر بوستان‌ها معتادان از دست مردم متواری هستند و این نتیجه نگاه اجتماعی به شهر است. امیدواریم که دوستان دیگر هم که برای دوره بعد مدیریت را بر عهده می گیرند این مسیر را دنبال کنند و به عقب برنگردیم.
 
وی اضافه کرد: بخش دیگری از این پروژه ها مربوط به نقاطی از جمله خیابان کرمان است که مدت مدیدی بدون توجه مانده بود؛ پروژه هایی که در کمیسیون ماده ۵ تصویب و پیگیری شد.
 
شهردار تهران بیان کرد: شاید افزایش بافت فرسوده در آمار افتخار نباشد اما در این دوره ۵۰ هکتار از این منطقه به آمار بافت فرسوده اضافه شد تا شهروندان بتوانند از طرح های تشویقی آن استفاده کنند.
 
وی با تاکید بر توجه به ارزش های شهر که ریشه در تاریخ معاصر دارد و تبدیل تهران به شهری برای همه و تمامی ادیان الهی و حق استفاده از امکانات برای همه گفت: این منطقه متروکه که ریشه های تاریخی دارد و بسیاری از شخصیت ها در آن آرام گرفتند، بازسازی شده است و به یکی از جاذبه های شهر تبدیل می شود.  
 
حناچی یادآور شد: یکی از خصوصیات این دوره این بود که عرصه‌های عمومی را گسترش دادیم و امیدواریم که این نگاه ادامه پیدا کند؛ نگاهی که ضمانت اجرای آن خود مردم هستند.
 
شهردار تهران در پایان ابراز امیدواری کرد که این مکان مورد قبول هموطنان مسیحی قرار گیرد. با توجه به ثبت ملی بودن این مکان و واجد ارزش بودن آن باید متناسب با ارزش ها با آن برخورد شود.
ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار شهری
پربیننده‌ترین اخبار شهری
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 31 فروردين، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!