پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403 | Thursday 25th of April 2024
۱۰:۳۸
حقوقی و قضایی - کد خبر : 14798
چهارشنبه، ۰۸ دي، ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۰

صدور دستوراصلاح رویه ارجاع پرونده‌ها در شعب بازپرسی دادسرای کارکنان

دستور اصلاح رویه ارجاع برخی پرونده‌ها در شعب بازپرسی دادسرای کارکنان دولت تا یک ماه آینده از سوی رئیس قوه قضائیه صادر شد.

صدور دستوراصلاح رویه ارجاع پرونده‌ها در شعب بازپرسی دادسرای کارکنان

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین به نقل از خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی‌اژه‌ای صبح امروز چهارشنبه (۸ دی) ضمن بازدید از دادسرای کارکنان دولت (ناحیه ۲۸ تهران) از نزدیک در جریان کم و کیف خدمت‌رسانی قضایی به مردم و مراجعان در این دادسرا قرار گرفت.

وی با حضور در بخش‌های مختلف دادسرای کارکنان دولت اعم از شعب اجرای احکام، شعب بازپرسی، واحد اظهار نظر و سالن ملاقات مردمی مسئولان دادسرای مربوطه، ضمن مطالعه موردی برخی پرونده‌ها و طرح سوالاتی در خصوص آنها، با مسئولان بخش‌های بازدید شده به صورت چهره به چهره به گفت‌وگو پرداخت.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی‌اژه‌ای همچنین، از مسئولان و متصدیان مربوطه در خصوص فرآیند رسیدگی، موجودی و نوع پرونده‌ها، سوالاتی را مطرح کرد و توصیه‌هایی را خطاب به آنها پیرامون ارتقاء کیفیت خدمت‌رسانی به مراجعه‌کنندگان بیان داشت.

رئیس قوه قضائیه همواره در توصیه و دستورات به مقامات و مسئولان قضایی بر نظارت ویژه بر واحدهای اجرای احکام تاکید دارد؛ در همین راستا امروز طی بازدید از دادسرای کارکنان دولت با تاکید مجدد بر نظارت مستمر بر واحدهای اجرای احکام گفت: واحد اجرای احکام بخشی است که تلاش‌های صورت گرفته در دادسرا، دادگاه بدوی، تجدیدنظر و دیوان عالی را به ثمر می‌نشاند لذا باید از هرگونه تاخیر در اجرای احکام اجتناب شود.

وی در بخشی از بازدید خود از شعب بازپرسی دادسرای کارکنان دولت، دلایل تفاوت موجودی پرونده‌ها در برخی شعب نسبت به شعب دیگر را جویا شد و به مسئولان مربوطه در خصوص راکد ماندن پرونده‌ها و عدم ارجاع به موقع آنها به شعب بازپرسی تذکر داد و ضمن برحذر داشتن مسئولان دادسرای کارکنان دولت از نگهداری و عدم ارجاع غیرموجه و بی‌دلیل پرونده‌ها، این امر را از مظاهر فساد دانست.

 

اصلاح رویه ارجاع برخی پرونده‌ها در شعب بازپرسی دادسرای کارکنان دولت 

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی‌اژه‌ای در جریان بازدید با توجه به عدم توازن در ارجاع پرونده‌ها به شعب مختلف بازپرسی کارکنان دولت، ضمن تذکر به دادستان تهران دستور داد چنانچه رویه ارجاع پرونده‌ها در شعب بازپرسی دادسرای کارکنان دولت تا یک ماه دیگر اصلاح نشود، نسبت به برخورد قانونی با مسئول مربوطه این بخش اقدام مقتضی به عمل آید.

رئیس قوه قضائیه قضا به مسئولان دادسرای کارکنان دولت و به ویژه دادستان تهران، نسبت به جلوگیری از هرگونه اخلال در فرآیند رسیدگی به پرونده‌های حجیم به واسطه جابجایی پرونده‌ها از یک شعبه قضایی به شعبه دیگر تاکید کرد.

وی در گفت‌وگوی چهره به چهره و بی‌واسطه با مردم ضمن استماع موضوعات مطرح شده، دستورات مقتضی را برای پیگیری و رفع مشکلات آن مراجعه‌کنندگان به مسئولان ذی‌ربط صادر کرد.

همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی‌اژه‌ای در این گفتگو پس از شنیدن ادعای یکی از مراجعه‌کنندگان در باب پرونده‌اش، همراه با فرد مدعی، شخصاً به شعبه مربوطه مراجعه و موضوع را پیگیری کرد.

بررسی وضعیت حقوقی و معیشتی شاغلین در دادسرای کارکنان دولت و تقدیر از زحمات و خدمات شبانه‌روزی آنها برای رسیدگی دقیق به پرونده‌های ارجاعی، از جمله نکات برجسته بازدید امروز رئیس دستگاه قضا به شمار می آید؛ نکته قابل تامل آنکه در برخی از شعب این دادسرا، قضات و کارکنان به صورت شبانه روزی و یا بعضاً تا پاسی از شب مشغول رسیدگی به پرونده‌های ارجاعی هستند که این موضوع مورد توجه و قدردانی وی قرار گرفت.

حجت الاسلام اژه ای همچنین در بخشی از بازدید امروز خود، در سالن ملاقات مردمی دادستانی تهران که روزهای چهارشنبه میزبان حدود ۱۰۰ مراجعه‌کننده است، حضور یافت و با معاونان دادستان و مردمی که جهت پیگیری مفاد پرونده خود و پیشبرد آن به این واحد مراجعه کرده بودند به صورت ویژه به گفتگو پرداخت و در همین راستا دستورات مقتضی را به منظور تسریع در رسیدگی‌ها صادر کرد.

وی در حین گفت‌وگو با مراجعه‌کنندگان سالن ملاقات مردمی، به مسئولان مربوطه از جمله دادستان تهران موکدا تاکید کرد که نسبت به پیگیری دستورات صادره در جریان ملاقات‌های مردمی مسئولان قضایی، اهتمام ویژه داشته باشند.

بخش دیگر از برنامه امروز رئیس قوه قضائیه بازدید از دادسرای کارکنان دولت بود که طبق روال بازدیدهای رئیس عدلیه از مراجع و مراکز قضایی، نامه‌های مردمی برای ترتیب اثر دادن و رسیدگی جمع‌آوری شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی‌اژه‌ای علاوه بر بازدید سرزده امروز خود از دادسرای کارکنان دولت (ناحیه ۲۸ تهران)، تا کنون از دادگستری شهرستان قدس، دادسرا و دادگستری شهرستان قرچک، مجتمع قضایی قدس تهران، دادسرا و دادگستری شهرری و همچنین شعب کشیک دادسراهای نواحی ۳، ۱۶، ۲۷ و ۳۴ تهران بازدید داشته و از نزدیک در جریان نحوه خدمت‌رسانی به مردم و مراجعه‌کنندگان قرار گرفته و علاوه بر گفتگو با قضات و کارکنان این مجتمع‌های قضایی، برای حل مشکلات تعدادی از مراجعه‌کنندگان دستورات مقتضی را صادر کرده است.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار حقوقی و قضایی
پربیننده‌ترین اخبار حقوقی و قضایی
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!