شنبه، 1 ارديبهشت، 1403 | Saturday 20th of April 2024
۰۲:۳۸
کرونا - کد خبر : 12850
سه شنبه، ۰۶ مهر، ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۰

شیوع ویروس کرونا باعث بیشترین میزان کاهش امید به زندگی از زمان جنگ جهانی دوم شد

به گفته محققان، شیوع ویروس کرونا بیشترین کاهش امید به زندگی را در غرب اروپا از زمان جنگ جهانی دوم ایجاد کرده است.

شیوع ویروس کرونا باعث بیشترین میزان کاهش امید به زندگی از زمان جنگ جهانی دوم شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، یک مطالعه جدید، که شامل جمع آوری و تجزیه و تحلیل داده های چندین کشور اروپایی، ایالات متحده و شیلی بود، نشان داد که امید به زندگی از زمان شیوع کرونا کاهش یافته و اساساً سال ها پیشرفت در این زمینه را از بین برده است.

به نقل از العربیه، بیشترین کاهش امید به زندگی در بین مردان در ایالات متحده مشاهده شد، که نشان دهنده کاهش 2/2 سال در مقایسه با سطوح قبلی ثبت شده در سال 2019 و پس از آن مردان لیتوانیایی با کاهش 1/7 سال بود.

نتایج مطالعه ای که توسط دانشمندان مرکز علوم جامعه شناسی آکسفورد انجام شد، نشان داد که کاهش امید به زندگی ثبت شده در دوران شیوع کرونا، بیش از موارد ثبت شده در زمان انحلال بلوک شرق در شرق و مرکز اروپا در طول جنگ جهانی دوم بود.

محقق این گزارش، دکتر خوزه مانوئل ابورتو، گفت: "برای کشورهای اروپای غربی مانند اسپانیا، انگلستان و ولز، ایتالیا، بلژیک و سایر کشورها، آخرین باری که چنین کاهشی در میزان امید به زندگی مشاهده شد، تنها در دوران جنگ جهانی دوم بوده است."

پس از تجزیه و تحلیل ثبت مرگ و میر 29 کشور، این مطالعه که در مجله بین المللی اپیدمیولوژی منتشر شد، نشان داد که 27 مورد از آن ها کاهش امید به زندگی را در میان مردم خود، تجربه کرده اند.

وی افزود : "امید به زندگی زنان در هشت کشور و مردان در 11 کشور بیشتر از یک سال کاهش یافته است. به طور متوسط 5/6 سال طول کشیده بود تا این کشورها امید به زندگی مردم خود را یک سال افزایش دهند؛ که این پیشرفت در طول سال 2020 توسط ویروس کرونا، از بین رفت."

سازمان آمار ملی انگلستان هفته گذشته برآورد کرد، که امید به زندگی مردان در بریتانیا برای اولین بار در 40 سال گذشته به دلیل شیوع کرونا، کاهش یافته است.

همچنین مشخص شد که پسران متولد شده بین سال های 2018 تا 2020 انتظار می رود که تا 79 سالگی زندگی کنند؛ در حالی که میانگین قبلی برای کودکان متولد شده بین 2015 تا 2017، 79/2 سال ثبت شده بود.

دکتر ریدی می گوید: "ما خواستار منتشر شدن و در دسترس عموم قرار گرفتن داده های تجزیه شده بیشتر از طیف وسیع تری از کشورها، از جمله کشورهای با درآمد کم و متوسط ، برای درک بهتر تأثیرات شیوع کرونا در سراسر جهان هستیم." 

وی همچنین اشاره کرد، که مجموعه ای از مسائل مربوط به آمار مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا وجود دارد؛ مواردی از قبیل آزمایش ناکافی و طبقه بندی نادرست در میان دیگر علل مرگ و میر، که باعث می شود نتایج گزارشات با واقعیت تطابق کامل را نداشته باشد.

با این حال، وی گفت که تحقیقات ما نشان می دهد، که همه گیری ویروس کرونا، شوک بسیار بزرگی برای بسیاری از مردم جهان بوده است.

 

منبع: www.alarabiya.net

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار کرونا
پربیننده‌ترین اخبار کرونا
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز شنبه، 1 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!