پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403 | Thursday 25th of April 2024
۱۵:۳۹
يكشنبه، ۰۱ آبان، ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۰

شی در رخدادی تاریخی برای سومین بار ریاست جمهوری چین را بدست آورد

حزب کمونیست چین، شی جین پینگ را در اقدامی بی سابقه به عنوان دبیر کل خود برای سومین دوره انتخاب کرد.

شی در رخدادی تاریخی برای سومین بار ریاست جمهوری چین را بدست آورد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، رئیس جمهور چین، شی جین پینگ، سومین دوره تاریخی رهبری حزب کمونیست را به دست آورد و جایگاه خود را به عنوان تأثیرگذارترین حاکم این کشور از زمان مائوتسه تونگ تثبیت کرد.

به نقل از الجزیره، کمیته مرکزی حزب کمونیست چین روز یکشنبه شی را به‌عنوان دبیرکل خود برای یک دوره پنج ساله بی‌سابقه انتخاب کرد و پس از دهه‌ها تقسیم قدرت در میان نخبگان، کشور را قاطعانه به سمت حکومت یک نفره برگرداند.

لی کیانگ، رئیس حزب کمونیست شانگهای، از شی پیروی کرد، به این معنی که او احتمالاً جانشین لی کچیانگ در مقام نخست‌وزیری می‌شود وقتی که او در ماه مارس بازنشسته شود. سایر اعضای هیئت حاکمه ارشد چین ژائو لجی و وانگ هونینگ هستند که از کمیته قبلی و اعضای تازه وارد کای چی، دینگ ژوکسیانگ و لی شی بازگشته اند.

شی پس از انتصابش گفت: «می‌خواهم صمیمانه از کل حزب به خاطر اعتمادی که به ما کردید تشکر کنم» و قول داد «در انجام وظایف خود مجدانه تلاش کنیم تا شایسته اعتماد بزرگ حزب و مردممان باشیم."

تصور می شود که همه اعضای جدید PSC وفاداری نزدیک به شی 69 ساله دارند که همچنین به عنوان رئیس کمیسیون نظامی مرکزی معرفی شد.

ویلی لام، عضو ارشد اندیشکده ایالات متحده در بنیاد جیمزتاون، به رویترز گفت: «پیروزی غیرعادی یک طرفه برای یک جناح، در سنت حزب کمونیست نادر است. در گذشته توازن شدید قدرت وجود داشت.»

این بدان معناست که هیچ کنترل و تعادلی وجود نخواهد داشت. شی جین پینگ همچنین کنترل کاملی بر دفتر سیاسی و کمیته مرکزی بزرگتر دارد.

ترکیب کمیته دائمی تأیید دیگری است بر این که سیطره شی بر قدرت با وقایع یک سال پر فراز و نشیب، از جمله کندی شدید اقتصادی، ناامیدی از سیاست‌های او در برابر کرونا و جدایی فزاینده چین از غرب، که با حمایت او از روسیه تشدید شده است، کاهش نیافته است.

آلوین تان، رئیس بخش آسیا در RBC Capital Markets در سنگاپور، گفت: «از نظر سیاست‌گذاری، این بدان معناست که احتمالاً اعتماد بیشتری نسبت به دیدگاه‌های شی جین پینگ در مورد چگونگی پیشبرد کشور و اقتصاد وجود دارد.»

او گفت: «می‌توانم تصور کنم که سیاست کرونا صفر احتمالاً ریشه‌دارتر است و فشار بیشتری بر روی این موضوع، رفاه مشترک و مواردی از این دست اعمال خواهد شد».

 

منبع: الجزیره

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار شرق آسیا و اقیانوسیه
پربیننده‌ترین اخبار شرق آسیا و اقیانوسیه
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!