شنبه، 1 ارديبهشت، 1403 | Saturday 20th of April 2024
۱۵:۴۱
حقوقی و قضایی - کد خبر : 10550
جمعه، ۰۴ تير، ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰

شکایت خبرنگاران از کیانوش جهانپور با کمک وکیل دادگستری کلید خورد

پس از انتشار توییت توهین‌آمیز سخنگوی سازمان غذا و دارو، جمع زیادی از خبرنگاران از وی شکایت کرده‌اند و به گفته یک وکیل پایه یک دادگستری، هفته آینده به دادسرای فرهنگ و رسانه می‌روند.

شکایت خبرنگاران از کیانوش جهانپور با کمک وکیل دادگستری کلید خورد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین به نقل از ایلنا، علی مجتهدزاده درباره اظهارات اخیر سخنگوی سازمان غذا و دارو اظهار کرد: در شرایطی که وضعیت کرونا در کشور وضعیت حادی است و بسیاری از مردم عزیزانشان را از دست داده‌اند و بسیاری نیز نگران سالمندان هستند، با این وضعیت تزریق واکسن و با توجه به غیرقابل چشم‌پوشی بودن اینکه اهمالی در زمینه تهیه واکسن صورت گرفته است، ما باید این شرایط را بپذیریم و قبول کنیم که جامعه دچار یأس و سرخوردگی است. 
 
وکیل پایه یک دادگستری عنوان کرد: عقل سلیم و انصاف هم حکم می‌کند که در این شرایط کسانی که مسئولیت مستقیم دارند، هم عذرخواه مردم باشند و هم افکار عمومی را آرام کنند.
 
وی با بیان اینکه متاسفانه اخیراً شاهد بودیم یکی از آقایان که سابقه بسیار بدی در این زمینه دارد و چندین بار قبل هم چندین مورد توهین به منتقدان داشته‌، مطالبی را مطرح کرده که مایه تاسف است، افزود: متاسفانه ایشان سخنگوی سازمان غذا و دارو هم هستند و یکی از اشخاصی است که در مظان اتهام قرار دارد و باید پاسخگو باشد. اما می‌بینیم طلبکار مردم است و توهین می‌کند و قطعاً اگر چنین رفتاری در هر کشوری صورت می‌گرفت، این شخص را برکنار می‌کردند و محاکمه می‌کردند اما متاسفانه در ایران می‌بینیم هیچ‌گونه برخوردی با این افراد صورت نمی‌گیرد.
 
مجتهد زاده بیان کرد: ما با جمع زیادی از خبرنگاران هم‌قدم شدیم و به عنوان وظیفه مدنی از ایشان شکایت کردیم و هفته آینده نیز به دادسرای فرهنگ و رسانه خواهیم رفت. استقبال خیلی خوبی هم از طرف مردم شده اما به پیگیری و منتج به نتیجه شدن، امیدوار نیستیم. با این حال این پیام را می‌رسانیم که جامعه مدنی در برابر چنین اقداماتی منفعل نیست. 
 
این حقوقدان با بیان اینکه مسئولیت کار این شخص با وزیر بهداشت و رییس دولت است، گفت: اگر چندین بار قبل که این شخص بی‌حرمتی کرد، با وی برخورد جدی صورت می‌گرفت، امروز به منتقدان ناسزا نمی‌گفت. امیدواریم که دستگاه قضا به منظور اجرای عدالت و حفظ آرامش جامعه، برخورد معقولی انجام دهد.
 
وی به توییت اخیر جهانپور اشاره کرد و گفت: این شخص در سازمان غذا و دارو مسئولیت دارد. اگر معتقد است که مافیایی وجود دارد، طبق وظیفه سازمانی خود باید به نهادهای نظارتی گزارش ارائه می‌کردند. اگر گزارش نداده‌اند، ترک فعل کرده‌اند و این امکان وجود دارد که محاکمه شوند اما اگر برای فرافکنی چنینی اظهاراتی را می‌گویند، اقدامی غیر اخلاقی‌تر مرتکب شده‌اند.
 
مجتهد زاده اضافه کرد: وقتی یک مقام مسئول حرفی را می‌زند، قبل از آن باید گزارش قانونی ارائه کرده باشد؛ توییت را اشخاصی می‌زنند که مسئولیتی ندارند. اینها تناقضاتی است که به نظر من ایشان برای فرافکنی و فرار از پاسخگویی چنین اظهاراتی را مطرح می‌کنند.
 
گفتنی است کیانوش جهانپور، سخنگوی سازمان غذا و داروی کشور اخیرا در یکی از توییت‌های خود برای واکنش به منتقدان واکسن‌های کرونای تولید داخل، لفظ زننده «پفیوز» را به کار برد که واکنش و انتقاد خبرنگاران، روزنامه‌نگاران و کاربران شبکه‌های اجتماعی را برانگیخت. وی قبلا نیز در واکنش به انتقادات خبرنگاران و کاربران توییتر، الفاظ توهین‌آمیزی استفاده کرده بود.
 
ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار حقوقی و قضایی
پربیننده‌ترین اخبار حقوقی و قضایی
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز شنبه، 1 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!