شنبه، 1 ارديبهشت، 1403 | Saturday 20th of April 2024
۰۲:۵۰
رهبری - کد خبر : 9795
پنجشنبه، ۰۶ خرداد، ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۰

شورای نگهبان وظیفه خود را انجام داد ؛ نامزدها اخلاق را رعایت کنند

نفرت پراکنی و اتهامات چنین و چنان یا شعارهای غیرواقع بینانه هم داده نشود، شعارهای غیرواقعی گاهی ممکن است فریب مردم تلقی شود

شورای نگهبان وظیفه خود را انجام داد ؛ نامزدها اخلاق را رعایت کنند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین ، رهبر معظم انقلاب امروز (6 خرداد) در اولین سالگرد آغاز به کار مجلس یازدهم از طریق ارتباط تصویری با صحن مجلس شورای اسلامی با نمایندگان مردم سخن گفتند.

در ابتدای این جلسه ، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی گزارشی از عملکرد یکساله مجلس یازدهم ارائه کرد. در ادامه بخش هایی از بیانات رهبر انقلاب در ارتباط ویدئوکنفرانس با نمایندگان مجلس را مشاهده می کنید:

ایشان در ابتدای سخنان خود فرمودند: به مردم عزیزمان عرض کنم، ملت عزیز ایران ! انتخابات در یک روز انجام می گیرد اما اثر آن در چند سال باقی می ماند. در انتخابات شرکت کنید، انتخابات را متعلق به خودتان بدانید که متعلق به شماست و از خدا کمک و هدایت بخواهید که شما را هدایت کند به آنچه که درست و حق است و به کسی که شایسته است رای دهید.

به حرف این کسانی که ترویج می کنند که فایده ای ندارد، نرویم، نمی رویم پای صندوق رای اعتنا نکنید. اینها دلسوز مردم نیستند، کسی که دلسوز مردم است، مردم را از رفتن پای صندوق منع نمی کند.

رهبر انقلاب در ادامه افزود: بحمدالله حضور نیروهای جوان و پرتوان در کنار نیروهایی که سوابق یا تقنینی دارند یا سوابق اجرایی دارند، موجب شده است که این مجلس توفیقات خوبی را به دست بیاورد. هم در زمینه تصویب تعداد معتنابهی از لوایح و طرحها در موضوعات مهم و هم در زمینه حضور مردمی ، حضور در میان مردم و دیدن صحنه های واقعی از زندگی مردم.

سفرهای استانی رئیس محترم مجلس و روسای کمیسیون ها و بعضی از نمایندگان محترم حقیقتا حرکت و اقدام بسیار خوبی است و باید ان شاءالله ادامه پیدا کند. حضور در کنار مردم را ترک نکنید، یکی از موفقیت های بزرگ این است که بتوانید در کنار مردم باشید و در کنار مردم بمانید.

ایشان بیان کردند: از شروع کار این مجلس یک عده ای برنامه ی خودشان را این قرار دادند که یک تصویر منفی از مجلس نشان بدهند. اظهاراتی کردند، می کنند باز هم در فضاهای رسانه ای گوناگون که امروز در اختیار همه است، اظهاراتی می کنند که انسان بوی دلسوزی را از این اظهارات نمی شنود.

آن توصیه ای که من می خواهم بکنم این است که شما مراقب باشد که با عمل خودتان یا با گفتار خودتان به مخالفین خودتان کمک نکنید. توصیه ی موکد بنده این است، رفتار و گفتار در درون مجلس یازدهم باید جوری باشد که مخالفین این مجلس را تائید نکند.

رهبر انقلاب در مورد شورای نگهبان و انتخابات هم گفتند: شورای محنترم نگهبان بر طبق وظیفه خودش آنچه را که باید انجام بدهد و لازم می دانست انجام داد، نامزدها را مشخص کرد. من اولا لازم می دانم از همه کسانی که وارد عرصه نامزدی شدند تشکر کنم، بسیاری از این افراد یقینا بخاطر احساس مسئولیت وارد میدان شدند.

ثانیا از کسانی که صلاحیتشان را شورا تشخیص نداد و احراز نکرد و اینها نجیبانه با این مسئله برخورد کردند از آنها هم تشکر مضاعف باید بکنیم. حتی بعضی از مردم را تحریص کردند که در انتخابات شرکت کنند و پای صندوق ها بروند.

عدم احراز صلاحیت به معنای بی صلاحیتی نیست، عدم احراز صلاحیت معنایش این است که شورای نگهبان نتوانسته تشخیص بدهد که این آقا صلاحیت دارد. نه اینکه تشخیص داده که صلاحیت ندارد، نه ، ممکن است صلاحیت بالایی هم داشته باشد اما حالا گزارش ها ، امکانات ، عرض کنم که آشنایی های شورای نگهبان نتوانسته این را تشخیص دهد.

ایشان افزودند: میدان انتخابات میدان مسابقه خدمت است، قرآن به ما دستور می دهد "فاستبقوا الخیرات" دنباله ی کار نیک با هم مسابقه بدهید. نامزدها یا یک چنین نگاه بایستی به انتخابات نگاه کنند. نفرت پراکنی و اتهامات چنین و چنان یا شعارهای غیرواقع بینانه هم داده نشود، شعارهای غیرواقعی گاهی ممکن است فریب مردم تلقی شود. با توجه به امکانات کشور و واقعیات کشور بایستی شعار داد و وعده داد و چه کرد، اینطور باید عمل کرد.

ملاحظات اخلاقی جدا رعایت شود، یعنی واقعا اگر چنانچه نامزدهای انتخابات مان هم در مناظراتشان، هم در مصاحبه هایی که با آنها می شود، سوال و جوابهایی که با آنها می شود، اخلاق اسلامی را رعایت کنند، این سرریز می شود در جامعه آحاد مردم ملاحظات اخلاقی را یاد می گیرند و رعایت می کنند. این سرمشقی برای آنها خواهد شد، و هنجارشکنی هم نکنند.

راه حل بعضی ها برای اینکه بیشتر دیده بشوند ، بیشتر شنیده شوند، این است که هنجارشکنی کنند، خطوط قرمز نظام را به قول خودشان بشکنند. نظام جمهوری اسلامی یک نظام مستقر و پابرجاست، یک نظام جاافتاده است، خطوط اصلی نظام مشخص است، اینطور نباشد که سعی کنند حالا با شکستن این حدود و ثغور نظام جمهوری اسلامی برای خودشان یک موقعیتی دست و پا کنند که موقعیت هم به دست نمی آید.

 

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار رهبری
پربیننده‌ترین اخبار رهبری
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز شنبه، 1 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!