سه شنبه، 28 فروردين، 1403 | Tuesday 16th of April 2024
۲۰:۰۳
اجتماعی - کد خبر : 3637
سه شنبه، ۰۹ ارديبهشت، ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۰

شناسایی ۵۰۰ هزار خانوار نیازمند آسیب دیده از کرونا

رئیس کمیته امداد ضمن اعلام جزییات اقدامات مقابله با کرونا، از شناسایی ۵۰۰ هزار خانواده‌ نیازمند که کرونا در معیشت آنان تأثیرگذار بوده و ارائه لیست آنان به وزارت رفاه خبر داد.

شناسایی ۵۰۰ هزار خانوار نیازمند آسیب دیده از کرونا

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، سید مرتضی بختیاری در گفتگو با خبرنگاران، به اقدامات کمیته امداد برای مقابله با شیوع ویروس کرونا در میان خانواده‌های تحت حمایت اشاره کرد و گفت: تشکیل ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در سطح ستاد مرکزی و استان‌ها، هماهنگ و همسو با سیاست‌ها و برنامه‌های ابلاغی ستاد ملی مدیریت مبارزه با کرونا، اطلاع‌رسانی به مددجویان در خصوص پیشگیری از بیماری در قالب پروتکل‌های ابلاغی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تخصیص و واریز مبلغ ۹۵ میلیارد تومان جهت تهیه بسته‌های پیشگیرانه از بیماری کرونا در بین مددجویان از جمله این برنامه‌ها بوده است.

وی با بیان جزئیات مبالغ کمک‌های بنیاد مستضعفان به کمیته امداد برای ارائه به مددجویان ادامه داد: مبالغ واریز شده به حساب مددجویان شامل واریز نقدی به حساب سرپرستان خانوار به مبلغ ۳۰ میلیارد تومان اهدایی بنیاد مستضعفان با اولویت بیماران خاص و صعب‌العلاج، مادران شیرده و باردار و سالمندان جهت پرداخت نقدی و تهیه بسته بهداشتی و پیشگیری از کرونا بوده است. همچنین مبلغ ۵ میلیارد تومان اهدایی بانک سینا وابسته به بنیاد مستضعفان به حساب مددجویان در استان‌هایی که بالاترین میزان شیوع بیماری را داشته‌اند، واریز شده است.

بختیاری به تخصیص ۴۰ میلیارد تومان دیگر، اهدایی توسط بنیاد مستضعفان جهت مساعدت به نیازمندان واجد شرایط غیر تحت حمایت با تمرکز بر ساکنین حاشیه شهرها و اولویت افرادی که مشاغل و درآمد آنها دچار مشکل شده است اشاره کرد و گفت: در این چارچوب سرانه خانوار یک نفره ۱۵۰ هزار تومان، ۲ نفره ۲۵۰ هزار تومان، ۳ نفره ۳۵۰ هزار تومان، ۴ نفره ۴۵۰ هزار تومان، ۵ نفره و بیشتر ۵۰۰ هزار تومان پرداخت شد.

رئیس کمیته امداد با بیان اینکه حدود ۱۷ میلیارد تومان از محل هم‌افزایی اعتبارات استان‌ها به حساب مددجویان واریز شده است، خاطرنشان کرد: در مجموع بنیاد مستضعفان رقمی معادل ۱۹۰ میلیارد تومان برای کمک به مددجویان در شرایط کرونا و افرادی که مشاغل آنان در اثر اجرای پروتکل‌های بهداشتی ستاد مقابله با کرونا آسیب دیده در استان‌های مختلف، در اختیار کمیته امداد قرار داده است که در اینجا لازم است تشکر ویژه خود را از این بنیاد به دلیل توجه به مشکلات نیازمندان و مددجویان اعلام کنیم.

بختیاری به کمک‌های غیر نقدی ارائه شده به مددجویان نیز اشاره و تاکید کرد: مساعدت‌های غیرنقدی از طریق تعامل و همکاری با مراکز نیکوکاری، گروه‌های جهادی، خیریه‌ها و خیرین و سایر تشکل‌های مردمی از طریق توزیع اقلام مورد نیاز بین مددجویان همچون بسته‌های بهداشتی، بسته‌های غذایی، ماسک، مواد ضدعفونی کننده و … جمعاً به ارزش ۴۳ میلیارد تومان نیز انجام شده است.

به گفته وی همچنین، توزیع متمرکز ۲۵ هزار بسته بهداشتی پیشگیرانه از کرونا اهدایی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) با همت گروه‌های جهادی بین استان‌هایی که بالاترین میزان شیوع بیماری را داشته‌اند انجام شده است.

وی در مورد ساماندهی مشارکت مردم در پیشگیری، کنترل و مقابله با بیماری کرونا اظهار داشت: این نهاد در راستای محافظت از سلامت اقشار آسیب‌پذیر، با بسیج همه امکانات و بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی و گروه‌های جهادی از ابتدای شیوع بیماری وارد عمل شده و در این رابطه مراکز نیکوکاری امداد که شامل تشکل‌های نیکوکاری محله مبنا و مسجد محور و یا صنف‌محور بوده و داوطلبانه با نظارت و پشتیبانی این نهاد فعالیت می‌کنند نیز به طور جدی پیگیر رفع مشکلات جامعه هدف بوده و هستند.

رئیس کمیته امداد از شناسایی حدود ۵۰۰ هزار نفر از خانواده‌های نیازمند که پیامدهای اقتصادی کرونا در وضعیت معیشت آنان تأثیرگذار بوده و ارائه لیست آنان به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی جهت برخورداری از مساعدت‌های ویژه خبر داد و افزود: برای کمک به تقویت نظام درمانی کشور، مبلغ ۵۰ میلیارد تومان از طریق پرداخت معوقات اسناد درمانی بیمه پایه کمیته امداد به دانشگاه‌ها و مراکز درمانی طرف قرارداد اختصاص یافت که از دیگر اقدامات کمیته امداد برای مقابله با کرونا بوده است.

بختیاری به تغییر کاربری طرح‌های اشتغال مددجویان در شرایط ویروس کرونا به منظور حمایت از نظام بهداشت و درمان کشور پرداخت و گفت: مددجویان این نهاد با تغییر کاربری تعدادی از طرح‌های اشتغال خود، در حال حاضر روزانه حدود ۷۰۰ هزار عدد ماسک بهداشتی فیلتر دار و بدون فیلتر تولید می‌کنند که این رقم بیش از ۱۰ درصد تولید ماسک کشور است.

وی افزود: همچنین روزانه بیش از ۵۰ هزار جفت دستکش بهداشتی و لباس بیمارستانی و سه هزار لیتر مواد ضدعفونی کننده توسط مددجویان کمیته امداد تولید و در اختیار مراکز بهداشتی و درمانی قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه بخشی از این تولیدات در اختیار اقشار نیازمند قرار می‌گیرد، تاکید کرد: تاکنون ۲۵ میلیون عدد ماسک و اقلام بهداشتی توسط طرح‌های اشتغال مددجویان تولید شده است.

بختیاری از احصای لیست طرح‌های اشتغال آسیب‌دیده ناشی از بیماری کرونا به منظور اتخاذ تمهیدات جبران خسارت خبر داد و گفت: ۷۰۰ هزار طرح شغلی مددجویان به طور مستمر در حال پایش است و در صورت بروز خسارت به این طرح‌ها، با ارائه تسهیلات تکمیلی و استمهال وام‌های اشتغال صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت، از طریق هیأت هایی که در استان‌ها تشکیل شده، از این طرح‌ها حمایت می‌کنیم.

رئیس کمیته امداد با اعلام راه‌اندازی و معرفی خط تلفن ۰۹۶۸۸۷ (سامانه مردمی کمیته امداد) جهت اعلام و پیگیری درخواست‌های مردمی، افزود: به روز رسانی سامانه اینترنتی مددجویی در درگاه (e.emdad.ir) به منظور ارائه درخواست‌های مددجویی به صورت غیرحضوری با رویکرد حذف مراجعات غیرضروری مراجعان و ارائه خدمات به صورت برخط، بهره‌گیری از ظرفیت اینترنت و پرداخت‌های الکترونیکی در برگزاری جشن نیکوکاری از اقداماتی است که انجام برای پیشگیری از شیوع کرونا در جامعه هدف امداد انجام شده است.

وی همچنین از تمدید تمامی دفترچه‌های بیمه درمانی مددجویان با همکاری سازمان بیمه سلامت تا پایان خرداد ماه خبر داد و اظهار داشت: این اقدام به منظور جلوگیری از ترددهای غیر ضروری مددجویان انجام شده و برای تمدید دفترچه‌های درمانی نیاز به مراجعه حضوری نیست.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز سه شنبه، 28 فروردين، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!