جمعه، 31 فروردين، 1403 | Friday 19th of April 2024
۱۹:۴۰
اجتماعی - کد خبر : 4336
شنبه، ۱۷ خرداد، ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۰

شناسایی ۴۰۰ هزار ملک دولتی با ارزش ۱۸ هزار میلیارد تا سال ۹۶

رئیس سازمان املاک نیروهای مسلح گفت: در راستای اجرای قانون کاداستر، تا سال ۱۳۹۶ حدود ۴۰۰ هزار ملک از املاک دولت با ارزش ۱۸ هزار میلیارد تومان شناسایی و تعیین تکلیف شده است.

شناسایی ۴۰۰ هزار ملک دولتی با ارزش ۱۸ هزار میلیارد تا سال ۹۶

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، علی اکبر سلیمانی روز شنبه در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری میان سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با انتقاد از افزایش زمین خواری در کشور گفت: برنامه ریزی ما این بود که در چهار سال ۶٠٠ هکتار از اراضی و املاک نیروهای مسلح مستندسازی شود و امیدواریم که این میزان به یک میلیون هکتار افزایش یابد.

سلیمانی با اشاره به تفاهم نامه همکاری میان سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح افزود: امیدواریم وزارت دفاع در مستندسازی اراضی و املاک دولتی پیشرو باشد و تا پایان ١۴٠٠ همه اراضی در کاداستر جانمایی شود.

در این مراسم همچنین ابراهیمی رئیس اداره املاک و اراضی نیروهای مسلح با اشاره به قانون کاداستر گفت: آیین نامه اجرایی این ماده قانون ١٣ شهریور ماه سال گذشته ابلاغ شد و بر اساس آن دستگاه های ذی ربط مکلف هستند با رعایت جوانب امنیتی املاک و اراضی دفاعی را در سیستم کاداستر ثبت کنند.

همچنین از سال ٩۴ قرار است در راستای مستندسازی و مدیریت دارایی های دولت نیز همه اراضی که از سوی وزارت جهاد کشاورزی و وزارت راه و شهرسازی در اختیار وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح قرار گرفته است، مستندسازی کنیم و در این راستا تاکنون هزار و ۵٢١ مکان به مساحت ٩۵٣ هزار ٩۶٨ هکتار در کاداستر جانمایی شده است.

رئیس اداره املاک و اراضی نیروهای مسلح افزود: اجرای قانون کاداستر موجب ساماندهی و تعیین تکلیف اراضی و املاک در اختیار وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، بستر سازی آمایش سرزمینی برای نیروهای مسلح می شود و می تواند به تدوین لوایح سیاسی امنیتی و اجتماعی کمک کند بر همین اساس تا سال ۹۶ حدود ۴۰۰ هزار ملک با ارزش ۱۸ هزار میلیارد تومان شناسایی شد و امیدوارم بتوانیم برای مدیریت دارایی‌های دولت اقدامات موثر انجام دهیم.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 31 فروردين، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!