جمعه، 31 فروردين، 1403 | Friday 19th of April 2024
۰۹:۱۸
سلامت - کد خبر : 3289
شنبه، ۲۳ فروردين، ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰

شناسایی 6 داروی بالقوه برای مقابله با کرونا

یک گروه بین‌المللی از محققان استرالیایی با حمایت دانشگاه کویینزلند توانستند با آزمایش بیش از ۱۰ هزار ترکیب دارویی، ۶ داروی بالقوه را برای درمان کووید-۱۹ شناسایی کنند.

شناسایی 6 داروی بالقوه برای مقابله با کرونا

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ایران زمین، پس از پاندمی کووید_19 که بزرگترین بحران دنیا محسوب می‌شود، تمامی کشورها در توافقی نانوشته علیه این ویروس قیام کردند تا باکشف یا ساخت دارویی بتوانند آن‌را نابود کنند. برای ای منظور بسیاری از افراد ثروتمند جهان مبالغ قابل توجهی را به مراکز مربوط بخشیدند و دولت‌ها با حداکثر توان از آزمایشگاه‌ها حمایت کردند تا روند ساخت یا کشف دارویی که کووید_19 را مهار کند تسریع کنند. محققان نیز از حداکثر پتانسیل‌های موجود استفاده می‌کنند و هیچ احتمالی را برای یافتن اکسیر قرن بیست و یکم، نادیده نمی‌گیرند.

به گفته محققان تمرکز این پروژه بر هدف‌گیری آنزیم اصلی ویروس جدید کرونا است که با نام Mpro شناخته می‌شود و نقش مهمی در تولید مثل ویروس دارد. از آنجا که این آنزیم به طور طبیعی در بدن انسان وجود ندارد، داروهایی که برای نابودی این آنزیم به کار گرفته می‌شود، حداقل آسیب را به بدن بیمار می‌رسانند.

در این تحقیقات تلاش شده است تا ترکیبات دارویی که به مرحله آزمایشات بالینی رسیده‌اند و برای جلوگیری و درمان اختلالات مختلف مانند بیماری‌های قلبی و عروقی، ‌آرتروز، سکته، تصلب شرایین و سرطان مورد استفاده قرار خواهند گرفت، بررسی و مطالعه شوند.

در این تحقیقات ساختار آنزیم Mpro توسط محققان شناسایی شده و با اعلام عمومی این موضوع بیش از ۳۰۰ پیشنهاد برای آزمایش داروهای در دست تولید شرکت‌های مختلف به منظور نابودسازی این آنزیم، به محققان ارائه شده است. مزیت استفاده از این ترکیباتی که در جریان آزمایش و اخذ مجوز تولید هستند در این است که محققان ناچار نمی‌شوند کار خود را از نقطه صفر آغاز کنند و در صورتی که یکی از این ترکیبات دارای ویژگی‌های موردنظر آن‌ها باشد، می‌توانند آزمایشات خود را روی این ترکیبات ادامه دهند. محققان امیدوارند به زودی تعداد بیشتری از داروهای در دست تولید برای مطالعه و بررسی در اختیار آن‌ها قرار گیرد.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار سلامت
پربیننده‌ترین اخبار سلامت
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 31 فروردين، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!