شنبه، 1 ارديبهشت، 1403 | Saturday 20th of April 2024
۰۹:۳۳
بین الملل - کد خبر : 3286
شنبه، ۲۳ فروردين، ۱۳۹۹ - ۹:۰۰

شمار مبتلایان به کرونا در آمریکا به نیم میلیون نفر رسید

آمریکا تا اکنون بیش از نیم میلیون نفر مبتلا به ویروس جدید کرونا دارد و انتطار می‌رود به زودی به لحاظ جمع کل تعداد جان باختگان ایتالیا را پشت سر بگذارد.

شمار مبتلایان به کرونا در آمریکا به نیم میلیون نفر رسید

به گزارش پایکاه تحلیلی خبری ایران زمین،آمریکا تا اکنون بیش از نیم میلیون نفر مبتلا به ویروس جدید کرونا دارد و انتطار می‌رود به زودی به لحاظ جمع کل تعداد جان باختگان ایتالیا را پشت سر بگذارد.

با مرگ ۲۰۱۸ نفر ظرف ۲۴ ساعت گذشته٬ آمریکا نخستین کشوری در جهان شد که این تعداد از شهروندانش را ظرف یک روز از دست داده است.

وبسایت داده‌شمار دانشگاه جانز هاپکینز آمریکا روز جمعه گزارش کرد آمار جان باختگان کووید۱۹ در آمریکا به ۱۸۶۹۳ نفر رسیده است و تعداد مبتلایان هم ۵۰۰ هزار و ۳۹۹ نفر است.

ایتالیا که بیشترین مرگ را بر اثر کووید۱۹ از دست داده روز جمعه جمع کل جان باختگان را ۱۸۸۴۹ نفر گزارش کرد که تنها ۲۰۰ نفر از آمریکا بیشتر است.

به این ترتیب انتظار می‌رود آمریکایی‌ها نخستین ساعات شنبه را با این خبر سپری کنند که کشورشان هم به لحاظ تعداد مبتلایان و هم به لحاظ تعداد جان‌باختگان در راس نمودار جهانی قرار گرفته است.

نیمی از آمار قربانیان به ایالت نیویورک تعلق دارد که اگر یک کشور مستقل محسوب می‌شد، بعد از آمریکا دومین رتبه مبتلایان به جهان را به خود اختصاص می‌داد.

روز جمعه همچنین گزارش شد که آمار مبتلایان و بستری‌شدگان کرونا در نیویورک کاهش یافته که به گفته ترامپ می‌تواند از توقف شیب منحنی در این ایالت خبر دهد.

اندرو کومو، فرماندار این ایالت طی چند روز گذشته از کاهش و ثبیت شمار تازه بستری‌شدگان در این ایالت گزارش داده و ابراز امیدواری کرده که این نشانه‌ای از چرخش نوک پیکان منحنی به سوی پایین باشد.

با این حال کومو هشدار داده که ممکن است آمار جان باختگان کرونا طی چند روز آینده همچنان رو به افزایش دیده شود چرا که کسانی که طی دو هفته گذشته به این ویروس مبتلا شده‌اند، ممکن است اکنون با وخامت حال و بستری و مراقبت‌های ویژه نیاز پیدا کنند و در نهایت بخشی از آنها تسلیم کووید۱۹ شوند.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز شنبه، 1 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!