شنبه، 1 ارديبهشت، 1403 | Saturday 20th of April 2024
۱۰:۴۰
يكشنبه، ۳۰ بهمن، ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۰

شلیک موشک بالستیک توسط کره شمالی

بنظر می رسد کره شمالی یک موشک بالستیک نامشخص را به سمت دریای شرقی نزدیک دریای ژاپن شلیک کرده است ، این خبر را ارتش کره جنوبی تایید کرده است.

شلیک موشک بالستیک توسط کره شمالی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین ، به نقل از خبرگزاری یونهاپ ، رئیس ستاد مشترک ارتش کره‌جنوبی موضوع شلیک موشک بالستیک را توسط کره شمالی را تایید کرد.

 ارتش کره جنوبی اطلاعات بیشتری را در این خصوص منتشر نکرده است و فقط اطلاع داد که این شلیک توسط کره شمالی بوده است.

اطلاعاتی در رابطه با برد ، ارتفاع و سرعت  این شلیک هنوز مشخص نیست و حتی خود ژاپن نیز اطلاعاتی در این مورد منتشر نکرده است.

به دنبال انتشار این خبر از سوی ارتش کره جنوبی ، دفتر نخست وزیری کشور ژاپن با وزرای مرتبط تشکیل جلسه اضطراری داد تا در رابطه با این شلیک موشکی اطلاعات بدست آمده را مورد بررسی قرار دهند.

تنها اطلاعات موثق بدست آمده مربوط به این پرتابه این است که در ساعت 5:22 بعد از ظهر به وقت محلی رصد شده است. اطلاعات محلی ژاپن تایید کردند که این موشک در دریای ژاپن حدود ساعت 6:30 بعد از ظهر به وقت خود ژاپن در محل مورد نظر فرود آمده.

نخست وزیر ژاپن یعنی فومیو کیشیدا هنوز از منطقه دقیق فرود موشک اطلاعی نداده است و فقط با بکار بردن کلماتی همچون احتمالا استفاده کرده است. او گفت موشک کره شمالی  احتمالا درون منطقه اقتصادی انحصاری کشورش در غرب جزیره هوکایدو فرود آمده است.

یکی از خبرگزاری های ژاپن به نقل از خود وزارت دفاع ژاپن بیانیه ای منتشر کرد که این موشک بالستیک حدود 66 دقیقه در حال پرواز بود و مصافتی حدودا 900 کیلومتری را پیموده است ، با اطلاعات بدست آمده بنظر می رسد  که حداکثر ارتفاع آن به 5700 کیلومتر رسیده است.

در ادامه این اتفاق دولت ژاپن به واسطه سفارتخانه خود در پکن ، مراتب اعتراض خود را از مسیر دیپلماتیک نسبت به اقدام کره شمالی ابراز کرد و گفت که این کار کره شمالی در سال جدید میلادی برای دومین بار انجام شده است.

گفتنی است که در جهت همین اعتراض ، کره شمالی در اول ژانویه سال جاری میلادی نیز یک موشک بالستیک کوتاه برد شلیک کرده بود و این برای دومین بار است که در این سال انجام شده است.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار شرق آسیا و اقیانوسیه
پربیننده‌ترین اخبار شرق آسیا و اقیانوسیه
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز شنبه، 1 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!