شنبه، 1 ارديبهشت، 1403 | Saturday 20th of April 2024
۱۲:۱۵
اروپا و آمریکا - کد خبر : 15342
چهارشنبه، ۰۶ بهمن، ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰

شرکت های آمریکایی از بایدن و کنگره خواستند که در خصوص تحریم های روسیه، با احتیاط اقدام کنند

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا تهدید کرده است که در صورت حمله ولادیمیر پوتین به اوکراین، تحریم های ویرانگری را علیه روسیه اعمال خواهد کرد؛ اما برخی از شرکت های بزرگ و گروه های تجاری به کاخ سفید و قانونگذاران فشار می آورند تا در این خصوص، محتاط باشند.

شرکت های آمریکایی از بایدن و کنگره خواستند که در خصوص تحریم های روسیه، با احتیاط اقدام کنند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، یک گروه تجاری به نمایندگی از شورون، جنرال الکتریک و سایر شرکت‌های بزرگ آمریکایی که در روسیه تجارت می‌کنند، از کاخ سفید می‌خواهد که اجازه دهد شرکت‌ها به تعهدات خود عمل کنند و معاف کردن برخی محصولات را در شرایط اعمال هرگونه تحریمی، بررسی کنند. در همین زمان، شرکت های بزرگ انرژی به کنگره فشار می آورند تا محدوده و چارچوب زمانی خود را محدود کند.

به نقل از رویترز، جیک کالوین، رئیس شورای ملی تجارت خارجی روز دوشنبه به رویترز گفت، دولت بایدن و کنگره باید "در صورتی که بخواهند تهدید تحریم ها را عملی کنند، تمامی جزئیات را به درستی بررسی کنند".

کالوین گفت: «این جزئیات باید شامل در نظر گرفتن بندرهای امن یا دوره‌های تعطیلی باشد تا شرکت‌ها بتوانند به قراردادها و تعهدات موجود عمل کنند، و همچنین محدودیت‌هایی برای داروهای حیاتی و سایر ملاحظات بشردوستانه مطابق با سیاست دیرینه ایالات متحده، باشند.»

یکی از دستیاران کنگره به رویترز گفت که شرکت‌های انرژی مستقیماً با قانون‌گذاران آمریکایی تماس گرفته‌اند؛ تا به آنها فشار بیاورند که حداقل برای دوره‌ای جریان "آرام شود"؛ زیرا در صورت ناتوانی در اجرای توافق‌های تجاری در روسیه، دارایی‌های آنها توقیف می شود.

مؤسسه امریکن پترولیوم، بزرگ‌ترین سازمان لابی آمریکا برای حفاری‌های نفت و گاز، درباره تحریم‌های روسیه با دفاتر کنگره بحث کرده است. یکی از سخنگویان این سازمان گفت: «تحریم ها باید تا حد امکان هدفمند باشد تا آسیب احتمالی به شرکت های آمریکایی، محدود شود.»

ویلیام راینش، یکی از مقامات ارشد سابق وزارت بازرگانی ایالات متحده، گفت که تحریم های صادراتی معمولاً به تدریج اعمال می شوند و به شرکت ها فرصت می دهند تا تجارت فعلی خود را متوقف کنند یا از تحویل کالا اطمینان حاصل کنند.

او گفت، اما در این مورد، تحریم‌ها احتمالاً به‌طور ناگهانی و در میانه یک بحران اعمال می‌شوند.

وزارت خزانه داری ایالات متحده در گذشته برخی اقدامات کاهشی را در مورد تحریم های مالی ارائه کرده است، مانند اعطای مجوز برای محافظت از ارسال کنندگان کمک های بشردوستانه و جریان های حواله شخصی به افغانستان، علیرغم تحریم ها علیه طالبان حاکم.

یک مقام وزارت خزانه داری آمریکا از اظهار نظر در مورد چنین اقداماتی در مورد تحریم های احتمالی علیه روسیه خودداری کرد؛ اما گفت: «ما آماده ایم ضربه های سنگینی را به اقتصاد روسیه وارد کنیم و در عین حال عواقب ناخواسته را به حداقل برسانیم.»

 

منبع: www.reuters.com

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار اروپا و آمریکا
پربیننده‌ترین اخبار اروپا و آمریکا
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز شنبه، 1 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!