سه شنبه، 28 فروردين، 1403 | Tuesday 16th of April 2024
۲۲:۱۱
بین الملل - کد خبر : 6439
يكشنبه، ۲۸ دي، ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰

شروع تحقیقات اف‌بی‌آی درباره دخالت بیگانگان در شورش کنگره آمریکا

یک رسانه آمریکایی از کشف ردپای مداخله احتمالی عاملان بیگانه در اتفاقات اخیر مربوط به شورش کنگره طی تحقیقات اف‌بی‌آی خبر داد.

شروع تحقیقات اف‌بی‌آی درباره دخالت بیگانگان در شورش کنگره آمریکا

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ایران زمین از ان بی سی نیوز؛ مقام های فعلی و پیشین اف بی آی به این شبکه خبری اعلام کرده‌اند که طی این تحقیقات موضوع پرداخت مبالغ  ۵۰۰ هزار دلار رمزارز بیت‌کوین به وسیله دولت ها، سازمان ها یا شهروندان بیگانه به حامیان دونالد ترامپ رئیس جمهور فعلی با هدف طراحی، تحریک و اجرای شورش ۶ ژانویه در پایتخت آمریکا در مقابل کنگره مورد بررسی قرار می‌گیرد.

براساس سخنان منابع آگاه به ان بی سی نیوز، اف بی آی اطلاعاتی از یک شهروند فرانسه دارد که ۵۰۰ هزار دلار بیت‌کوین به حامیان ترامپ دست اندرکار  در این شورش پرداخت کرده است.

از آنجایی که پرداخت‌ها از طریق رمزارزهایی مانند بیت‌کوین قابل ردیابی است، یک شرکت تحلیل گر نقل و انتقالات رمزارزها در چند روز گذشته چنین پرداخت هایی را ردیابی و ثبت کرده است.

همچنین در ارزیابی مشترک اف بی آی، وزارت امنیت داخلی و دیگر سازمان های پلیس فدرال و حوزه واشنگتن دی سی ادعا شده است که فعالان نفوذی روسیه، چینی و برخی کشورهای دیگر از فرصت شورش کنگره برای تاکید بر سیاست‌هایشان هم زمان با انتقال قدرت در آمریکا استفاده کرده‌اند.

این گزارش خارج شده از حالت محرمانه، اضافه می‌کند: رسانه های دولتی و نیابتی روسیه محتواهای مرتبط با جو خشونت‌بار و هرج‌ومرج در شورش مقابل کنگره، استیضاح دونالد ترامپ و محدودیت شبکه های اجتماعی را تقویت کرده‌اند.

همچنین رسانه های چین نیز از این اتفاق برای سیاه نمایی نظام دموکراتیک ایالات متحده و با نشان داد اینکه این کشور در آستانه سقوط و انحطاط است از این موضوع بهره برداری کرده.اند.

اف بی آی قصد دارد ادعاهای مربوط به مقامات فعلی و گذشته این سازمان در رابطه با  در دست داشتن شواهد  درباره تلاش روسیه و دیگر دشمنان خارجی ایالات متحده برای حمایت پنهان از افراطیان سیاسی چپ و راستگرا، نفوذ احتمالی بیگانگان در شورش کنگره را بررسی می کند.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز سه شنبه، 28 فروردين، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!