سه شنبه، 4 ارديبهشت، 1403 | Tuesday 23rd of April 2024
۱۹:۴۳
اجتماعی - کد خبر : 8220
جمعه، ۰۶ فروردين، ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۰

شرایط برای سفرهای جاده ای مناسب نیست

رانندگی در جاده ها در این ایام نیازمند آمادگی کامل، صبر، حوصله و رعایت حق تقدم است و به ازای هر 2 ساعت رانندگی باید 15 دقیقه توقف و تغییر وضعیت برای پیشگیری از خستگی انجام داد

شرایط برای سفرهای جاده ای مناسب نیست

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، طبق پیش بینی های هواشناسی بارندگی و وزش باد شدید امروز جمعه 6 فروردین ماه و فردا در بیشتر استان های کشور ادامه دارد و با توجه به لغزندگی جاده ها و کاهش میدان دید در برخی مناطق شرایط مناسبی برای سفرهای جاده ای وجود ندارد.

تصادفات نسبت به سال گذشته روند افزایشی داشته است


سرهنگ احمد شیرانی رئیس مرکز اطلاعات و کنترل راهور ناجا با بیان اینکه در حال حاضر در تمامی جاده های کشور ترافیک روان است ، گفت: بارش پراکنده باران در جاده های استان های شمالی و مرکزی وجود دارد. تصادفات روند افزایشی نسبت به مدت مشابه سال قبل دارد، در ایام نوروز بیشترین علل تصادفات، سرعت و سبقت غیرمجاز ناشی از عجله و شتاب در رانندگی، رعایت نکردن مقررات و بی احتیاطی، استفاده از تلفن همراه هنگام رانندگی و سایر رفتارهایی است که موجب کاهش تمرکز راننده می شود.

شیرانی تاکید کرد: رانندگی در جاده ها در این ایام نیازمند آمادگی کامل، صبر، حوصله و رعایت حق تقدم است و به ازای هر 2 ساعت رانندگی باید 15 دقیقه توقف و تغییر وضعیت برای پیشگیری از خستگی انجام داد. بیشتر حوادث جاده ای در فاصله 30 کیلومتری شهرها رخ داده است بنابراین در این محدوده رانندگان باید دقت و احتیاط بیشتری در رانندگی داشته باشند.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل راهور ناجا درباره برخورد با متخلفان اظهار داشت:

برخورد با تخلفات حادثه ساز از مهم ترین طرح های کنترلی جاده ها است و با استفاده از دوربین های مکانیزه ثبت تخلف و تیم های گشتی محسوس و نامحسوس پلیس راه اجرا می شود. در تخلفات حادثه ساز علاوه بر جریمه، نمره منفی در سوابق راننده ثبت و در ارزیابی رفتار رانندگان موثر است و در صورت تکرار تخلفات حادثه ساز و رسیدن به سقف نمره، گواهینامه ضبط می شود.

 

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز سه شنبه، 4 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!