شنبه، 1 ارديبهشت، 1403 | Saturday 20th of April 2024
۰۹:۲۰
بین الملل - کد خبر : 8548
پنجشنبه، ۱۹ فروردين، ۱۴۰۰ - ۶:۰۰

شاه اردن:از مواضع خود نسبت به دفاع از فلسطین عقب نخواهیم رفت

شاه اردن در نامه‌ای خطاب به ملت خود درباره رخدادهای اخیر این کشور با تاکید بر اینکه فتنه در اردن متوقف شده است، گفت: ما به هیچ قیمتی دست از دفاع از فلسطین، قدس و مقدسات آن نمی‌کشیم.

شاه اردن:از مواضع خود نسبت به دفاع از فلسطین عقب نخواهیم رفت
به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ایران زمین،«عبدالله دوم»چهارشنبه در نامه‌ای خطاب به مردم خود توضیحاتی را پيرامون رخدادهای اخیر مربوط به «حمزه بن الحسین» ولی‌عهد سابق ارائه كرد.
 
او در این نامه، ملت یمن را برادران و خواهران خود  خطاب قرار داد و اذعان داشت : من به شما اطمینان خاطر می‌دهم که فتنه متوقف شده و اردن با اراده اردنی‌ها و انسجام آنها و رشادت و فداکاری ارتش عربی قهرمان و دستگاه‌های امنیتی این کشور، امن و باثبات است.
شاه اردن همچنين افزود: کشور ما عادت دارد که با چالش‌هایی روبرو شود و البته که پیروزی بر این چالش‌ها هم عادت ماست و در طول تاریخ خود همه هجمه‌هایی را که سعی در تضعیف میهن داشتند شکست داده‌ایم و از آن، قویتر و متحدتر بیرون آمده‌ایم.
وي همچنين تصریح کرد: ایستادگی بر مواضع هزینه‌هایی دارد، اما به هیچ قیمتی از ادامه راه آباء و اجدادی خود که با فداکاری‌های زیاد و به منظور اعتلای ملت و امت خود و برای دفاع از فلسطین، قدس و مقدسات آن در پیش گرفته‌ایم، دست برنمی‌داریم.
 
عبدالله دوم همچنين اظهار داشت : چالش روزهای گذشته سخت‌ترین و خطرناک‌ترین موضوع برای ثبات وطن ما نبود، اما برای من دردناک ترین بود؛ زیرا طرف‌های فتنه از داخل بیت ما و بیرون آن بودند و به عنوان یک برادر و ولی امر خاندان هاشمی و به عنوان رهبر این مردم عزیز هیچ وقت تا این اندازه احساس شوک، درد و خشم نداشتم.
 
او با بیان اینکه در خصوص قضیه شاهزاده حمزه تصمیم گرفته است که در چارچوب خاندان هاشمی با آن برخورد کند، گفت: این قضیه را به شاهزاده حسن بن طلال عمویم محول کردم و شاهزاده حمزه در برابر خاندان هاشمی متعهد شد که در راه آباء و اجدادی قدم برمی‌دارد و منفعتت اردن و قانون اساسی آن را فراتر از هر چیز دیگر می‌داند و امروز حمزه و خانواده‌اش در کاخ خود تحت مراقبت و توجه من هستند.
 
شاه اردن با اشاره به اینکه دیگر ابعاد رخدادهای اخیر اردن در دست بررسی است، گفت: ما در چارچوب نهادهای مستحکم کشور خود و به شکل قانونی و عادلانه و شفاف با نتایج تحقیقات برخورد خواهیم داشت.
 
 
اخیرا با متهم شدن شاهزاده حمزه به دست داشتن در توطئه‌ای برای بی ثبات کردن اردن بحرانی در این کشور پدید آمد و دولت اردن این ولی‌عهد سابق و دیگر شخصیت‌هایی اردنی را به توطئه علیه اردن برای ایجاد بی ثباتی متهم کرد و به دنبال آن چندین نفر را بازداشت کرد و شاهزاده حمزه را هم در حبس خانگی قرار داد.
 
این در حالی است که شاهزاده حمزه اتهام تلاش برای کودتا را تکذیب کرده و سپس با میانجیگری عموی شاه اردن  در نامه‌ای وفاداری خود را به کشور اردن و پادشاه آن اعلام کرد.
ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز شنبه، 1 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!