جمعه، 7 ارديبهشت، 1403 | Friday 26th of April 2024
۰۰:۱۹
اجتماعی - کد خبر : 6307
چهارشنبه، ۲۴ دي، ۱۳۹۹ - ۰۰:۱۹

شاخص کیفیت هوا در کلانشهر ها نسبت به سال قبل بدتر شده است

از عموم مردم به خصوص گروه های حساس مانند بیماران قلبی، ریوی،زنان باردار، سالمندان، کودکان، بیماران مبتلا به دیابت و آسم درخواست می شود که از تردد در فضای آزاد اجتناب کنند.

شاخص کیفیت هوا در کلانشهر ها نسبت به سال قبل بدتر شده است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین و به نقل از ایرنا، عباس شاهسونی رئیس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم وزارت بهداشت در مورد وضعیت کیفیت هوای تهران در روزهای اخیر اظهاراتی را مطرح کرد.

گروه های حساس از تردد در فضای آزاد اجتناب کنند


شاهسونی عنوان داشت: براساس بررسی های انجام شده، شاخص کیفیت هوا در سال 1399 و به خصوص در فصل پائیز و زمستان در کلانشهرهای کشور در مقایسه با سال های قبل بدترین وضعیت را داشته است. با وجود محدودیت های کرونایی مثل ممنوعیت تردد شبانه یا دورکاری ها که البته در روزهای اخیر لغو شده، امسال وضعیت بسیار بدی از نظر آلودگی هوا در کلانشهرها وجود داشته است.

وی در ادامه گفت: از مسئولان مربوطه چه در دولت و چه در سایر بخش ها می خواهیم که برای کاهش غلظت آلودگی هوا و کاهش مواجهه مردم با آلودگی هوا به سرعت اقدام شود. هوای کلانشهر تهران روز گذشته در وضعیت بسیار ناسالم بوده و از مردم و به ویژه گروه های حساس می خواهیم از تردد غیر ضروری در شهر خودداری کنند.

رئیس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم وزارت بهداشت افزود: با توجه به پایداری هوا و افزایش ترددها در سطح شهر، کیفیت هوای شهر تهران در وضعیت بسیار ناسالم قرار دارد. با توجه به اینکه آلاینده مسئول ذرات معلق است، افراد مبتلا به بیماری های قلبی یا ریوی، سالمندان و کودکان باید از هرگونه فعالیت های فیزیکی خارج از منزل اجتناب کنند. افراد دیگر باید از فعالیت های طولانی یا سنگین در خارج از منزل اجتناب کنند.

در صورت عدم مراقبت های لازم احتمال افزایش مرگ زودرس وجود دارد


شاهسونی بیان کرد: در این شرایط در صورت عدم رعایت استفاده از ماسک مناسب و حضور در فضای آزاد، احتمال افزایش قابل توجه بیماری های قلبی یا ریوی و مرگ زودرس در بیماران قلبی و سالمندان و افزایش قابل توجه علائم تنفسی در کل جمعیت وجود دارد. همچنین باتوجه به ارتباط افزایش غلظت آلاینده های هوا به خصوص غلظت ذرات معلق کوچکتر از 2.5 میکرون و میزان ابتلا و مرگ ناشی از کووید 19 از عموم مردم به خصوص گروه های حساس مانند بیماران قلبی، ریوی،زنان باردار، سالمندان، کودکان، بیماران مبتلا به دیابت و آسم درخواست می شود که از تردد در فضای آزاد اجتناب کنند.

 

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 7 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!