جمعه، 7 ارديبهشت، 1403 | Friday 26th of April 2024
۰۰:۱۴
اقتصاد بین الملل - کد خبر : 17483
يكشنبه، ۲۰ فروردين، ۱۴۰۲ - ۵:۰۰

شاخص اصلی دلار ، طلا و بیت کوین در هفته گذشته

تحلیلی دلار ، طلا ،بیت کوین و شاخص S&P500 در هفته گذشته از نگاه اسمارت مانی و دیگر پایگاه های تحلیلی دیگر به صورت دقیق و رصد لحظه به لحظه آن.

شاخص اصلی دلار ، طلا و بیت کوین در هفته گذشته

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین ،افت و خیز های فراوان هفته گذشته باعث شده تا روند مثبتی در بخی از ارزها و روند منفی در باقی آنها شاهد باشیم و طبق تحلیل های موجود ، با ارزش ترین دارایی در جهان هم اکنون بیت کوین است.

بیتکوین از نگاه اسمارت مانی:

بیتکوین دقیقا مطابق تحلیل هفته گذشته پس از رسیدن به ناحیه تقاضا چهار ساعته در محدوده (27492 - 27095) رشد بیش از 5 درصدی را همراه داشت و در ادامه رنج حرکتی کمی را داشت. بنظر میرسد بیتکوین در حال جمع آوری سفارشات خرید برای رسیدن به ناحیه عرضه مهم هفتگی خود میباشد و اصلاح های قیمتی رو به پایین آن فرصت خرید میباشد. در صورت اصلاح بیشتر قیمت نیز ناحیه تقاضا چهار ساعته (25196 - 23896) نیز در صورت تشکیل ستاپ معاملاتی خرید، معتبر میباشد و میتوان ورود روی آن انجام داد.

 

 بیتکوین از نگاه H.E.R : 

بیتکوین پس تشکیل کف چهار ساعته در سطح 27200 ساختار صعودی خود را حفظ کرده است و انتظار داریم این صعود ادامه دار باشد . در محدوده (27868-27662) در تایم فریم یک ساعته نیز شاهد تثبیت قیمت بوده ایم که این اتفاق ، رویکرد صعودی بودن قیمت را تایید میکند . در حال حاضر دو سناریو برای بیتکوین مطرح است . در سناریو اول ، بیتکوین از مقطع کنونی خود ، رشد قیمتی را تجربه میکند و با شکست سطح 28819 به سمت ناحیه عرضه هفتگی خود حرکت می کند . در سناریو دوم ، بیتکوین قبل از شکست سطح مذکور ، سفارشات فروش را جمع آوری کرده و با تارگت 26508 به سمت سطوح پایین تر حرکت می کند و سپس با تجمیع سفارشات خرید در یکی از دو محدوده (26129-25580) و یا (25066-24374) به سمت ناحیه عرضه هفتگی خود در بازه قیمتی (29218-32399) حرکت میکند . قابل ذکر است که سناریو اول با توجه به ساختار قیمت در تایم فریم های پایین تر محتمل تر است .

 شاخص S&P500 از نگاه H.E.R :

شاخص SPX همچنان روند صعودی خود را حفظ کرده است و هر اصلاحی فرصت خرید به شمار می رود . در همین راستا دو محدوده مناسب برای پوزیشن های لانگ وجود دارد . اولین محدوده در بازه قیمتی (4033-4070) قرار دارد که یک ناحیه تقاضا چهار ساعته است و دومین محدوده در بازه قیمتی (3952-3995) واقع شده است که یک ناحیه تقاضا روزانه است . توقع داریم قیمت با ساختار اصلاحی ABC  به این نواحی نزدیک شود و این خود تاییدی بر کارا بودن نواحی گفته شده است اما باید توجه داشت که در هفته گذشته قیمت توانست به اندازه چند پیپ به ناحیه اول گفته شده نفوذ کند که باعث شد رشد قیمتی روز پنجشنبه و جمعه رخ دهد و از آنجایی که فشار خرید در این شاخص همچنان بالاست ، دور از انتظار نیست که قیمت بدون ایجاد اصلاح به رشد خود ادامه دهد هرجند که این سناریو احتمال کمی را داراست . لازم به ذکر است که تارگت تمامی سناریو های گفته شده سطح 4194 می باشد .

 

 شاخص S&P 500 از نگاه والیوم(Order-Flow):

شاخص‌ دیدگاه هایی نزولی را از نگاه میان مدتی به همراه دارد اما با توجه به رشد اخیری که داشته باید در ذهن داشته باشیم که احتمال حرکت خلاف این جهت نیز ممکن است و یکی از سناریو های موجود این می باشد که در صورت شکست 4152 انتظار صعودی میان مدت را به همراه خواهد داشت و این صعود می تواند تا PYVAH = 4402 نیز ادامه داشته باشد توجه داشته باشید که در صورت واکنش شدید نزولی در ناحیه 4152 سناریو پیشین منقضی شده و انتظار نزولی تا 3920 را از شاخص داریم.

طلا از نگاه اسمارت مانی(SMC):

رشد قیمتی انس جهانی در هفته ای که گذشت نیز کماکان ادامه داشت و ناحیه تقاضا چهار ساعته (1946 - 1934) باعث رشد قیمت و شکست سقف چهار ساعته طلا شد. ناحیه های تقاضا گفته شده در تحلیل های قبلی کماکان به قوت خود پابرجا میباشند و ناحیه جدید تقاضایی که میتواند در صورت رسیدن قیمت و تشکیل ستاپ معاملاتی خرید، باعث رشد مجدد قیمت انس جهانی شود ناحیه (1990 - 1977) میباشد.

 

 طلا از نگاه H.E.R:

طلا در هفته گذشته با شکست سطح 2009 بار دیگر روند ساختار صعودی خود را تایید کرد . در هفته جاری طلا در حال پولبک و برگشت به ناحیه تقاضا می باشد تا بتواند سفارشات خرید بیشتری را جمع آوری کند و به سمت ناحیه عرضه در بازه (2040-2060) برسد . دو ناحیه مناسب برای تجمیع سفارشات خرید طلا وجود دارد . در ابتدا محدوده (1977-1990) در سر راه قیمت وجود دارد و سپس ناحیه (1965-1952) برای ایجاد سفارشات خرید پتانسیل دارد و تارگت قیمتی هر دو محدوده ذکر شده سطح 2032 می باشد . برای ورود بهینه به مارکت در نواحی مذکور ، در تایم فریم های پایین تر (مثلا 15 دقیقه ) به دنبال تغییر ماهیت ساختار قیمت از نزولی به صعودی باشید و سپس ورود کنید .

شاخص دلار از نگاه اسمارت مانی(SMC):

شاخص دلار به نزول خود مطابق هفته های گذشته ادامه داد و اکنون در نزدیکی کف مهم روزانه خود 100.820 قرار دارد. ناحیه عرضه جدیدی که در هفته گذشته بوجود آمده است، محدوده چهار ساعته (103.058 - 102.769) میباشد. با توجه به مصرف نشده ناحیه های مصرف نشده که در تحلیل قبل نیز به آن اشاره شد، میتوان انتظار داشت قبل از این که کف ذکر شده شکسته شود، حرکتی رو به بالا جهت مصرف کردن نواحی عرضه مصرف نشده داشته باشد و پس از آن به سمت ناحیه تقاضا (100.220 - 99.818) حرکت کند. سناریو دیگر ادامه نزول از همین حوالی قیمتی و رسیدن به ناحیه تقاضا گفته شده به عنوان تارگت میباشد.

 

 شاخص دلار از دیدگاه H.E.R : 

شاخص دلار کماکان در ساختار نزولی قرار دارد و 100.820 سطحی است که به عنوان تارگت روند نزولی اخیر در نظر گرفته شده است . در صورت به وجود آمدن اصلاح در شاخص دلار ،  دو ناحیه برای ایجاد روند نزولی جدید وجود دارد . ناحیه اول در محدوده (103.023-102.629) و ناحیه دوم در بازه قیمتی (103.860-103.547) قرار دارد . پس از ایجاد اصلاح و شروع روند جدید نزولی ، شاخص دلار به دنبال شکست سطح 100.820 و سپس حرکت به سمت ناحیه مهم تقاضا هفتگی در بازه قیمتی ( 99.369-97.685) است .

 

ده رمز ارز برتر تا بامداد روز یکشنبه به شرح زیر است:

 

۱- بیت‌کوین

قیمت: ۲۸ هزار و ۶.۷۷ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۲۰ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۲.۰۶ درصد کاهش

 

۲- اتریوم

قیمت: ۱۸۶۶.۹۱ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۶۲ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۲.۱۶ درصد افزایش

 

۳- تتر

قیمت: ۱.۰۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۳ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۵ درصد افزایش

 

۴- بایننس کوین

قیمت: ۳۱۱.۷۶ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۱۱ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱.۳۱ درصد کاهش

 

۵- یو اس دی کوین

قیمت:  ۰.۹۹۹۹ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۳ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۰ درصد افزایش

 

۶-  ریپل

قیمت: ۰.۵۱۱۶ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۶۶ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر ۴.۱۷ درصد کاهش

 

۷-  کاردانو

قیمت: ۰.۳۸۶۵ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته:  ۱.۰۳ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۳.۲۳ درصد کاهش

 

۸ - دوج کوین

قیمت: ۰.۰۳۸۳۶ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۲.۳۳ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۷.۱۶  درصد افزایش

 

۹-  سولانا

قیمت: ۲۰.۴۹ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۲۳ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۳.۳۶ درصد کاهش

 

۱۰ - پولکا دوت

قیمت: ۶.۱۷ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۴۱ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۲.۵۴ درصد کاهش

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار اقتصاد بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار اقتصاد بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 7 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!