پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403 | Thursday 25th of April 2024
۰۰:۱۷
سه شنبه، ۰۹ اسفند، ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۰

سیستم خنک کننده در موبایل (پیشرفت جهان در تکنولوژی)

وان‌پلاس از گوشی مفهومی OnePlus 11 Concept با سیستم خنک‌کننده مایع پرده برداشت

سیستم خنک کننده در موبایل (پیشرفت جهان در تکنولوژی)

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین ،  وان پلاس امروز در رویداد MWC 2023 از نمونه مفهومی موبایلی از سری وان پلاس 11 رونمایی کرد که یک محصول آزمایشی است و نام OnePlus 11 Concept را یدک می‌کشد. این گوشی طراحی شده است تا سیستم جدید خنک‌کننده این شرکت را که Active CryoFlux نام دارد، امتحان کند و عملکرد آن را به نمایش بگذارد.

سیستم خنک‌کننده Active CryoFlux به زبان ساده یک سیستم خنک‌کننده به‌صورت یک چرخه بسته است که نمونه‌های آن را در برخی از کامپیوترهای دسکتاپ مشاهده می‌کنید. در مرکز این سیستم یک میکروپمپ پیزوالکتریک سرامیکی وجود دارد که مایعی را در مجموعه‌ای از لوله‌ها میان دیافراگم بالایی و پایینی دستگاه به گردش درمی‌آورد.

تکنو از فناوری تغییر رنگ Chameleon Coloring رونمایی کرد

شرکت تکنو در جریان کنگره جهانی موبایل 2023، فناوری جدیدی به نام Chameleon Coloring را معرفی کرده است که می‌توان روی پنل پشتی گوشی‌های هوشمند مورد استفاده قرار بگیرد و رنگ آن را تغییر دهد.

 این فناوری از رنگ‌های مختلفی پشتیبانی می‌کند، بااین‌حال با یک نمایشگر روبه‌رو نیستیم و همچنین هیچ نوری تولید نمی‌کند، درعوض نور را در سطح خود پراکنده می‌کند و در این فرایند، رنگ آن تغییر می‌کند. امکان تغییر رنگ از طریق اپلیکیشن وجود دارد و 1600 ترکیب رنگ مختلف در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

مدیرعامل کوالکام مدعی شده است که آیفون‌ها در سال 2024 به مودم 5G اپل مجهز می‌شوند.

 اگر گفته «کریستیانو آمون»، مدیرعامل کوالکام درست باشد، سری آیفون 15 آخرین گوشی‌های اپل با مودم 5G کوالکام خواهد بود و پس از آن کاربران با مودم خود کوپرتینویی‌ها در آیفون‌ها روبه‌رو می‌شوند.

 کوالکام در گذشته به سهامدارانش گفته بود که تنها 20 درصد مودم‌های آیفون‌های 2023 را تولید خواهد کرد، اما بعداً حرفش را تغییر داد و اعلام کرد که بخش بزرگی از مودم‌های گوشی‌های اپل را تولید می‌کند.

طبق ادعای منابع صنعتی، پردازشگر گرافیکی مبتنی بر هوش مصنوعی انویدیا به تراشه‌های پرچمدار مدیاتک برای گوشی‌های هوشمند راه پیدا می‌کند که می‌تواند به نفع هر دو شرکت و البته مصرف‌کنندگان باشد.

همکاری مدیاتک با انویدیا برای تراشه‌های گوشی‌های هوشمند می‌تواند این شرکت را در رده یکسان با کوالکام یا حتی بالاتر قرار دهد. اگرچه تا به امروز مدیاتک این همکاری را رد کرده است، اما با توجه به اینکه تراشه‌های مخصوص کروم‌بوک این شرکت با GPU انویدیا جفت شده‌اند، احتمال آمدن پردازشگر گرافیکی انویدیا به چیپ‌های گوشی‌های هوشمند آن وجود دارد.

درصورتی‌که گزارش اخیر صحت داشته باشد و پردازشگر گرافیکی انویدیا به تراشه‌های مدیاتک راه پیدا کند، کاربران با قدرت بالاتری روبه‌رو می‌شوند و همچنین توانایی‌های هوش مصنوعی جدیدی را تجربه خواهند کرد. 

انویدیا می‌تواند از فناوری‌های هوش مصنوعی مشابه هسته‌های تنسور در گرافیک‌های جی‌فورس RTX در تراشه‌های مدیاتک استفاده کند. حتی این احتمال وجود دارد که انویدیا یکی از معماری‌های گرافیکی‌اش برای کامپیوترها را به گوشی‌های هوشمند بیاورد.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار ارتباطات و فناوری اطلاعات
پربیننده‌ترین اخبار ارتباطات و فناوری اطلاعات
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!