جمعه، 31 فروردين، 1403 | Friday 19th of April 2024
۱۵:۵۹
بین الملل - کد خبر : 9152
شنبه، ۱۱ ارديبهشت، ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۰

سید عمار حکیم و العبادی هم پیمان می شوند: تولد ائتلافی نوظهور در عراق

با نزدیک شدن به انتخابات پارلمانی عراق، آرایش سیاسی این کشور، صحنه جدیدی را تجربه می کند.

سید عمار حکیم و العبادی هم پیمان می شوند: تولد ائتلافی نوظهور در عراق

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ایران زمین،ائتلاف سیاسی جدیدی در عراق، با نام " قوی الدولة الوطنیه"، اعلام موجودیت می کند.

رهبران دو جریان حکمت ملی عراق و ائتلاف نصر، بر سر ایجاد و هم پیمانی در این ائتلاف سیاسی جدید توافق کرده اند. رسانه های داخلی عراق، ضمن اعلام این خبر، از توافق سید عمار حکیم و حیدر العبادی، نخست وزیر سابق، بر سر تشکیل این موجودیت سیاسی تازه خبر دادند.
 

این ائتلاف، مشتمل بر چندین نیرو و گروه سیاسی از جمله نیروهای برآمده از تظاهرات اکتبر در عراق است  و رویکرد آن ساخت و تقویت دولت با هدف رسیدن به دولت دارای نهادهای تاثیرگذار ، تثبیت قانون گرایی و خدمات عمومی در کشور است. برخی از اعضای گروه النصر بیان داشته اند که به صورت انفرادی در انتخابات حضور می یابند و حیات سیاسی ائتلاف جدید، پس از انتخابات آغاز خواهد شد.


در بیانیه ائتلاف قوی الدوله الوطنیه، ضمن تاکید بر انتخابات آزاد، شفاف و عادلانه، چنین انتخاباتی، بیانگر اراده سیاسی مردم عراق و راه رهایی عراق از بحران ها و خدمت به میهن و شهروندان دانسته شده است. بنا بر اظهارات موجود در این بیانیه، ائتلاف تازه متولد شده، نیروی سیاسی میانه رویی خواهد بود که بر اساس اعتقاد به تثبیت نهادهای حاکمیتی، نظم و قانونگرایی حرکت می کند و هدف غایی آن، تقویت حاکمیت و اقتدار ساختارهای قانونی کشور است.

سید عمار حکیم، روحانی شیعه عراقی و از چهره های شناخته شده سیاسی این کشور، به عنوان رهبر جریان حکمت ملی عراق و حیدرالعبادی، نخست وزیر سابق این کشور، به عنوان رهبر ائتلاف النصر با هم هم پیمان شده اند و بنا بر اخبار واصله، آقای حکیم رهبر این ائتلاف و العبادی رییس شورای رهبری خواهد بود.

انتخابات زودهنگام پارلمانی عراق دهم اکتبر آتی (۱۸ مهر) برگزار می شود. رئیس جمهوری عراق ۱۵ آبان ماه جاری قانون جدید انتخابات این کشور را پس از تصویب در پارلمان، تایید کرد. ابتدا قرار بود که انتخابات زودهنگام پارلمان عراق در ششم ژوئن ۲۰۲۱ (نیمه خرداد ۱۴۰۰) برگزار شود اما وجود مشکلات متعددی سبب ایجاد تعویق و تاخیر در انتخابات شد.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 31 فروردين، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!