جمعه، 7 ارديبهشت، 1403 | Friday 26th of April 2024
۰۰:۳۴
سیاست - کد خبر : 8648
يكشنبه، ۲۲ فروردين، ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰

سید حسن خمینی در انتخابات ریاست جمهوری کاندید می شود؟

خمینی جوان تا این لحظه یکی از مطرح ترین کاندیدهای بالقوه برای انتخابات 1400 است تا حدی که گفته می شود ممکن است خاتمی هم به صراحت از او حمایت کند

سید حسن خمینی در انتخابات ریاست جمهوری کاندید می شود؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری خرداد ماه نام سید حسن خمینی بیش از قبل در میان کاندیدا های اصلاح طلبان مطرح می شود. هرچند او اخیرا بر ضرورت مشارکت حداکثری در انتخابات تاکید داشته اما هیچ نکته ای مبنی بر عدم حضور قطعی اش در انتخابات نگفته است.

به تازگی جمعی از اصلاح طلبان در حسینیه جماران حضور یافته و از یادگار امام درخواست کرده اند که در انتخابات کاندید شود. جواد امام در این دیدار خطاب به سید حسن خمینی گفته است:

مجمع ایثارگران تصمیم گرفته است که کار انفرادی انجام ندهد اما نگاه این بود که در قالب جبهه اصلاحات ما حتما در انتخاباتی شرکت کنیم که مفهوم انتخابات را داشته باشد و در چارچوب قانون اساسی عادلانه و رقابتی باشد. اما اگر خواستیم وارد انتخابات شویم کاندیدایی را انتخاب کنیم که مورد قبول جامعه باشد و بتواند مطالبات مردم را پاسخگو و حداکثری باشد. در شخصیت هایی که در مجمع ایثارگران مطرح بوده اند، یکی حضرتعالی و یکی هم جناب آقای خاتمی مورد بحث واقع شدید ، آقای خاتمی بنا به دلایلی از ابتدا هم رد کردند.

سید حسن خمینی به دلیل عقبه سیاسی و اجتماعی اش چهره موثری است

با این وجود سید حسن خمینی باید تصمیم بگیرد که در انتخابات شرکت می کند یا خیر، آنطور که مشخص است جمع دیگری از اصلاح طلبان هم تمایل دارند که در انتخابات کاندید شود، فیض الله عرب سرخی فعال اصلاح طلب در این مورد اظهار داشت: سید حسن خمینی فاقد تجربه اجرایی کلان در سطح حکومت هستند اما او به لحاظ فکری و عقبه اجتماعی و سیاسی ای که دارد و حمایت گسترده ای که می تواند از جانب نیروهای توانمند از ایشان صورت بگیرد و همچنین با ملاحظه توان بسیج کننده ای که در جامعه دارد، می تواند در نبود آقای خاتمی یکی از چهره های مثبت و موثر در انتخابات باشد اما اگر فکری کنیم که تمام ویژگی های مطلوب در نظر ما در یک نفر جمع شود، امری قطعی نیست و سخت می شود چنین شخصی را انتخاب کرد.

عبدالله ناصری دیگر فعال سیاسی اصلاح طلب هم در گفتگو با رسانه های گفته بود:

دوام حیات اصلاح طلبی در جامعه محوری است، به این علت که واقعیت دوگانه جامعه-دولت خیلی شفاف و عمیق است و اگر هم فرضا با نامزد اصلی پاستور را تصرف کردند باید دغدغه جامعه برای ایشان ارجح از دغدغه های دیگر باشد و به همین دلیل چون آقای خاتمی نمی آید، بهترین گزینه آقای خمینی است.

احتمال حمایت خاتمی از کاندید شدن یادگار امام

با این تفاصیل و البته دعوت رسمی برخی از اصلاح طلبان به نظر می رسد که در صورت تمایل سید حسن خمینی به کاندیداتوری در انتخابات، او یکی از مهم ترین گزینه های اصلاح طلبان برای اجماع است. هرچند به هر روی اصولگرایان انتقادهایی به کاندید شدن احتمای وی در انتخابات دارند. از جمله آنکه او سابقه اجرایی ندارد و ممکن است مصداق رجل سیاسی نباشد اما در هر صورت خمینی جوان تا این لحظه یکی از مطرح ترین کاندیدهای بالقوه برای انتخابات 1400 است تا حدی که گفته می شود ممکن است خاتمی هم به صراحت از او حمایت کند.  

 

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار سیاست
پربیننده‌ترین اخبار سیاست
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 7 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!