جمعه، 31 فروردين، 1403 | Friday 19th of April 2024
۰۴:۰۷
احزاب و تشکل ها - کد خبر : 10917
سه شنبه، ۲۲ تير، ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰

سیاست برای اصلاح طلبان تمام نشده است؛ احمدی‌نژاد از اصولگرایان استفاده کرد

اگر دولت آقای رئیسی بتواند اصلاحاتی مهم در کشور به وجود آورد و مشکلات را رفع کند، از آن حمایت می کنیم

سیاست برای اصلاح طلبان تمام نشده است؛ احمدی‌نژاد از اصولگرایان استفاده کرد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین ،  یک فعال سیاسی اصلاح طلب با بیان اینکه تماس های دفتر آقای رئیسی با اصلاح طلبان را مثبت ارزیابی می کنم و باید به چنین رویکردی احترام گذاشت، افزود حتما پیشنهاد اینکه اصلاح طلبان در طول دولت نظرات خود را به رئیس جمهور ارائه دهند، پسندیده است.

اسماعیل گرامی مقدم، فعال سیاسی اصلاح طلب و از اعضای جبهه اصلاحات ایران درباره مناسبات اصلاح طلبان با دولت ابراهیم رئیسی اظهار داشت: در وهله نخست باید بگویم که تماس های دفتر آقای رئیسی با اصلاح طلبان را مثبت ارزیابی می کنم و باید به چنین رویکردی احترام گذاشت، حتما پیشنهاد اینکه اصلاح طلبان در طول دولت نظرات خود را به رئیس جمهور ارائه دهند نقطه مثبتی برای آقای رئیسی همین حالا که هنوز در پاستور مستقر نشده است، محسوب می شود.

گرامی در پاسخ به این پرسش که آیا اصلاح طلبان در مواجهه با رئیسی، منقتد دولت خواهند بود مانند آنچه در دوران احمدی نژاد شاهد بودیم یا آنکه سعی دارند با دولت آینده در تعامل باشند، بیان کرد: اصلاح طلبی فقط با انتقاد تعریف نمی شود، ما اصلاح طلب هستیم برای آنکه منافع ملی را تامین کنیم و اگر دولت آقای رئیسی بتواند اصلاحاتی مهم در کشور به وجود آورد و مشکلات را رفع کند، از آن حمایت می کنیم.

 مناسبات اصلاح طلبان با آقای احمدی نژاد فرق داشت زیرا همه می دانند که احمدی نژاد أصلا اصولگرا هم نبود و فقط از اصولگرایان استفاده کرد. در دو دولت او همه ظرفیت های کشور در حال نابودی بود، از اقتصاد، سیاست داخلی، سیاست خارجی، فرهنگ و جامعه. لازم بود که در آن مقطع اصلاح طلبان هشدار دهند که کشور با این وضعیت به ویرانی می رود. اما اگر ما مشاهده کنیم که آقای رئیسی کابینه ای معقول چیدمان می کند، افراد شایسته ای را به عنوان استانداران و فرماندارات منصوب می کند، به سمت تنش زدایی با جامعه بین المللی می رود و به حقوق آحاد مردم احترام می گذارد، حتما از او و دولتش حمایت می کنیم.

 این فعال سیاسی ادامه داد: البته فعلا برای قضاوت زود است. باید دید که چه قدر همه اینها محقق می شود، ممکن است عکس این حالت رخ دهد و افرادی در حوزه های مختلف کابینه حضور یابند که نگاهشان افراطی است با دولت آقای رئیسی در جهت تقابل با جامعه بین المللی حرکت کند که معلوم است اگر چنین شود ما انتقاد می کنیم.

وی همچنین درباره شرایط سیاسی امروز اصلاح طلبان هم گفت: ببینید حدود ۵۳ درصد مردم در انتخابات شرکت نکردند اما این عدم شرکت در انتخابات به معنای نفی اصلاحات نبود زیرا آنها به اصولگرایان رای ندادند، بلکه در اعتراض به وضع موجود نارضایتی خود را اعلام کردند و این نارضایتی لزوما از اصلاح طلبان نیست، اصلاح طلبان حتما در ادامه مسیر فعالیت خواهند کرد و می دانند که این شرکت نکردن ها دائمي نیست و به یاد داریم که در شورای دوم، مجلس هفتم و مجلس هشتم هم مردم شرکت نکردند.

اما بعد از همه آنها دیدیم که در انتخابات سال ۹۲ به نامزد مورد حمایت اصلاح طلبان رای بسیار بالایی دادند اصلاح طلبان با به همین شکل جبهه ای با به صورت حزبی فعالیت خود را ادامه می دهند و سعی می کنند صدای جامعه باشند تا مردم باز هم به آنها اعتماد کنند، ممکن است شرایط کلی بهبود یابد و مردم دیگر با صندوق انتخابات قهر نکنند و پای کار بیایند که در آن صورت شانس پیروزی اصلاح طلبان بالا می رود و ممکن ،است با بدتر شدن شرایط کشور میزان مشارکت در انتخابات های آینده از ۴۸ درصد هم پایین تر بیاید.

گرامی مقدم در پایان گفت: به هر روی سیاست برای اصلاح طلبان تمام نشده است و بعد از این سعی می شود ضمن ترمیم سرمایه اجتماعی سع شود تا برنامه ای دقیق تر برای ارائه نامزد داشته باشیم ،برنامه ای که با لحاظ کردن همه محدودیت ها از جمله ردصلاحیت ها به کار گرفته شود.

 

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار احزاب و تشکل ها
پربیننده‌ترین اخبار احزاب و تشکل ها
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 31 فروردين، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!