جمعه، 31 فروردين، 1403 | Friday 19th of April 2024
۲۳:۲۱
فناوری - کد خبر : 5097
جمعه، ۳۱ مرداد، ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰

سگ رباتیک به تشخیص کرونا کمک می کند

انتظار می رود با افزایش استفاده از این ربات میزان انتقال ویروس کرونا از بیماران به اعضای کادر بهداشت و درمان بیمارستان ها که نرخ مرگ و میر آنها را افزایش داده کمتر شود

سگ رباتیک به تشخیص کرونا کمک می کند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین و به نقل از مهر، محققان دانشگاه MIT با ایجاد تغییراتی در ربات شرکت بوستون دینامیک که قادر به تقلید از توانایی های سگ هاست، موفق به تشخیص بیماری کرونا شدند. ربات یاد شده تا به امروزی برای انجام کارهای مختلفی اعم از عملیات امداد و نجات، هدایت گله های حیوانات و غیره مورد استفاده قرار گرفته است. اما این ربات که اسپات نام داد قرار است بیماران مبتلا به ویروس کرونا را نیز شناسایی کند. 

کاهش مراجعه افراد مشکوک به بیمارستان ها 

 

این ربات نیاز افراد مشکوک به کرونا برای مراجعه به پزشک را برطرف می کند و با معاینه افراد قادر به شناسایی علائم ابتلای آنها و تشخیص قطعی بیماری است. همچنین برای این کار به یک سیستم کنترل و نظارت غیر لمسی و نیز یک تبلت مجهز شده که در صورت لزوم مشاهده بیماران و بررسی شرایط آنها از راه دور برای پزشکان ممکن می کند. ربات اسپات همچنین مجهز به امکاناتی برای تبادل سیگنال های رادیویی و نیز حسگرهایی برای شناسایی علائم حساتی بدن افراد اعم از تنفس و نرخ ضربان قلب است. 

دوربین های مادون قرمز این ربات هم تشخیص می دهند آیا فرد مراجعه کننده تب دارد یا خیر، از تبلت نصب شده بر روی این ربات هم می توان برای گفتگوی از راه دور با بیماران استفاده کرد. این ربات در استفاده های آزمایشی موفق بوده و انتظار می رود با افزایش استفاده از این ربات میزان انتقال ویروس کرونا از بیماران به اعضای کادر بهداشت و درمان بیمارستان ها که نرخ مرگ و میر آنها را افزایش داده کمتر شود. 

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار فناوری
پربیننده‌ترین اخبار فناوری
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 31 فروردين، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!