جمعه، 7 ارديبهشت، 1403 | Friday 26th of April 2024
۰۰:۰۳
اقتصاد بین الملل - کد خبر : 17350
چهارشنبه، ۱۰ اسفند، ۱۴۰۱ - ۷:۰۰

سؤاستفاده از ۱.۸میلیارد دلار از طرف بایننس

بایننس ادعای فوربس مبنی بر سؤاستفاده از ۱.۸میلیارد دلار وجوه کاربران را رد کرد.

سؤاستفاده از ۱.۸میلیارد دلار از طرف بایننس

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین ، رسانه فوربز اخیراً مدعی شده بود که صرافی بایننس ۱.۷۸ میلیارد دلار استیبل کوین را که در نقش وثیقه و پشتیبان BUSD بوده است، به صندوق‌های تأمینی انتقال داده و با این کار مرتکب تخلفی مشابه صرافی FTX شده است. 

بایننس اما ارتکاب هرگونه تخلف مرتبط را رد کرده است و سخنگوی این صرافی می‌گوید تراکنش‌هایی که فوربز به آنها اشاره کرده صرفاً بخشی از فرایند صدور صورت‌حساب داخلی این مجموعه بوده است و تأثیری بر پشتوانه دارایی‌های کاربران ندارد.

 

ماتیک به عنوان سودآورترین توکن در بین 10 دارایی بزرگ دیجیتال در 30 روز گذشته ظاهر می شود.

طبق داده های ارائه شده توسط WhaleStats، 100 نهنگ بزرگ اتریوم در روز گذشته به دنبال  (MATIC) هستند. MATIC به عنوان پرمعامله ترین توکن در بین بزرگترین نهنگ ها ظاهر شد. Polygon با  کسب مقام اول، شیبا اینو (SHIB) را کنار گذاشت

ارز  MATIC عملکرد بهتری از توکن SHIB داشته است و در 24 ساعت گذشته در بین 100 نهنگ برتر ETH قرار گرفته است. با این حال، Polygon را می توان در لیست پرکاربردترین قراردادهای هوشمند نیز یافت.

داده‌ها نشان می‌دهند که بزرگ‌ترین نهنگ‌های اتریوم حدود 6.82 میلیون Polygon (به ارزش تقریبی 8.5 میلیون دلار) در چندین تراکنش اضافه کردند.

 با این حال، بزرگترین تراکنش ثبت شده توسط ردیاب اضافه کردن 3.06 میلیون MATIC (به ارزش تقریبی 3.8 میلیون دلار) بوده است. همچنین نهنگی به نام Beorn 5.5 میلیون دلار از 4.1 میلیون توکن Polygon اضافه کرد.

به دنبال عرضه ماشین مجازی اتریوم با دانش صفر (zkEVM) قیمت Polygon طی 30 روز گذشته 12 درصد افزایش یافته است. Polygon اشاره کرد که zkEVM قرار است در 27 مارس 2023 اتفاق بیفتد.

 

یوگا لبز یک مجموعه NFT بر روی شبکه بیت کوین منتشر کرد

 یوگا لبز، مجموعه NFT جدید خود بر روی بلاک چین بیت کوین را با نام (TwelveFold) در ۲۸ فوریه معرفی کرد. این مجموعه شامل ۳۰۰ قطعه هنری است که هرکدام بر روی یک ساتوشی در شبکه بیت کوین ثبت شده است. 

یوگا لبز این NFTها را به‌عنوان یک پروژه هنری کامل توصیف می‌کند که هیچ کاربرد دیگری ندارند و با هیچ‌کدام از پروژه قبلی، کنونی یا آینده این استودیو در ارتباط نیستند. این قطعات هنری با استفاده از مدل‌سازی سه‌بعدی، ساختار‌های الگوریتمی و ابزارهای رندر پیشرفته ایجاد شده‌اند. 

 

کارمزد شبکه اتریوم هم‌زمان با رشد فعالیت در بازار NFT‌ها افزایش پیدا کرده است

 طبق داده‌های گزارش گلس‌نود، میانه هزینه گس پرداختی برای تراکنش‌های اتریوم در ۹ ماه گذشته به‌طور تقریبی ۱۰ تا ۲۰ گیگا‌وی بوده است. در این ماه، هزینه گس به ۳۸ گیگا‌وی افزایش یافته است که نسبت به رویداد‌های نزولی مانند سقوط صرافی FTX در ماه آبان (۳۶ گیگا‌وی) نیز بیشتر است. به‌طور مشخص، گس مورد استفاده در معاملات NFT اتریوم طی ۲ ماه متوالی ۹۷درصد افزایش یافته و به سطحی نزدیک شده است که در زمان شکوفایی این بازار در اواسط سال ۲۰۲۱ تا اواسط سال ۲۰۲۲ (۱۴۰۰ تا ۱۴۰۱) مشاهده کردیم. 

صرافی Coinbase معاملات BUSD را به دلیل عدم رعایت استانداردهای لیست به حالت تعلیق در می آوردصرافی ارز دیجیتال پس از بررسی داخلی، معاملات بایننس USD (BUSD) را در 13 مارس متوقف خواهد کرد.

کوین بیس - بزرگترین صرافی ارزهای دیجیتال در ایالات متحده - اعلام کرد که یک هفته پس از اینکه صادرکننده استیبل کوین تولید واحدهای جدید توکن را متوقف کرد، معاملات BUSD را متوقف می کند.

با توجه به توییتی که Coinbase در روز دوشنبه منتشر کرد، صرافی معاملات این توکن را در سراسر Coinbase.com، Coinbase Pro، Coinbase Exchange و Coinbase Prime به حالت تعلیق در می آورد. کاربران همچنان می توانند به هر BUSD موجود در حساب های خود دسترسی داشته باشند و در هر زمانی آن را از پلتفرم خارج کنند.

 

علت قطع شبکه در سولانا هنوز مشخص نیست

 توسعه دهندگان ارز سولانا توضیح دادند که علت قطع شبکه در آخر هفته هنوز نامشخص است و تحقیقات ادامه دارد. در بیانیه ای در مورد قطع، توسعه دهندگان گفتند: در تاریخ 25 فوریه، کاهش عملکرد بسیار قابل توجهی در Solana Mainnet Beta رخ داد و هنوز مشخص نیست که چه چیزی باعث این قطعی شده است و تحقیقات ادامه دارد. 

 اعتبار دهندگان و توسعه دهندگان در ارزیابی خود برای CoinDesk در آخر هفته اظهار داشتند که مشکلی که با تراکنش های سنگین در سیستم شروع شد، بعداً باعث شد که تمام تراکنش های Solana بسته شوند.

تا زمانی که شبکه توسط اعتبار سنجی ها راه اندازی مجدد نشود، کاربران نمی توانستند هیچ اقدامی انجام دهند. آناتولی یاکوونکو، یکی از بنیانگذاران سولانا، در پیام‌هایی که در توییتر به اشتراک گذاشته شد، شایعات مربوط به افزایش رأی‌گیری در شبکه را که باعث قطع شبکه شد، تکذیب کرد.

 

اتریوم یک قدم به آپدیت شانگهای نزدیکتر شد

توسعه دهندگان اتریوم با شروع آزمایش شبکه  Sepolia یک قدم دیگه به آپدیت شانگهای نزدیک شدند. شبکه آزمایشی Sepolia که Shapella نیز نامیده می شود، یکی از سه شبکه آزمایشی است که برای قبلاز ارتقاء شانگهای تست می‌شوند .  اجرای موفقیت‌آمیز این شبکه آزمایشی گامی کلیدی برای راه‌اندازی موفق به‌روزرسانی اصلی در ماه مارس در نظر گرفته شد. 

به روز رسانی شانگهای مهم است و می‌تواند تاثیرات مثبتی بر اتریوم بگذارد چون باعث کاهش هزینه‌های گس،امکان لغو و برداشت اتریوم‌های استیک شده و ارتقا قراردادهای هوشمند را ایجاد می‌کند .

 

مسترکارت و ویزا برنامه های ارز دیجیتال خود را به حالت تعلیق در می آورند

غول‌های پرداخت مسترکارت و ویزا برنامه‌های ارز دیجیتال خود را در صنعت کریپتو به تعویق می‌اندازند. رویترز با استناد به اظهارات سخنگوی ویزا گزارش داد که این شرکت فکر می‌کند پس از بحران‌های صنعت کریپتو، راه طولانی برای ادغام ارزهای دیجیتال در سیستم‌های پرداخت اصلی وجود دارد.

 تا همین اواخر، هر دو شرکت پرداخت برنامه های خود را برای افزودن ارزهای دیجیتال به سیستم های پرداخت خود فاش کرده بودند.  اما اتفاقات مهم سال گذشته از جمله ریزش شدید لونا و ورشکستگی اف تی اکس صرافی باعث تصمیمات محتاطانه تری نسبت به فضای کریپتو شد.

 

ده رمز ارز برتر تا بامداد روز چهارشنبه 10 اسفند به شرح زیر است :

 

۱- بیت‌کوین

قیمت: ۲۳هزار و ۴۳۰.۶۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۳۴ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۵.۸۲ درصد کاهش

 

۲- اتریوم

قیمت: ۱۶۲۷.۸۷ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۵۷ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۴.۱۲ درصد کاهش

 

۳- تتر

قیمت: ۱.۰۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۰ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۰ درصد کاهش

 

۴- بایننس کوین

قیمت: ۳۰۴.۱۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۱۱ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۳.۳۷ درصد کاهش

 

۵- یو اس دی کوین

قیمت:  ۰.۹۹۹۹ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۱ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۱ درصد افزایش

 

۶-  ریپل

قیمت: ۰.۳۷۶ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۱۷ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر ۴.۹۵ درصد کاهش

 

۷-  کاردانو

قیمت: ۰.۳۶۵۲ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته:  ۰.۰۷ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۸.۹۷ درصد کاهش

 

۸ - دوج کوین

قیمت: ۰.۰۸۲۰۲ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۳۷ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۶.۴۸ درصد کاهش

 

۹-  سولانا

قیمت: ۲۲.۴۱ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۲.۳۷ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۳.۱۴ درصد کاهش

 

۱۰ -پولکا دوت

قیمت: ۶.۵۵ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۲۸ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۱.۸۸ درصد کاهش

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار اقتصاد بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار اقتصاد بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 7 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!