پنجشنبه، 30 فروردين، 1403 | Thursday 18th of April 2024
۰۵:۰۷
سلامت - کد خبر : 6717
چهارشنبه، ۰۸ بهمن، ۱۳۹۹ - ۸:۰۰

سومین واکسن ایرانی کرونا در مراحل اخذ مجوز تست انسانی

سومین واکسن ایرانی کزونا با نام «میلاد نور» مرتبط با وزارت دفاع است. این واکسن هم در آخرین مراحل اخذ مجوز کمیته اخلاق است و شاید در آستانه اخذ آن است. این واکسن هم در نوبت ورود به فاز مطالعات انسانی است .

سومین واکسن ایرانی کرونا در مراحل اخذ مجوز تست انسانی

به گزارش پایگاه خبرگزاری ایران زمین، دکتر مصطفی قانعی ، درباره آخرین خبرها درخصوص واکسن‌های ایرانی کرونا، گفت: واکسن‌ کرونای بنیاد برکت و واکسن انستیتو رازی موافقت کمیته اخلاق را گرفته‌اند، همچنین واکسن مرتبط با وزارت دفاع در مراحل پایانی اخذ مجوز کمیته اخلاق قرار دارد.

واکسن کرونای انستیتو رازی در آستانه جذب داوطلب

وی افزود: مجوز ورود و کارآزمایی بالینی برای واکسن کرونای انستیتو رازی صادر شده و باید زیرساخت‌های جذب داوطلب برای تزریق واکسن در فاز اول مطالعات بالینی را انجام دهند.

واکسن کرونای "میلاد نور" در آستانه اخذ مجوز تست انسانی

قانعی درباره واکسن کرونای سوم در کشورافزود: واکسن سوم با نام «میلاد نور» مرتبط با وزارت دفاع است. این واکسن هم در آخرین مراحل اخذ مجوز کمیته اخلاق است و شاید در آستانه اخذ آن است. این واکسن هم در نوبت ورود به فاز مطالعات انسانی است البته هنوز مجوز آغاز فاز انسانی برای آن صادر نشده و اطلاعات تکمیلی در مورد آن متعاقبا اعلام خواهد شد.

وی درخصوص اینکه مطالعات بالینی واکسن کرونا انستیو رازی قرار است بر چند نفر انجام شود، تصریح کرد: مجری طرح جزئیات این مطالعات را اعلام می‌کند اما احتمالا مانند واکسن کرونای بنیاد برکت، همزمان مطالعات واکسن‌های بعدی هم پیش خواهد رفت.

پیش‌بینی واکسیناسیون ۶۰ درصدی در کشور تا اسفند ۱۴۰۰

دبیر کمیته علمی ستاد ملی مقابله کرونا درباره گمانه‌زنی‌ها از زمان تقریبی کنترل زنجیره انتقال بیماری با دسترسی به واکسن کرونا، تاکید کرد: هر زمان واکسیناسیون به ۶۰ درصد جمعیت یک جامعه برسد، زنجیره بیماری قطع می‌شود؛ اما پیش از آن رفته‌رفته میزان مرگ و میر و بیماری کم‌تر می‌شود. گمان می‌کنم ما در کشورمان تا اسفند سال بعد (۱۴۰۰) به هدف واکسیناسیون ۶۰ درصد جامعه برسیم.

وی در پاسخ به سوالی درباره چرایی عدم ورود کودکان به فاز کارآزمایی بالینی واکسیناسیون کرونا، بیان کرد: فعلا واکسیناسیون برای افرادی انجام می‌شود که در معرض خطر باشند. کودکان از این جهت که ممکن است منتقل کننده بیماری باشند ممکن است واکسیناسیون‌شان آغاز شود، اما الان کودکان اولویت نیستند و میزان واکسن برای تزریق به آنها وجود ندارد. ما به میزان مرگ و میر در مبتلایان نگاه می‌کنیم، ۷۰ درصد مرگ و میر بر اثر کرونا در افراد بالای ۶۵ سال است؛ بنابراین این افراد در اولویت گروه هدف دریافت واکسن هستند.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار سلامت
پربیننده‌ترین اخبار سلامت
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز پنجشنبه، 30 فروردين، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!