جمعه، 31 فروردين، 1403 | Friday 19th of April 2024
۱۶:۴۹
اروپا و آمریکا - کد خبر : 17013
چهارشنبه، ۱۴ دي، ۱۴۰۱ - ۱:۰۰

سوم فوریه کی‌یف میزبان اجلاس اوکراین-اتحادیه اروپا است

براساس گزارشاتی که وب‌سایت منتسب به دفتر ریاست جمهوری اوکراین منتشر کرده است ، برخی از اعضا و مقامات بلند پایه اتحادیه اروپا در تاریخ سوم فوریه در اوکراین جلسه ای را به میزبانی زلنسکی برگذاری خواهند کرد.

سوم فوریه کی‌یف میزبان اجلاس اوکراین-اتحادیه اروپا است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین و به نقل از خبرگزاری رویترز، در تاریخ سوم فوریه سال ۲۰۲۳ میلادی (۱۴ بهمن) نشست آتی اوکراین-اتحادیه اروپا را با رئیس جمهور اوکراین در کی‌یف برگزار خواهند کرد 

 

گزارشات منتشر شده از سوی اتحادیه اروپا در رابطه با موضوع اصلی این نشست نشان می دهد که آنها برای حمایت بهتر و سریع تر از اوکراین به کی یف می روند ،  اتحادیه اروپا اعلام کرده که هدف این اجلاس مذاکره درباره توسعه بیشتر کمک‌ها به اوکراین در دوران جنگ با روسیه است. شارل میشل، رئیس شورای اروپا و اورزولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا در این نشست حضور خواهند داشت . کمک به اوکراین در اولویت های اتحادیه اروپا است و به گفته مقامات اروپایی این کشور را در جنگ برابر روسیه تنها نخواهند گذاشت.

 

در گزارش دیگری که از سوی دفتر ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین منتشر شده مشخص است که اتحادیه اروپا و کی‌یف در این نشست درباره کمک‌های نظامی و مالی رایزنی خواهند کرد و احتمال می رود برای سال جدید میلادی کشور های اروپایی برنامه های مختلفی علاوه بر کمک های نظامی خواهند داشت ، بنظر می رسد اوکراین قصد دارد فهرستی از منابع و شرکت های جا مانده از لیست تحریمی های روسیه را رو کند و از اتحادیه اروپا بخواهد شدید ترین تحریم ها را علیه روسیه ایجاد کند.

 

زلنسکی نخستین گفت‌وگوی تلفنی در سال جدید میلادی را با اورزولا فون در لاین برگزار کرد که در جریان آن دو طرف با حفظ پویایی همکاری‌ها میان کی‌یف و اتحادیه اروپا در سال ۲۰۲۳ میلادی موافقت کردند.

 

آنها همچنین درباره نتایج مورد انتظار نشست آتی اوکراین-اتحادیه اروپا که قرار است سوم فوریه در کی‌یف برگزار شود، تبادل نظر کرده و با سرعت بخشیدن به اقدامات مقدماتی موافقت کردند.

 

طبق گفته منابع اطلاعاتی مختلف زلنسکی و فون در لاین  در رابطه با اجرای یک برنامه یکساله گفتگو کرده اند ، حمایت مالی که اتحادیه اروپا برای کمک به اوکراین در سال جدید در نظر گرفته است ارزشی معادل ۱۸ میلیارد یورو دارد  که بنظر می رسد این حمایت اقتصادی در سال گذشته و در خلال جنگ به تصویب رسیده است. این فقط یکی از برنامه های حمایتی اتحادیه اروپا از اوکراین است.

 

حتی مشخص شده که زلنسکی به این موضوع که دریافت 3 میلیارد دلار در ماه جاری از این بسته حمایتی کمک بزرگی به بقای اوکراین خواهد کرد و روی این مساله تاکید زیادی داشته .

 

حتی زلنسکی و فون در لاین در رابطه با اجرای یک پروزه عمرانی برای بازسازی 74 مدرسه تخریب شده به دست روسیه تبادل نظر کرده اند که بنظر می رسد هر دوی آنها روی بودجه 100 میلیون یورویی به توافق رسیده اند.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار اروپا و آمریکا
پربیننده‌ترین اخبار اروپا و آمریکا
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 31 فروردين، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!