سه شنبه، 4 ارديبهشت، 1403 | Tuesday 23rd of April 2024
۰۷:۴۸
اجتماعی - کد خبر : 4633
چهارشنبه، ۱۱ تير، ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۰

سهم حمل و نقل عمومی در گسترش کرونا ۲۶ درصد است

استاندار تهران گفت: استفاده از ماسک در جایی که ۸۰۰-۹۰۰ هزار نفر روزانه تردد می‌کنند، نمی‌تواند بازدارنده باشد. سیستم حمل و نقل عمومی ۲۶ درصد سهم در انتشار ویروس دارد.

سهم حمل و نقل عمومی در گسترش کرونا ۲۶ درصد است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، انوشیروان محسنی بندپی، استاندار تهران در گفت‌وگوی تلفنی با برنامه صبحگاهی شبکه دو سیما، در انتهای الوند چهارشنبه ۱۱ تیرماه با اشاره به تصمیمات جدید برای جلوگیری از کاهش بیماری کرونا گفت: در همه توصیه‌های سازمان بهداشت جهانی آمده است که با استفاده از ماسک، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و بهداشت فردی می‌توان پیشگیری مؤثری داشت. با رعایت همین پروتکل‌ها شاهد توفیقات خوبی بودیم و بیماری مدیریت شد. با این حال با بازگشایی‌ها و رفع محدودیت‌ها در مکان‌های حساس، شاهد افزایش دوباره بیماران بودیم، چه در مورد مراجعه‌کنندگان، چه در مورد بستری شده‌ها، چه در مورد کسانی که فوت کردند.

وی با اشاره به مخالفت استانداری با برداشتن طرح ترافیک گفت: ما از ابتدا با برداشتن طرح ترافیک مخالف بودیم و نظرمان را هم اعلام کردیم اما بالاخره اجرایی شد. درست است که ۹۰ درصد مردم در مترو و اتوبوس از ماسک استفاده می‌کنند اما فاصله‌گذاری اجتماعی به خطر افتاد. در حقیقت استفاده از ماسک در جایی که ۸۰۰-۹۰۰ هزار نفر تردد می‌کنند، نمی‌تواند بازدارنده باشد. سیستم حمل و نقل عمومی ۲۶ درصد سهم در انتشار ویروس دارد. حال با توجه به اینکه آلودگی هوا نداریم پیشنهاد ما این است که طرح ترافیک لغو شود و البته می‌توان از ظرفیت دورکاری استفاده کرد.

استاندار تهران با اشاره به آتش‌سوزی شب گذشته در خیابان شریعتی تهران گفت: این اتفاق در دست بررسی است؛ هم اداره کل استاندارد استان تهران در مورد استانداردهای ساختمان کار می‌کنند و دادستانی هم در حال بررسی است. متأسفانه بر اثر انفجار کپسول گاز، ۱۹ نفر جانشان را از دست دادند. البته اقدامات امدادی و نجات محبوس شدگان به سرعت تمام انجام شد و همه اقداماتی که لازم بود انجام شود، انجام شد. ۷ نفر سرپایی درمان شدند و ۷ نفر هم به بیمارستان شهدای تجریش انتقال پیدا کردند. بررسی‌ها در مورد علل اصلی این حادثه و استانداردهای ساختمان در حال انجام است که نتایج آن را به زودی اعلام خواهیم کرد.

او در مورد وضعیت تالارهای عروسی و مکان‌های پرتردد گفت: دقت داشته باشید که مراسم عروسی و تحریم قابل کنترل و نظارت نیست. به عوامل نیروی انتظامی هم تاکید کردیم که با قاطعیت جلوگیری کنند و این کار ادامه خواهد داشت. علاوه بر این در مورد سینماها و و رستوران‌ها باید بگویم که با رعایت فاصله‌گذاری و پروتکل‌ها اجازه فعالیت داده شده است. بررسی‌ها نشان داده است که تالارها، مترو و مراکز خریدی که حالت تجمع جمعیت دارند از خطر بسیار بالاتری برخوردارند که مدیریت آنان در پیشنهاد ما آمده است و در جلسه ستاد مبارزه با کرونا بررسی خواهد شد.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز سه شنبه، 4 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!