سه شنبه، 28 فروردين، 1403 | Tuesday 16th of April 2024
۰۶:۱۷
اروپا و آمریکا - کد خبر : 17064
پنجشنبه، ۲۲ دي، ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۰

سه گانه هسته ای روسیه تقویت می شود

وزیر دفاع روسیه اعلام کرد که سه گانه هسته ای کشور درواقع مهم ترین ضمانت کننده حفظ تمامیت ارضی روسیه است که باید باز هم تقویت شود.

سه گانه هسته ای روسیه تقویت می شود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین و به نقل از خبرگزاری آناتولی، بنظر می رسد سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه در سال جدید میلادی ، برخی از فرماندهان نظامی روسیه را به جلسه ای دعوت کرده و از آنها خواسته تا نیروهای هوافضای روسیه را تقویت کنند. این شامل هواپیماهای جنگنده، بمب‌افکن و پهپادهای روسیه می‌شود که اولویت و ارجعیت بیشتری نسبت به باقی موارد دارد.

گفتنی است که‌ منظور وزیر دفاع روسیه از سه گانه هسته ای درواقع اشاره به قدرت هسته ای روسیه در سه زمینه دریایی (زیردریایی‌ها) هوایی (بمب‌افکن‌ها) و زمینی (موشک‌های بالستیک) می باشد و تقویت هر سه آنها نیازمند صرف زمان و هزینه زیادی است.

بنظر می رسد با ادامه دار شدن جنگ ، شویگو متوجه ضعف در برخی از ساختار های ارتش روسیه شده است ، او در این جلسه تاکید کرده که سامانه‌های مدیریتی و ارتباطی به بهبود نیاز دارند، او همچنین به مهم بودن هوش مصنوعی اشاره کرد و گفت باید از ظرفیت های آن در ارتش استفاده شود.

در پایان این جلسه شویگو گفت ، افزایش این سه گانه هسته ای در کشور مساوی است با بالا بردن سطح امنیتی و همچنین بالابردن ضمانت حفظ تمامیت ارضی کشور که مسئله بسیار مهمی برای همه ماها محسوب می شود.

ارتش روسیه در حال حاضر از سلاح های هسته ای خود در جنگ با اوکراین استفاده نکرده و تمام جهان از بابت این موضوع نگران هستند که دنیا در قرن بیست و یکم شاهد انفجار بمب هسته ای باشد .

شاید اگر این جنگ ادامه دار شود و دولت مردان روسیه عرصه را برخود تنگ ببینند مجبور به استفاده از بمب هسته ای شوند که در نوع خود می تواند بسیار خطرناک باشد ، چرا که در این صورت واکنش آمریکا به این قضیه طور دیگری خواهد بود.

روسیه بیشترین کلاهک هسته ای در دنیا را دارد و همین موضوع کا را برای تنش های نظامی و سیاسی بین آمریکا و روسیه را سخت می کند ، چرا که نگرانی ها از بابت فعال شدن آنها زیاد می شود.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار اروپا و آمریکا
پربیننده‌ترین اخبار اروپا و آمریکا
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز سه شنبه، 28 فروردين، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!