پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403 | Thursday 25th of April 2024
۲۱:۲۴
اروپا و آمریکا - کد خبر : 17019
پنجشنبه، ۱۵ دي، ۱۴۰۱ - ۲:۰۰

سناتور آمریکایی: عقاید مارکسیستی تمام مدارس ما را در برگرفته است

یک سناتور جمهوری خواه در مجلس این کشور اعلام کرد که بودجه هایی که باعث ترویج بیشتر ایده های افراطی می شود را تصویب نکنند.

سناتور آمریکایی: عقاید مارکسیستی تمام مدارس ما را در برگرفته است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین و به نقل از خبرگزاری راشاتودی، مارک روبیو، عضو جمهوری خواه مجلس سنای آمریکا گفت در حال حاضر مدارس ما پر شده از عقاید افراطی که ذهن دانش آموزان امریکایی را مسموم می کند.

همه جمهوری خواهان باید تلاش کنند تا از فرمانداران و اعضای هیئت مدیره مدارسی حمایت کنند که تلاش می‌کنند تا نهادهای آموزشی آمریکا را از تبدیل شدن به «منجلاب شستشوی ذهنی با عقاید مارکسیستی» محافظت کنند. ما نباید اجازه دهیم عقاید افراطی گونه در ذهن بچه ها ایجاد شود ، چرا که عواقب جبران ناپذیری در آینده آمریکا خواهد داشت ، آنها آینده آمریکا هستند.

این سناتور در یکی از مجلات محافظه کار مقاله ای به چاپ رسانده که پرده از اتفاقات عجیبی برداشته و اظهار کرده که در مدارس بیشتر بجای اینکه از نظر فکری برای دانش آموزان آرامش وجود داشته باشد ، فکر آنها را با چرندیات افراطی پر کرده اند او در ادامه نوشت : برساخت‌های خطرناک آکادمیک مانند نظریه انتقادی نژاد یا نظریه افراطی جنسیت را با اجبار به دانش‌آموزان مقطع دبستان تدریس می‌کنند. و این موضوع می تواند در سنین بالاتر به جامعه آسیب های جبران ناپذیری وارد کند.

یکی از عجیب ترین اتفاقات که از نظر انسانی نیز درست نیست ، در قرن 20 میلادی به آن پرداخته شد و در حال حاضر نیز در سطح پایین تری وجود دارد و شاید کمرنگ تر شده باشد ولی وجود آن هیچ وقت از بین نرفته ، نظریه انتقادی نژاد از دهه ۸۰ میلادی مطرح شد و امروز در بسیاری از مدارس، دانشگاه‌ها و محیط‌های کار آمریکا تدریس می‌شود. این نظریه بیان می‌کند که امتیازات نسبی افراد بر اساس رنگ پوست، جنسیت و دیگر ویژگی‌های شخصیتی تثبیت شده، تعیین می‌شود. این موضوع آنقدر دردناک است که انسان حتی در بالاترین سطح فکری و علمی خود از زمان پیدایش زمین و تکاملش تا به الان نتوانسته مسئله نژاد ستیزی را حل کند و در جوامعی که بیشترین حضور مهاجر و رنگین پوست را دارد به وضوح دیده می شود.

مخالفان این عقیده عجیب و غریب می‌گویند که این ایده باعث می شد رنگین‌پوستان را در مقابل سفید پوستان قرار دهد و در نهایت منجر به تبعیض علیه سفیدپوستان شود. و جامعه را به یک منجلاب عمیقی فرو ببرد که گذر کردن از آن به این سادگی ها نباشد ، انسانی که در قرن 21 زندگی می کند و دسترسی ان به اطلاعات بسیار زیاد و سریع است نباید درگیر افکار بی اساس گذشتگان خود شود ، این مسئله باعث می شود به جای همکاری در جوامع امروزی بیشتر ایجاد تنش کند.

یک موضوع نگران کننده دیگر تاین است که فقط در 17 ایالت از 50 ایالت آمریکا نظریه های انتقادی نژاد تدریس نمی شود و یا ممنوع است و در ایالت های دیگر این موضوع هیچ گاه ممنوع نشده و حتی در بسیاری از موارد به راحتی در حال تدریس است.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار اروپا و آمریکا
پربیننده‌ترین اخبار اروپا و آمریکا
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!