جمعه، 31 فروردين، 1403 | Friday 19th of April 2024
۰۰:۴۲
اقتصاد - کد خبر : 4044
سه شنبه، ۳۰ ارديبهشت، ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۰

سلطان خودرو و همسرش به اعدام محکوم شدند + بیوگرافی

اسماعیلی، سخنگوی قوه قضائیه در نشست خبری:وحید بهزادی و همسرش نجوا لاشیدایی به جرم اخلال کلان در بازار ارز و پیش خرید ۶۷۰۰ خودرو به اعدام محکوم شدند البته این حکم قابل تجدید نظر خواهی است.

سلطان خودرو و همسرش به اعدام محکوم شدند + بیوگرافی

اسماعیلی، سخنگوی قوه قضائیه در نشست خبری:

در مبارزه با مفاسد اقتصادی به هیچ عنوان کوتاه نمی آییم و تا فساد باشد مبارزه ما ادامه دارد.در یک پرونده که بیش از ۵۰ متهم داشت کیفرخواست برای ۴۳ نفر صادر شد و در دادگاه ۳۴ نفر از اخلال کنندگان محکوم شدند.

سخنگوی قوه قضائیه در نشست خبری:وحید بهزادی و همسرش نجوا لاشیدایی به جرم اخلال کلان در بازار ارز و پیش خرید ۶۷۰۰ خودرو به اعدام محکوم شدند البته این حکم قابل تجدید نظر خواهی است.

زوج کلاهبردار نجوا لاشیدایی و وحید بهزادی

نجوا لاشیدایی و وحید بهزادی، زوج جوان دهه شصتی قصه ما، متهم ردیف اول و دوم پرونده اختلاس و کلاهبرداری ۳۳۰۰ میلیارد تومانی از شرکت خودروسازی سایپا در سالهای ۹۶ و ۹۷ است. سابقه آشنایی و همکاری این دو جوان که این روزها متهم به خرید و فروش صوری خودرو و اخلال در نظام ارزی و تولیدی کشور هستند، به فعالیت های شرکت هرمی پالینور در دهه هشتاد شمسی برمیگردد.

شرکتی که مثل گلدکوئست و گلدماین و یونیک فاینانس از هزاران تن از هموطنان به ادعای سرمایه گذاری در بورس و فلزات، کلاهبرداری کرد و شماری از لیدرهای آن از کشور فرار کردند و شماری نیز دستگیر شدند. اما طبق اعلام نماینده دادستان، نجوا لاشیدایی میلیاردها تومان با عضویت و فعالیت در این شبکه در دهه هشتاد شمسی، بدست آورد و به فهرست بانوان میلیاررد زیر ۴۰ سال ایران اضافه  شد. حساب بانکی نجوا لاشیدایی در بانک صادرات از سال ۸۶ تا ۸۸ گردش مالی ۱۳ میلیارد تومانی داشته است و تعدادی از اعضای شرکت پالینور با وی همکاری می‌کردند.

نجوا لاشیدایی و وحید بهزادی، حتی افراد خانواده خود را نیز وارد بازی کثیفشان کردند و از خواهر و برادر و مادر نیز استفاده کردند. آن ها از افراد مختلف، با پرداخت پول، وکالت نامه می گرفتند تا با حساب بانکی آن ها کار کرده و جابجایی پول را در شرکت های خود از طریق این حساب های بانکی اجاره ای انجام دهند که مصداق پولشویی بود.

همکاری نجوا لاشیدایی و وحید بهزادی با ۲۴ نفر سبب شده تا پرونده تخلفات در شرکت خودروسازی سایپا در سال ۹۶ و ۹۷ که موجب گرانی و کمبود خودرو شد، ۲۶ متهم داشته باشد.

نجوا لاشیدایی و همسرش با کمک مادرانشان که آن ها را عضو علی البدل و بازرس شرکت هایی چون هرمس فارمد و هرمس ویونا کرده بودند، سفارش صوری و غیر واقعی خودرو انجام داده و معامله ارزی در سطح کلان را با تبانی با معاونان ارزی بانک های خصوصی و یکی از مسئولان بانک مرکزی، صورت دادند که موجب کیفرخواستی در حوزه اخلال در نظام ارزی کشور شده است.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
نظرات کاربران
  1. از لوله کشی بی سواد تا مجتمع تجاری اوپال تنها با تفکر و فرشتگان مجتبی مقیم امانی و پسر تازه به دوران رسیده اش علیرضا مقیم امانی رو سرچ کنید. فقط بالای ۳۰ فقره سند بنام خودش در سعادت آباد تهران دارد بغیر از اسنادی که بنام پسر و همسرش و وابستگان افراد ذی نفوذ در دستگاههای مختلف بعنوان رشوه از طریق تفکر و طبری انتقال داده ، حسابهای بانکی خود را در داخل کشور خالی و به ارز و سکه تبدیل کرده و در خارج از کشور و در کانادا با پول مردم سرمایه گذاری کرده است.

پربیننده‌ترین اخبار اقتصاد
پربیننده‌ترین اخبار اقتصاد
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 31 فروردين، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!