شنبه، 1 ارديبهشت، 1403 | Saturday 20th of April 2024
۱۲:۳۲
محیط زیست - کد خبر : 13537
پنجشنبه، ۰۶ آبان، ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۰

سلاجقه: برای ساماندهی آرادکوه از فناوری های نوین استفاده کنیم

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با تاکید بر لزوم فرهنگ سازی در حوزه مدیریت پسماند گفت: نباید فقط بر جابه جایی آرادکوه تاکید کنیم بلکه بسیاری از مسائل را می‌توانیم با استفاده از فناوری‌های نوین در همین محدوده حل و فصل کنیم.

سلاجقه: برای ساماندهی آرادکوه از فناوری های نوین استفاده کنیم
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین به نقل از ایسنا، علی سلاجقه در حاشیه بازدید از مجموعه پردازش آرادکوه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه بازدید امروز و حضور استاندار تهران در اینجا نشان می‌دهد موضوع مدیریت پسماند مورد توجه قرار گرفته است، اظهار داشت: از نظر من، مدیر شهری موفق خواهد بود که بتواند یکی از معضلات محیط زیستی تهران را حل کند. 
 
وی با بیان اینکه خوشبختانه رویکرد توجه به محیط زیست در مجموعه استان تهران وجود دارد که ان شاء الله با شهرداری تهران وارد گفت وگو خواهیم شد تا تهران بر اساس الگویی مناسب در سطح  دنیا مدیریت شود، افزود: قطعا برای مجموعه آراد کوه، طرح جامع مورد نیاز است. نباید فقط بر جابه جایی این مجموعه تاکید کنیم بلکه بسیاری از مسائل را می‌توانیم با استفاده از فناوری‌های نوین در همین محدوده حل و فصل کنیم. ما در کشور ظرفیت های بسیار خوبی داریم که می‌توانیم با بهره گیری از آنها فناوری را در خدمت محیط زیست قرار دهیم، به شکلی که حتی می‌توان همین منطقه را به عنوان منطقه ای گردشگری مورد بهره برداری قرار داد.
 
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست به موضوع تفکیک زباله از مبدا تاکید کرد و ادامه داد: اگر خانواده ای که امروز ۷۰۰ گرم زباله تولید می‌کند تفکیک از مبداء را انجام دهد، نقش به سزایی در مدیریت پسماند ایفا خواهد شد لذا نیازمند فرهنگ سازی خواهیم بود.
 
وی افزود: شهرداری تهران در حال حاضر به سمت جمع آوری مخازن زباله رفته تا در مرحله بعد تفکیک از مبداء محقق شود. ما باید تولید زباله را به حداقل برسانیم.
 
معاون رئیس جمهور با اشاره به  تامین اعتبار و ورود سرمایه گذاران به موضوع مدیریت پسماند، یادآور شد: پسماند یکی از منابع درآمدی بالا محسوب می‌شود و همین طور سرمایه گذاران برای ورود به این بخش اقبال دارند اما فرایند پسماند باید تدوین و به صورت کامل مشخص شود.
 
وی با تاکید بر اینکه موضوعاتی همچون زباله گردی که در شان شهر ما نیست و باید حل و فصل شود و تمامی مراحل شفاف شود، گفت: زباله می‌تواند به محصول ثانویه تبدیل شود و درآمد بسیاری را همراه داشته باشد. باید پسماند به درستی مدیریت شود. باید به سمت هوشمند سازی و حداقل رسانی پسماند حرکت کنیم.
 
سلاجقه در ادامه عنوان کرد: نزدیکی این مجموعه به فرودگاه حضرت امام خمینی (ره) و ورود مهمان‌های خارجی به شهر از این محدوده زیبنده پایتخت اسلامی نیست، بر همین اساس تلاش خواهیم کرد داده‌ها را جمع آوری و با گفت و گو با سازمان های ذیربط این محدوده را ساماندهی کنیم.
 
وی ضمن اظهار امیدواری برای اینکه با همت و کمک رسانه‌ها فرهنگ سازی را به درستی انجام دهیم، گفت:  پسماندی که ‌در حال حاضر وارد مجموه می‌شود ۶۴ درصد رطوبت دارد که همین موضوع لزوم تفکیک از مبداء را به روشنی نشان می‌دهد. ورود ۵ هزار و ۲۰۰ تن زباله به صورت روزانه به این مجموعه قطعا تولید بوی نامطبوع را به همراه دارد. باید گام بهگام و با شیوه‌ای درست در کنار شهرداری تهران نسبت به حل این موضوع اقدام کنیم. ما به عنوان دستگاه ناظر از دستگاه‌های اجرایی مطالبه گر هستیم.
 
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست مساله اعتباری این مجموعه را مربوط به شهرداری تهران دانست و گفت: در این خصوص با آنها وارد گفت و گو خواهیم شد و خوشبختانه با رویکرد محیط زیستی که وجود دارد موضوع قابل حل و فصل است. 
 
وی تاکید کرد: موضوع آلایندگی و حمل و نقل عمومی محور اصلی موضوعاتی است که در دستور کار ما قرار گرفته است در حقیقت آلایندگی تهران و موضوعات محیط زیستی آن اولویت اول ما است.
 
ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار محیط زیست
پربیننده‌ترین اخبار محیط زیست
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز شنبه، 1 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!