پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403 | Thursday 25th of April 2024
۲۰:۴۰
اقتصاد بین الملل - کد خبر : 16152
يكشنبه، ۲۹ خرداد، ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۰

سقوط بیت کوین به زیر 20000 دلار؛ پایین ترین سطح در 18 ماه گذشته

با افزایش نگرانی سرمایه‌گذاران در مورد مشکلات فزاینده در صنعت و عقب نشینی از دارایی های پرریسک، بیت کوین در یک نقطه در روز شنبه بیش از 13 درصد سقوط کرد و به زیر سطح 20000 دلاری سقوط کرد و به ضعیف‌ترین سطح خود در 18 ماه گذشته رسید.

سقوط بیت کوین به زیر 20000 دلار؛ پایین ترین سطح در 18 ماه گذشته

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، بخش ارزهای دیجیتال این هفته پس از آن که شرکت وام دهنده ارزهای دیجیتال، سلسیوس، برداشت ها و نقل و انتقالات بین حساب ها را متوقف کرد، در حالی که شرکت های ارز دیجیتال شروع به اخراج کارمندان کردند، تحت تاثیر قرار گرفت. همچنین گزارش‌هایی مبنی بر اینکه یک صندوق تامینی ارزهای دیجیتال با مشکل مواجه شده بود وجود داشت.

به نقل از رویترز، این تحولات با کاهش ارزش سهام همزمان شده است، زیرا سهام ایالات متحده به دلیل ترس از افزایش نرخ بهره و احتمال رو به رشد رکود، بیشترین کاهش درصد هفتگی خود را در دو سال اخیر تجربه کرده است. 

مایکل پروز، موسس و رئیس موسسه "Tallbacken Capital" گفت: «فکر می‌کنم ارزش این رمزارز از مبلغ 15000 دلار نیز کمتر خواهد شد. سرعت بسیار زیادی در جهت نزولی وجود دارد.»

بیت کوین، بزرگترین ارز دیجیتال، تا بعدازظهر روز شنبه حدود 13.7 درصد کاهش یافت و به پایین ترین سطح خود، 17593 دلار رسید؛ ضعیف ترین سطح آن از دسامبر 2020.

این ارز در سال جاری حدود 60 درصد از ارزش خود را از دست داده است، در حالی که ارز دیجیتال رقیب اتر با پشتوانه اتریوم 74 درصد کاهش یافته است. در سال 2021، بیت کوین به بیش از 68000 دلار رسید.

ادوارد مویا، تحلیلگر ارشد بازار در OANDA، روز شنبه گفت: «شکستن 20000 دلار به شما نشان می دهد که اعتماد به صنعت ارز دیجیتال از بین رفته است»

مویا ادامه داد: "حتی بزرگترین طرفداران کریپتو، اکنون ساکت هستند. آنها هنوز به آینده خوش بین هستند."

این بخش همچنین پس از اینکه شرکت هایی مانند Coinbase Global Inc (COIN.O) ، Gemini و BlockFi اعلام کردند که هزاران کارمند خود را به دلیل کناره گیری از سرمایه گذاری در دارایی های پرخطر، اخراج می کنند، متحمل ضرر شده است.

بیشترین ضرر این کاهش ارزش به سرمایه‌گذاران خرد است که این دارایی ها را خریداری کرده اند.

مویا با اشاره به خریداران خرد می‌گوید: «تعداد زیادی از مردم وجود دارند که برای همیشه زخمی خواهند شد؛ اما هنوز افراد زیادی هستند که می خواهند وارد این فضا شوند و هنوز هم علاقه وجود دارد.»

 

سطوح فنی

جفری گانلاچ، مدیرعامل DoubleLine Capital، روز چهارشنبه گفت که اگر بیت کوین به 10000 دلار سقوط کند، تعجب نخواهد کرد.

جی هتفیلد، مدیر ارشد سرمایه‌گذاری در مدیریت سرمایه زیرساخت در نیویورک، گفت: «سطح 20000 دلار برای بیت‌کوین یک سطح فنی مهم است و افت به سطوح پایین تر ممکن است منجر به مارجین کال های بیشتر شود که منجر به انحلال اجباری می‌شود».

وی گفت: «بیت کوین ممکن است امسال به زیر سطح 10000 دلار سقوط کند زیرا حباب نقدینگی فدرال رزرو به طور کامل ترکیده و بیت کوین به سطح خود قبل از آغاز همه گیری کرونا باز می گردد.»

 

منبع: www.reuters.com

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار اقتصاد بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار اقتصاد بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!