پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403 | Thursday 25th of April 2024
۰۱:۲۶
اقتصاد بین الملل - کد خبر : 15951
سه شنبه، ۲۰ ارديبهشت، ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۰

سقوط بیت کوین ادامه دارد؛ خرید در کف قیمت

بیت کوین، تجربه کمی در مورد افزایش نرخ بهره دارد که خطراتی را برای سرمایه گذارانی که به دنبال کسب سود از کاهش چشمگیر آن هستند، به همراه دارد.

سقوط بیت کوین ادامه دارد؛ خرید در کف قیمت

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، پس از اینکه فدرال رزرو هفته گذشته نرخ بهره را افزایش داد، ارزش این ارز دیجیتال همراه با سایر دارایی های پر ریسک مانند سهام فناوری ها کاهش یافت.

به نقل از رویترز، بیت کوین در چرخه انقباض قبلی فدرال رزرو، از سال 2016 تا 2019، کودکی بی دست و پا در حاشیه امور مالی بود و به سختی با سهام مرتبط بود.

حرکت قیمت کریپتو در بهترین زمان گیج کننده است، چه رسد به زمانی که بازار وارد آب های ناشناخته می شود و سطح ریسک را برای معامله گرانی که در فکر خرید در کف هستند، بالا می برد.

پس از کاهش نزدیک به 12 درصدی در هفته گذشته که بدترین ضرر هفتگی آن از ژانویه بود، بیت کوین در روز سه شنبه به 29731 دلار سقوط کرد که پایین ترین سطح از جولای 2021 می باشد.

مت دیب از موسسه Stark Funds در سنگاپور گفت: «این اولین بار نیست که به این سطح می‌رسیم و نسبت ریسک به پاداش برای خرید بیت‌کوین در این سطح در سال گذشته بسیار خوب بوده است؛ اما امسال ما شاهد یک پس‌زمینه کلان متفاوت هستیم.» 

او ادامه داد: «نگرانی این است که این بار، با توجه به اینکه آیا ما شاهد تداوم عملکرد ضعیف در بازارهای مالی سنتی خواهیم بود یا خیر، از دفعه های قبلی متفاوت است. احتمالی که با توجه به دورنمای تورم و احتمال افزایش نرخ‌ها در چند ماه یا سال آینده، دور از تصور نیست.»

افزایش 50 واحدی نرخ بهره فدرال رزرو در هفته گذشته، بزرگترین رشد در 22 سال گذشته بود. بر اساس اطلاعات ابزار FedWatch گروه CME، انتظار می رود در ژوئن و ژوئیه نیز با افزایشی 50 واحدی روبرو باشیم. بر اساس این گزارش ماه سپتامبر نیز با افزایش همراه خواهد بود.

کریس کلاین، مدیر ارشد اجرایی و یکی از بنیانگذاران Bitcoin IRA در لس آنجلس، گفت: "دوران پول رایگان به پایان رسیده است. در حال حاضر تعدیل زیادی، در اشتهای سرمایه گذاران اتفاق می افتد."

اتر، دومین ارز دیجیتال بزرگ جهان، روز دوشنبه به 2360 دلار سقوط کرد که پایین‌ترین رقم از فوریه تا کنون است و سکه‌های کوچکتر یا «آلت‌کوین‌ها» با شدت بیشتری فروخته شده‌اند.

کلاین اشاره کرد: «همانطور که در زمان‌های بی ثبات گذشته در فضای کریپتو دیده‌ایم، آلت‌کوین‌های سوداگرانه‌تر با مشکل مواجه خواهند شد. بیت‌کوین خطرناک تلقی می‌شود، اما برخی از آلت‌کوین‌ها در معرض خطر بیشتری هستند و حتی فروش بیشتری خواهند داشت.»

او اضافه کرد: «سوال این است که آیا مردم کریپتو را به عنوان ابزاری برای بهبود در اقتصادهای بد می بینند؟ یا این، فقط چیزی است که مناسب زمان های خوب می باشد؟»

 

در یک رکود چه اتفاقی می افتد؟

فقط بازارهای کریپتو نیستند که در حال سقوط هستند. بازارهای سهام نیز سقوط کرده اند؛ زیرا سرمایه گذاران نگران هستند که بانک های مرکزی جهانی مایلند اقتصادها را در صورت لزوم به سمت رکود سوق دهند تا تورم را مهار کنند.

بنجامین دین، مدیر WisdomTree در لندن، می‌گوید: «نکته جالب این است که بیت‌کوین به اندازه بورس و برخی از دارایی‌های دیگر افت نکرده است، اما این همبستگی بین آنها بیشتر شده است. مطمئناً این همبستگی، بالاتر از آنچه در گذشته دیده‌ایم، می باشد». 

همبستگی کریپتو با سهام یکی از دلایل فروش اخیر کریپتو است.

ما در حال دریافت بازخورد از سرمایه‌گذاران در برخی از دفاتر هستیم که در حال فروش ارزهای دیجیتال علاوه بر نقد کردن دارایی‌های دیگر خود هستند، زیرا آن ها مجبورند در دفاتر خود نشان دهند که همچنان مقداری سرمایه دارند و بطور کامل ورشکست نشده اند.»

برخی همچنین خاطرنشان می کنند که فروش به صورت دوره ای در بازارها اتفاق می افتد.

براندون نیل، مدیر عامل شرکت اویلر، پروژه‌ای که امکان وام دادن و استقراض دارایی‌های کریپتو را فراهم می‌کند، گفت: «از دیدگاه من، قیمت دو طرفه و کاهش‌های گاه به گاه برای بازارها، از جمله ارزهای دیجیتال، مفید هستند.»

با این حال، او برای احتیاط اضافه می کند: «ما هرگز ارزهای دیجیتال را در رکود ندیده‌ایم و هیچ کسی نمی تواند بطور دقیق حدس بزند که چه اتفاقی خواهد افتاد.»

 

منبع: www.reuters.com

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار اقتصاد بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار اقتصاد بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!