شنبه، 1 ارديبهشت، 1403 | Saturday 20th of April 2024
۰۷:۲۳
اقتصاد - کد خبر : 2230
سه شنبه، ۲۲ بهمن، ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۰

سقوط بهای نفت

بهای نفت باوجود اقدامات اوپک بازهم سقوط کرد.

سقوط بهای نفت

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری ایران زمین،بهای نفت به ۵۳ دلار رسید. این قیمت نازل‌ترین بهایی است که طلای سیاه در ظرف سال‌های گذشته داشته است.

سقوط بهای نفت با شیوع ویروس کرونا در چین آغاز شد. کرونا بسیاری از سرمایه‌گذاران و معامله‌گران را نگران کرده است.

مصرف نفت چین افت پیدا کرده و در پی آن تقاضا از طرف بزرگ‌ترین مصرف کننده نفت جهان کاهش یافته است. چین به تنهایی بیش از ۱۴ درصد نفت جهان را مصرف می‌کرد.

سازمان تولیدکنندگان نفت اوپک که از تبعات پائین آمدن بهای نفت رنج می‌برند در روز دوشنبه ۱۰ فوریه (۲۱ بهمن) از چاره اندیشی این سازمان برای جلوگیری از افت بهای نفت خبر دادند.

کشورهای عضو اوپک و اوپک پلاس، کشورهای نفتی که با این سازمان همکاری می‌کنند، بخاطر تاثیر منفی ویروس کرونا بر اقتصاد جهانی تولید نفت خود را کاهش می‌دهند.

به گزارش روابط عمومی اوپک در روز دوشنبه پیشنهاد کاهش تولید نفت از سوی کمیته تدارک اجلاس آتی وزرای نفت کشورهای عضو اوپک که در اوایل ماه مارس آتی برگزار خواهد شد، ارائه شده است.

محمد ارکاب، وزیر نفت الجزایر که ریاست دوره‌ای اوپک را برعهده دارد گفت که اپیدمی ویروس کرونا تاثیر منفی بر فعالیت‌های اقتصادی، بخصوص در بخش ترابری، گردشگری و صنایع داشته است. او افزود:وضعیت کاملا روشن است و ما بخاطر علائق همه‌مان نیاز به تصحیح میزان تولید داریم.

سازمان اوپک در نشست دسامبر سال گذشته تصمیم به کاهش ۵۰۰ هزار بشکه‌ای تولید نفت گرفت. کاهش تولید نفت اوپک از سال ۲۰۱۸ به دو میلیون ۱۰۰ هزار بشکه در روز رسیده است.اوپک و کمیته اوپک پلاس در حال بررسی کاهش تولید ۵۰۰ هزار بشکه در روز است. این اقدام کشورهای تولید کننده نفت به دلیل تاثیر منفی ویروس کرونا بر بازار تقاضا است.

اما بازار نفت تحت تاثیر این چاره‌جویی اوپک و اوپک پلاس قرار نگرفت و روند کاهش قیمت نفت همچنان ادامه یافت. طوری که در پایان روز دوشنبه ۱۰ فوریه نرخ هر بشکه نفت خام برنت تا ۵۳ دلار و نفت خام تگزاس (وست تگزاس اینترمدیت) WTI  تا ۵۰ دلار کاهش پیدا کرد. بهای یک بشکه نفت خام برنت در ماه ژانویه ۷۰ دلار بود.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار اقتصاد
پربیننده‌ترین اخبار اقتصاد
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز شنبه، 1 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!