جمعه، 31 فروردين، 1403 | Friday 19th of April 2024
۰۷:۵۴
اروپا و آمریکا - کد خبر : 13244
پنجشنبه، ۲۲ مهر، ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۰

سفر نماینده ویژه آمریکا به کشورهای حوزه خلیج فارس

احتمال می رود یکی از ابعاد سفر نماینده آمریکا به منطقه خلیج‌فارس؛ کنترل برنامه هسته‌ای ایران در صورت عدم دستیابی به توافق دوجانبه در مذاکرات وین، خواهد بود.

سفر نماینده ویژه آمریکا به کشورهای حوزه خلیج فارس

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، « در راستای تلاش‌های مقام‌های ایالات متحده برای فضاسازی علیه جمهوری اسلامی ایران و مقصر جلوه دادن این کشور برای هرگونه شکست احتمالی در مذاکرات «وین» برای احیای برجام، «رابرت مالی» نماینده ویژه آمریکا در امور ایران قصد دارد ظرف چند روز آینده برای بحث درباره برنامه هسته‌ای ایران و طرح‌های جایگزین در صورت شکست مذاکرات وین، به امارات عربی متحده، قطر و عربستان سعودی سفر کند.

به نقل از پایگاه تحلیلی «المانتیور»، رابرت مالی طی مراسمی در اندیشکده «کارنگی»  با لحنی محتاطانه درباره بازگشت دولت بایدن به برجام گفت: «تمامی چیزهایی که از شرکای خود می‌شنویم....درباره نگرانی‌هایی که در خصوص برنامه هسته‌ای ایران دارند، نه تنها تشدید شده است بلکه در نتیجه خروج از برجام ایجاد شده است. بنابراین فکر می‌کنیم که بازگشت (به برجام) همچنان بهترین برآیند باشد اما ما واقع‌بین هستیم».

این درحالی است که مقام‌های آمریکایی بارها در مناسبات مختلف با شانه خالی کردن از بار مسئولیت واشنگتن در قبال تعهداتی که باید برای بازگشت به برجام ایفا کند، توپ را به زمین ایران انداخته‌اند و مدام از گزینه‌های جایگزین برای روزی که مذاکرات وین شکست بخورد، صحبت به میان می‌آورند.

همچنین پایگاه تحلیلی المانیتور در این خصوص گزارشی منتشر کرده است که سفر نماینده آمریکا به منطقه خلیج‌فارس همچنین بر گزینه‌های احتمالی به منظور کنترل برنامه هسته‌ای ایران در صورت عدم دستیابی به توافق در مذاکرات وین، متمرکز خواهد بود.

سفر رابرت مالی به کشورهای حاشیه خلیج‌فارس در شرایطی صورت می‌گیرد که وی روز گذشته (21 مهر) تلاش کرد خط قرمزی بر گزارشات رسانه‌ای بکشد که مدعی بودند بین واشنگتن با همپیمانان منطقه‌ای این کشور به ویژه رژیم صهیونیستی در خصوص برنامه هسته‌ای ایران اختلاف و شکاف ایجاد شده است.

مالی در این خصوص اظهار داشت: «در این نقطه، ما اشتراک عقاید بیشتری پیدا کرده‌ایم. هرچه بیشتر با شرکای خود هماهنگ می‌شویم، اوضاع بهتر می‌شود. زیرا می‌توانیم به صورت واحد و متحد برای حل مشکل مشترک تلاش کنیم».

رابرت مالی همچنین بر حمایت آمریکا از مذاکرات بین ایران و عربستان سعودی و امارات عربی متحده نیز حمایت کرد و گفت: «ما فکر می‌کنیم که در صورتی که با تنش‌زدایی همراه باشد، اقدام خوبی است».

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار اروپا و آمریکا
پربیننده‌ترین اخبار اروپا و آمریکا
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 31 فروردين، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!