پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403 | Thursday 25th of April 2024
۰۴:۴۱
دفاعی نظامی - کد خبر : 13821
دوشنبه، ۲۴ آبان، ۱۴۰۰ - ۹:۰۰

سفر فرمانده نیروی دریایی ارتش به فرانسه

فرمانده نیروی دریایی ارتش برای شرکت در هشتمین اجلاس بین المللی فرماندهان نیرو‌های دریایی کشور‌های حاشیه اقیانوس هند (آیونز) به فرانسه سفر کرد

سفر فرمانده نیروی دریایی ارتش به فرانسه

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، امیر دریادار شهرام ایرانی، فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به دعوت همتای فرانسوی خود، برای شرکت در هشتمین اجلاس فرماندهان نیرو‌های دریایی کشور‌های حاشیه اقیانوس هند (آیونز) به فرانسه سفر کرد.

دریادار ایرانی در خصوص اهداف سفرش بیان کرد: محوریت اجلاس آیونز بحث امنیت اقیانوس هند است که کشور‌های حاشیه این اقیانوس در ابعاد مختلف به ویژه مقابله با دزدی دریایی، ایمنی دریایی و کمک‌رسانی به شناور‌هایی که در اضطرار قرار می‌گیرند به آن اهتمام دارند.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران 2 سال ریاست اجلاس آیونز را برعهده داشت و اکنون هم ریاست کمیته امنیتی را برعهده دارد،خاطر نشان کرد: ما با هدف، "ارائه گزارشی از فعالیت‌های کمیته امنیتی و برنامه‌های آینده از جمله برنامه‌ریزی برای برگزاری رزمایش دریایی در قالب کشور‌های حاشیه اقیانوس هند در این اجلاس حضور پیدا کرده‌ایم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش  با بیان اینکه  کتابی نوشته‌ایم که زبان مشترک برای انجام عملیات در دریا خواهد بود، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران همچنین سندی را آماده کرده و در این اجلاس به فرماندهان نیرو‌های دریایی کشور‌های حاشیه اقیانوس هند ارائه می‌کند که در آن به بحث امنیت این پهنه آبی تضمین خواهد کرد که این هم هدف دوم ما از شرکت در این اجلاس خواهد بود.

دریادار ایرانی تاکید کرد: آنچه در حاشیه اجلاس آیونز دنبال خواهیم کرد برگزاری دیدار‌های دو جانبه، سه جانبه و چند جانبه با اولویت بیشتر ارتقای سطح روابط دریایی خواهد بود. زبان دریا زبان مشترک همه کشور‌ها است. شرایط دریا شرایطی است که امنیت و صلح را برای جهان به ارمغان می آورد.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران در یک دهه گذشته به جهانیان نشان داد این توانمندی را دارد که به خوبی و با اقتدار، امنیت را در شمال اقیانوس هند برقرار کند. فعالیت راهبردی نیروی دریایی ارتش همواره مورد توجه سازمان‌های بین المللی قرار گرفته و این مهم به برکت فرمانی است که ما از فرماندهی معظم کل قوا (مدظله العالی) دریافت کردیم و ابلاغ شد که به طور ویژه به منظور مقابله با تروریسم دریایی حضور جدی داشته باشیم

 
ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار دفاعی نظامی
پربیننده‌ترین اخبار دفاعی نظامی
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!