پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403 | Thursday 25th of April 2024
۰۵:۱۳
بین الملل - کد خبر : 1140
جمعه، ۰۸ آذر، ۱۳۹۸ - ۷:۰۰

سفر سرزده ترامپ به افغانستان

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا شامگاه پنج‌شنبه ۷ آذر برای دیدار و بازدید از نیروهای آمریکایی مستقر در افغانستان به صورت سرزده وارد این کشور شد.

سفر سرزده ترامپ به افغانستان

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری ایران زمین،شامگاه امروز به صورت سرزده وارد افغانستان شد و با نظامیان امریکایی مستقر در این کشور دیدار کرد.

ترامپ با حضور در محل استقرار نظامیان آمریکایی یعنی پایگاه نظامی بگرام،  خبر از سرگیری گفت‌وگوهای صلح با طالبان داد و اذعان کرد چرا که طالبان به‌دنبال توافق است. وی در این باره گفت: حالا می‌بینیم که توافق واقعی خواهد بود یا نه، اما می‌خواهند توافق کنند. آن‌ها بدجوری می‌خواهند توافق کنند.ما با آن‌ها ملاقات می‌کنیم و می‌گوییم که باید آتش‌بس برقرار شود. آن‌ها آتش‌بس را نمی‌خواستند و هم اکنون آن‌ها هم می‌خواهند آتش‌بس برقرار شود. احتمالا چنین اقدامی را انجام می‌دهند.

رهبران گروه طالبان نیز پیش تر اعلام کرده بودند که این گروه از هفته گذشته جلسات خود با مقام‌های ارشد ایالات متحده در دوحه قطر را مجددا آغاز کرده اند.پیش تر نیز گفت و گو های صلح آمریکا و طالبان به مرحله نهایی خود نزدیک شده بود که ترامپ  به‌بهانه کشته شدن یک سرباز آمریکایی به دست طالبان آن را لغو کرد.

ترامپ در این سفر که همزمان با روز شکرگزاری در آمریکا انجام شد، اعلام کرد که آمریکا به‌طور چشم‌گیر و قابل ملاحظه ای نیروهای خود در افغانستان را کاهش می‌دهد. با این حال او شمار دقیقی از سربازانی که می‌خواهد از افغانستان خارج کند ارائه نکرد. در حال حاضر حدود ۱۳ هزار نظامی آمریکایی در افغانستان هستند.

ترامپ پس از حضور در افغانستان و بازدید از پایگاه بگرام ، نشستی دو جانبه با محمد اشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان کشور داشت.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!