جمعه، 31 فروردين، 1403 | Friday 19th of April 2024
۱۲:۲۰
دولت - کد خبر : 17213
يكشنبه، ۱۶ بهمن، ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۰

سفر رئیس جمهور به خوی برای بازدید از مناطق زلزله زده

آیت‌الله رئیسی برای بازدید از مناطق زلزله‌زده خوی و بررسی وضعیت امدادرسانی به زلزله‌زدگان به این شهرستان رفت و ضمن گفت‌وگوی چهره به چهره با مردم، قول داد سریعا مشکلات برطرف شود.

سفر رئیس جمهور به خوی برای بازدید از مناطق زلزله زده

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین به نقل از ایرنا، زمین لرزه‌ای به بزرگی ۵.۹ درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت ۹ و ۴۴ دقیقه شنبه شب ( ۸ بهمن ۱۴۰۱ ) شهر خوی در شمال آذربایجان‌غربی را لرزاند که بلافاصله اعضای دولت، نیروهای ارتش و سپاه و گروه‌های جهادی در میدان حادثه حضور یافتند و رئیس‌جمهور در جانباختن شماری از مردم در این حادثه، با ابراز همدردی با خانواده جان‌باختگان و آسیب‌دیدگان، از مسئولان خواست تا تسریع در امدادرسانی به زلزله‌زدگان با توجه به شدت برودت هوا در این منطقه و برنامه‌ریزی برای آغاز روند بازسازی مناطق آسیب‌دیده شکل گیرد.

با دستور رئیس‌جمهور از همان روز حادثه، معاون اولش بلافاصله در تماس‌های تلفنی جداگانه با استاندار آذربایجان غربی و رئیس جمعیت هلال احمر، آخرین وضعیت زلزله خوی را پیگیری کرد و امدادرسانی سریع و رسیدگی به وضعیت مصدومان احتمالی در ساعات اولیه را ضروری دانست و بر بسیج همه نیروها و امکانات برای کمک به زلزله زدگان تاکید داشت که از کابینه، وزیر کشور هم بامداد حادثه به همراه جمعی از مسئولان عازم آذربایجان غربی شد.

با وجود دستور از از پاستور و پیگیری‌های مجدد آقای رئیسی، سه شنبه -۱۱ بهمن ماه معاون‌اولش در میدان حادثه حضور یافت تا از نزدیک از مناطق زلزله‌زده این شهرستان بازدید کند و در جریان مشکلات زلزله‌زدگان قرار بگیرد و در این بازدید میدانی گفت که مشکلات بخش قابل توجهی از منطقه رفع و بین آنان چادر، پتو و امکانات گرمایشی توزیع شده اما در کنار آن هنوز بخشی از منطقه نیازمند توجه بیشتر است.

و اما از روز حادثه تا امروز یک هفته گذشت و رئیس جمهور در گفت‌وگوی تلفنی با استاندار آذربایجان غربی سومین دستور را داد تا برنامه‌ریزی‌های لازم برای افزایش کمپ‌های اسکان موقت و تأمین مایحتاج مردم انجام و روند بازسازی مناطق آسیب‌دیده در سریع‌ترین زمان آغاز شود.

حال امروز، رئیس‌جمهور بدون اطلاع قبلی و بدون تیم رسانه‌ای از پاستور عازم خوی شد تا شخصا پیگیر نحوه رسیدگی به مشکلات مردم این شهرستان باشد که بلافاصله در بدو ورود مستقیم به اردوگاه اسکان اضطراری ولیعصر این شهر رفت و از نزدیک در جریان روند خدمات‌رسانی قرار گرفت و مشکلات مردم را شنید.

آقای رئیس‌جمهور در این بازدید گفت با وجود گزارش‌های مستمر در خصوص وضعیت زلزله‌زدگان از سوی معاون‌اول‌ رییس‌جمهور، وزرای حاضر در منطقه و مسوولان استانی اما احساسم این بود که خودم بیایم و از نزدیک وضعیت و شرایط را ببینم.

آیت‌الله رئیسی این را هم گفت که آنچه که از من بر می‌آید، پیگیری است. البته مردم منطقه هم با صبوری شایعات را پشت سر بگذارند و به این شایعات که می‌خواهد دل مردم را خالی کند، توجه نکنند.

رئیس جمهور همچنین در جمع مردم روستای زلزله زده توابع شهر خوی تاکید کرد: دولت همه تلاش خود را بکار می گیرد تا در اسرع وقت و پس از مرحله آواربرداری شرایط مطلوب برای بازسازی اماکن زلزله زده آغاز شود.

رئیس جمهور بازدید میدانی خود را به مناطق صعب العبور و روستاهای اطراف نیز تسری داد، وی در جمع اهالی یکی از روستاهای شهرستان خوی که مناطق کوهپایه ای قرار داشت، گفت: گزارش های امدادرسانی به صورت ساعتی به دفترم می رسید اما فکر کردم تا خودم نیایم و در جمع مردم حضور نیابم و مشکلات را از نزدیک نبینم، آرام نمی گیرم.

وی با قدردانی از دستگاههای امدادرسان برای رسیدگی به امور زلزله زدگان، از مردم اهالی خوی نیز بخاطر همراهی و همدلی با مسئولان تشکر کرد و بر این نکته تاکید کرد که بحران ها پیش می آید، آنچه قیمت دارد، همدلی، اسنجام و یکپارچگی است؛ مردم بدانند دولت در کنار آنهاست تا مشکلات و آلام آنها را کم کند و به همین خاطر ظرف مدت کوتاهی شاهد بازسازی مناطق زلزله زده خواهیم بود.

آیت الله رئیسی همچنین در جمع خبرنگاران در خوی با اشاره به اینکه باید به سمت اسکان دائم زلزله زدگان حرکت کنیم، گفت: دولت اعتبارات بازسازی و نوسازی مناطق زلزله زده شهرستان خوی را تامین می‌کند.

وی افزود: بازسازی و نوسازی مناطق آسیب دیده از زلزله در دستور کار قرار دارد و امیدواریم با تامین اعتبار، مردم با همکاری دستگاه‌های اجرایی، به سرعت بازسازی را دنبال کنند؛ جمعیت هلال احمر، سپاه، بسیج، نیروهای مسلح و دیگر نهادهای فعال در منطقه بسیار خوب کار کرده‌اند و تلاش های بسیاری صورت گرفته است.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار دولت
پربیننده‌ترین اخبار دولت
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 31 فروردين، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!