پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403 | Thursday 25th of April 2024
۱۳:۱۱
اروپا و آمریکا - کد خبر : 15345
چهارشنبه، ۰۶ بهمن، ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۰

سرگردانی هزاران مسافر در فرودگاه استانبول، پس از بارش شدید برف و لغو پروازها

بزرگترین شهر ترکیه اخیراً تحت تأثیر بارش برف غیرمعمول و سنگین قرار گرفت و پروازها و حمل و نقل جاده ای به طور کامل متوقف شد، که در نهایت به سرگردانی هزاران مسافر انجامید. این آب و هوا همچنین سایر بخش‌های شرق مدیترانه را تحت تأثیر قرار داده و رانندگان را در جاده‌های آتن گرفتار کرده است.

سرگردانی هزاران مسافر در فرودگاه استانبول، پس از بارش شدید برف و لغو پروازها

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، فرودگاه استانبول ترکیه به دلیل بارش برف و کولاک مجبور به تعطیلی شد که باعث شد مسافران زیادی در توییتر، نارضایتی و ناامیدی خود را از فرودگاه و خطوط هوایی ترکیه اعلام کنند.

به نقل از اسپوتنیک، ویدئوهای ارسال شده در توییتر نشان می دهد که مسافران شعار می دهند "ما به هتل نیاز داریم". مسافران همچنین در توییتی تاکید کردند که بیش از 30 ساعت در فرودگاه بدون آب و غذا، سرگردان بوده اند. پلیس ترکیه برای مدت کوتاهی به محل سر دادن شعارها، اعزام شد.

بارش برف از روز یکشنبه در استانبول آغاز شد؛ اما روز دوشنبه بود که فرودگاه شروع به تعلیق پروازها تا صبح روز سه‌شنبه کرد، همان روزی که مقامات منطقه شروع به بستن جاده‌ها، مراکز خرید و خدمات تحویل غذا کردند. به مقامات غیرضروری دولتی نیز گفته شد که در خانه بمانند.

با این حال، بعداً مشخص شد که تعلیق پروازهای فرودگاه تا نیمه شب چهارشنبه تمدید می شود و کارکنان و خدمه فرودگاه تلاش می کنند تا 40 سانتیمتر برف انباشته شده را از باندهای فرودگاه خود پاک کنند.

بارش شدید برف باعث شد تا آنتالیا، شهری واقع در سواحل ترکیه، اولین بارش برف خود را در 29 سال گذشته تجربه کند. در سایر نقاط استانبول، تا 80 سانتیمتر برف بارید و رانندگان را سرگردان کرد؛ رانندگانی که نهایتاً مجبور شدند یا در وسایل نقلیه خود بخوابند یا به طور کلی آنها را در جاده رها کنند.

عادل کارا اسماعیل اوغلو، وزیر حمل و نقل و زیرساخت ها در توییتر اعلام کرد بزرگراه ها و جاده ها بعد از ظهر سه شنبه بازگشایی شدند.

تا روز سه‌شنبه، فرودگاه در توییتی اعلام کرد که به مسافران سرگردان دسترسی رایگان به وای‌فای، ۲۷۵۰۰ بسته ناهار و ۳۶۰۰ پتو بدون هیچ هزینه‌ای می‌دهد. سیدا یلماز، سخنگوی فرودگاه روز سه‌شنبه در یک مصاحبه تلفنی با واشنگتن پست صحبت کرد و گفت که وضعیت "تحت کنترل" است. او در پاسخ به تقاضای مسافران برای استفاده از هتل، گفت که مسئولیت تأمین هتل‌ها بر عهده شرکت هواپیمایی هر مسافر است نه فرودگاه.

فرودگاه استانبول قرار است پس از اتمام ساخت، به بزرگترین فرودگاه بین المللی جهان تبدیل شود، که آن را به بزرگترین پروژه زیرساختی ترکیه تبدیل می کند که هنوز کامل نشده است.

آتن نیز با آب و هوای مشابه دست و پنجه نرم میکند و بیش از 3500 نفر در روز دوشنبه نجات داده شدند؛ اما حدود 300 راننده مجبور شدند یک شب در اتوبان آتیکی اودوس در اتومبیل خود بخوابند. این طوفان که الپیدا نام دارد تا روز چهارشنبه ادامه خواهد داشت.

 

منبع: www.sputniknews.com

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار اروپا و آمریکا
پربیننده‌ترین اخبار اروپا و آمریکا
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!