پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403 | Thursday 25th of April 2024
۰۱:۵۷
اجتماعی - کد خبر : 12037
يكشنبه، ۰۷ شهريور، ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۰

سرپرست وزارت آموزش و پرورش به شرح موضوع بازگشایی مدارس پرداخت

سرپرست وزارت آموزش و پرورش توضیحاتی درباره بازگشایی مدارس و آغاز آموزش‌ها از اول مهرماه ارایه کرد و ارایه آموزش را به صورت ترکیب مجازی و حضوری عنوان کرد.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش به شرح موضوع بازگشایی مدارس پرداخت
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین به نقل از ایلنا، علیرضا کاظمی با اشاره به اینکه ارائه آموزش‌ها از اول مهرماه به صورت ترکیبی از آموزش مجازی و حضوری خواهد بود گفت: بیش از ۱۰۰ هزار کلاس زیر ۱۵ دانش‌آموز داریم و ۵۰ درصد مدارس ما نیز کمتر از ۷۵ دانش‌آموز دارند که این مدارس و این کلاس‌ها می‌تواند به صورت حضوری و با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی برگزار شود.
 
سرپرست وزارت آموزش و پرورش، با بیان اینکه ستاد ملی مقابله با کرونا کلیات این طرح را تصویب کرده است، عنوان کرد: تا پایان هفته طی تفاهم نامه ای که مابین کمیته های ستاد کرونا و آموزش پرورش منعقد خواهد شد، استانداردهای لازم بهداشتی تدوین و به مدارس ابلاغ خواهد شد.
 
وی با اشاره به اینکه برنامه شاد در حال توسعه و رفع اشکالات است تا با یک مدیریت یکپارچه بهترین بستر آموزش مجازی برای دانش آموزان ایجاد شود، گفت: تأکید ما در آموزش مجازی استفاده مدارس از شبکه آموزش دانش‌آموزی یا همان شاد است، اما مدارس می‌توانند به نسبت فعالیت‌های خود از سامانه‌های دیگر آموزشی نیز استفاده کنند. 
 
کاظمی به افزایش روزهای ثبت نام مدارس از دو روز به پنج روز برای افزایش سرعتثبت نام و راحتی دانش‌آموزان اشاره کرد و اظهار داشت: هیچ دانش‌آموزی امسال بدون مدرسه و کلاس درس نخواهد بود و اگر اسم دانش‌آموز در سامانه پادا ثبت نشود این به معنای ثبت نام دانش‌آموز نیست. سامانه پادا دچار اشکالات فنی است که باید هرچه زودتر برطرف شود همچنین مشکل خرید کتاب‌های درسی دانش‌آموزان که به دلیل اشکال سامانه پادا ایجاد شده است نیز مرتفع خواهد شد.
 
وی پوشش نزدیک به صد درصدی آموزش‌های لازم  از طریق مدرسه تلوزیونی را به عنوان نقش مهم صدا و سیما مطرح کرد و گفت: مدرسه تلویزیونی نیز امسال از طریق شبکه‌های مختلف سیما به آموزش همه دانش‌آموزان می پردازد.
 
سرپرست وزارت آموزش و پرورش به ارایه سرانه بهداشتی به مدارس، پیش از شروع سال تحصیلی اشاره کرد و افزود: واکسیناسیون معلمان در حال انجام است و تا پایان شهریور به پایان خواهد رسید. بازگشایی مدارس امسال با یازده برنامه اجرایی خواهد شد و اولویت ما این است که مدارس را به صورت آرام و تدریجی بازگشایی و با کمترین دغدغه و به صورت مطمئن و با کیفیت به کار خود ادامه دهند.
 
او به در دستور کار قرارگرفتن  پرداخت فوق العاده ویژه، پاداش بازنشستگان و رتبه‌بندی معلمان و همسان‌سازی حقوق اعضای هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان شاراه کرد و اظهار داشت: پیگیری مطالبات فرهنگیان، اولویت دوم است.
 
کاظمی از تدوین برنامه ۶۰ روزه مبتنی بر شاخص‌های سیاست‌های کلان کشور، سند تحول بنیادین و بیانیه گام دوم انقلاب خبر داد و افزود: تدوین این برنامه‌ها در جلسه امروز شورای معاونین آموزش و پرورش بحث و بررسی خواهد شد.
 
ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!