پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403 | Thursday 25th of April 2024
۲۲:۲۷
اقتصاد بین الملل - کد خبر : 15322
سه شنبه، ۰۵ بهمن، ۱۴۰۰ - ۷:۰۰

سرمایه گذاری 450 میلیون دلاری بوئینگ در تاکسی های پرنده

غول هوافضای ایالات متحده اعلام کرد که در حال سرمایه گذاری دیگری به ارزش 450 میلیون دلار در شرکت "Wisk Aero" برای حمایت از توسعه تاکسی های پرنده بدون خلبان، می باشد.

سرمایه گذاری 450 میلیون دلاری بوئینگ در تاکسی های پرنده

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، شرکت Wisk مستقر در کالیفرنیا، متعلق به بوئینگ و کیتی هاوک، شرکت وسایل نقلیه هوایی که توسط یکی از بنیانگذاران گوگل، لری پیج راه اندازی شده است، یکی از ده ها سازنده پرنده های الکتریکی برخاست و فرود عمودی است، با این تفاوت که تمرکز خود را بر خودکار کردن پرواز، معطوف کرده است.

به نقل از رویترز، مارک آلن، مدیر ارشد استراتژی بوئینگ به رویترز گفت: «نظر ما این است که مزیت استراتژیک بزرگ Wisk، رفتن به سمت هواپیمای خودکار و رعایت اصول آن در هر سطحی از طراحی و توسعه می باشد.»

تصمیم برای تولید نسل جدیدی از هواپیماهای برخواست و فرود عمودی، پرنده هایی که توسط استارت‌آپ‌های مستقل و برخی گروه‌های هوافضا توسعه می‌یابند، مستلزم ورود دیرتر به بازار نسبت به تاریخ هدفگذاری شده، در سال 2024 است.

بوئینگ از اعلام تاریخی برای عرضه نسل ششم پرنده های Wisk خودداری کرد؛ اما منابع صنعتی گفتند که تاریخ اولیه ارائه آن برای صدور گواهینامه، در حدود سال 2028 است.

بوئینگ اعلام کرد که این اولین هواپیمای خودران حمل مسافر خواهد بود که در ایالات متحده گواهینامه دریافت می کند.

ویسک در بیانیه‌ای اعلام کرد که سرمایه‌گذاری 450 میلیون دلاری بوئینگ، آن را به یکی از شرکت‌های با بودجه بسیار خوب در نوع خود تبدیل می‌کند، اما جزئیات بیشتری در این خصوص ارائه نکرد.

تحلیلگران می گویند جدول زمانی صدور گواهینامه، منبع اصلی ایجاد عدم اطمینان در مورد این صنعت است، که اولین شرکت های آن شامل Joby و Archer مستقر در کالیفرنیا و رقبای اروپایی آن ها Lilium و Vertical Aerospace می باشد.

بوئینگ مالک اکثریت سهام ویسک است.

این شرکت، تنها شرکت هوافضا نیست که با سیلیکون ولی همکاری می‌کند؛ تا هزینه‌های توسعه را به اشتراک بگذارد و رویکردی نوآورانه را تقویت کند؛ زیرا جهش‌های همزمان در فناوری‌های برق، مواد و پردازش، حمل و نقل هوایی را در دسترس استارت‌آپ‌های مختلف قرار می‌دهد.

آلن در مصاحبه ای گفت: «تغییرات دائمی تقاضا که این صنایع نوظهور را همراهی می کند، واقعاً نیاز به همکاری گسترده بین حاضرین در صنعت، دارد که قابلیت های مختلف را کنار هم می گذارند.»

علاوه بر این، غول هوافضای ایالات متحده که بدهی های زیادی هم دارد، تمایل بیشتری به همکاری، در زمینه توسعه علومی مانند اتوماسیون و فرآیندهای تولید پیشرفته دارد، به جای اینکه تمامی آن ها را خود اجرا کند.

آلن در پاسخ به این سوال که آیا می‌تواند مشارکت‌های دیگری در فعالیت‌های اصلی شرکت هوافضای بوئینگ وجود داشته باشد، گفت: «ویسک یک نمونه عالی است و من مطمئنم که تنها نمونه نخواهد بود.»

او افزود که سرمایه‌گذاری بوئینگ در این شرکت می‌تواند منجر به پیشرفت‌هایی شود، که می‌تواند در خدمات بوئینگ اعمال شود.

 

منبع: www.reuters.com

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار اقتصاد بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار اقتصاد بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!